Προβλήματα χωρίς λύση στο Μουσικό Σχολείο
«Η μουσική παιδεία είναι πολιτισμός, μην την κακοποιείτε άλλο» το σύνθημα των παιδιών
Τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ρεθύμνου, εξακολουθούν να απασχολούν καθηγητές, μαθητές και γονείς.
Τις τελευταίες ημέρες τα παιδιά απείχαν από τα μαθήματα τους διαμαρτυρόμενα για μια ακόμη φορά για την έλλειψη καθηγητών, για την υλικοτεχνική υποδομή, για τις συνθήκες στέγασης, αλλά και την κατοχύρωση τίτλου μουσικών σπουδών.
Σήμερα οι μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου αναμένεται να επιστρέψουν στα θρανία μετά την ολιγοήμερη κατάληψη στην οποία προχώρησαν, ωστόσο λύση στα σημαντικά ζητήματα του σχολείου δεν βρέθηκε και το σημαντικότερο είναι πως παραμένει άγνωστος ο χρόνος επίλυσης των ζητημάτων αυτών. Χαρακτηριστικό ήταν το περιεχόμενο του πανό που ανάρτησαν στα κάγκελα του σχολείου: «Η μουσική παιδεία είναι πολιτισμός, μην την κακοποιείτε άλλο».
«Πριν από δύο εβδομάδες κάναμε μια μουσική διαμαρτυρία για τα προβλήματα του σχολείου, αλλά δεν έγινε τίποτα από τότε» είπε στα «Ρ.Ν.» μαθήτρια του σχολείου-μέλος του 15μελους συμβουλίου και συνέχισε: «Εμείς δεν θέλουμε να χάνουμε μαθήματα, όμως αν δεν βρεθεί σύντομα λύση θα αναγκαστούμε να κάνουμε ξανά κατάληψη και να βγούμε στους δρόμους. Απ’ όσο γνωρίζουμε έχει παγώσει η διαδικασία για το κτιριακό και ο δήμος Ρεθύμνου δεν κάνει τίποτα».
Στις άσχημες συνθήκες διεξαγωγής των μαθημάτων, αναφέρεται ένας άλλος μαθητής: «Κάνουμε μάθημα στους διαδρόμους και στα γραφεία των καθηγητών. Το κτίριο έχει πολύ υγρασία και δεν υπάρχει θέρμανση. Δεν έχουμε αύλειο χώρο και αναγκαζόμαστε στο διάλλειμα να βγαίνουμε στην αυλή του δημοτικού σχολείου που βρίσκεται δίπλα. Επίσης, το γυμναστήριο δεν είναι πλήρως εξοπλισμένο».
Στην έλλειψη καθηγητών αναφέρεται μαθήτρια του Μουσικού Σχολείου: «Δεν έχουμε καθηγητές για το μάθημα τρομπέτας, για φλάουτο, τρομπόνι και βυζαντινή μουσική. Καθημερινά έχουμε κενό την ώρα αυτών των μαθημάτων, με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να διδαχθούμε ένα μάθημα το οποίο έχουμε επιλέξει. Επίσης, έχουμε ελλείψεις σε μουσικά όργανα και πολύ σημαντικό παραμένει το ότι δεν μας κατοχυρώνουν με κάποιο τίτλο σπουδών για τα όργανα που διδασκόμαστε».
Αναφορικά με το ζήτημα της έλλειψης καθηγητών, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου αναφέρει ότι έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες πρόσληψης, ωστόσο δεν υπάρχει ενδιαφέρον από εκπαιδευτικούς για την πλήρωση των κενών θέσεων. «Στο Ρέθυμνο δεν υπάρχουν διαθέσιμοι καθηγητές μουσικής και από τους άλλους νομούς της Κρήτης δεν θέλουν να έρθουν στο Μουσικό Σχολείο, διότι οι τρεις θέσεις είναι για ωρομίσθιους καθηγητές» εξήγησε στα «Ρ.Ν.» ο κ. Ανδρέας Ταξάκης, προϊστάμενος της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στο μεταξύ, η βουλευτής Ρεθύμνου της Ν.Δ κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη κατέθεσε ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ρεθύμνου. Η ερώτηση απευθύνεται στην υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, στην οποία η κυρία Κεφαλογιάννη επισημαίνει ότι «το Μουσικό Γυμνάσιο-Λύκειο Ρεθύμνου, είναι ένα σχολείο, το οποίο εκτός του εκπαιδευτικού έργου, συμβάλλει ουσιαστικά στο πολιτιστικό και πνευματικό γίγνεσθαι της πόλης και του νομού Ρεθύμνης». Συνεχίζοντας, η κυρία Κεφαλογιάννη αναφέρει ότι «κατά την εικοσαετία της λειτουργίας του έχει ανταποκριθεί στο ακέραιο απέναντι στους λόγους για τους οποίους η πολιτεία ίδρυσε τα Μουσικά Σχολεία» και τονίζει ότι «η ίδια η πολιτεία όμως δεν έχει καταφέρει να επιλύσει κρίσιμα λειτουργικά ζητήματα, τα οποία ουσιαστικά υπονομεύουν το σχολικό έργο».
Στη συνέχεια της ερώτησης της η βουλευτής Ρεθύμνου πραγματοποιεί εκτενή αναφορά στα ζητήματα που τίθενται από τη σχολική κοινότητα, ενώ ρωτά την κυρία Διαμαντοπούλου, τι προτίθεται να κάνει για την ανέγερση σύγχρονου κτιρίου στέγασης του Μουσικού Γυμνασίου-Λυκείου Ρεθύμνου, τι προτίθεται να κάνει για την άμεση κάλυψη των κενών θέσεων εκπαιδευτικών του ίδιου σχολείου και την ανανέωση της υλικοτεχνικής υποδομής του και τέλος τι προτίθεται να κάνει για την κατοχύρωση τίτλου μουσικών σπουδών, για την κατάρτιση επίσημου προγράμματος σπουδών, την έκδοση επίσημων σχολικών εγχειριδίων και την πρόσληψη μόνιμων καθηγητών μουσικής παιδείας για όλα τα Μουσικά Σχολεία της χώρας.
[rethnea.gr]