Σκουλάκης ή Αρχοντάκης τα προβλήματα περιμένουν…

Σήμερα όσοι πάνε να ψηφίσουν, θα αποφασίσουν ποιος απο τους δύο “μονομάχους”, Μ.Σκουλάκης και Γρ.Αρχοντάκης, που εκπροσωπούν διαφορετικά ιδεολογικά στρατόπεδα -θεωρητικά γιατί πρακτικά δεν νομίζουμε ότι υφίσταται μεγάλη διαφορά- θα “κυβερνήσει” το νέο Καλλικρατικό Δήμο Χανίων την επόμενη 5ετία.

Τα προβλήματα, τα φλέγοντα και τα λιγότερα φλέγοντα της πόλης και των περιφερειακών περιοχών όμως είναι εδω και περιμένουν και μετα τα πρώτα γλέντια, μετα την περίοδο προσαρμογής στον Καλλικράτη και την περίοδο των διορισμών που ας μη γελιόμαστε θα υπάρξουν… ο νέος δήμαρχος θα πρέπει να καθήσει να δουλέψει.

Τη στιγμη αυτη υπάρχει μια καλα οργανωμένη ΔΕΔΙΣΑ, θα πρέπει ο Λευτέρης Κοπάσης να μην “εκδιωχθεί” εν μια νυκτι, αλλα να μεταδώσει την εμπειρία του στους διάδοχους, με επίκεντρο την ανακύκλωση, τη σωστη λειτουργία του εργοστασίου και όλα τα ζητήματα της εταιρείας.

Στη ΔΕΥΑΧ υπάρχει τώρα και χρόνια μιά πολυπρόσωπη διοίκηση, που ασφαλώς θα στοιχίζει αρκετά σε μισθοδοσία. Καλο είναι δεδομένου ότι η εταιρεία χρωστάει αρκετά εκατομύρια, να μην πέσουν τα κομματικά ή παρεϊστικα ρουσφέτια, αλλα να γίνει ορθολογική διαχείριση.

Στην ΚΕΔΗΧ χρειάζονται νεά πρόσωπα με φαντασία και ευρύτερους καλλιτεχνικούς ορίζοντες. Η ορχήστρα Sinfonietta που στοιχίζει κάπου 150.000 ευρω το χρόνο για 2-3 συναυλίες είναι μια περιττή πολυτέλεια που δεν αξιοποιεί άλλωστε το τοπικό δυναμικό αλλά μεταφέρει Αθηναίους μουσικούς και μαέστρο.

Η αναδειξη των Βενετσιάνικων τειχών είναι μεγάλη ιστορία. Παρουσιάζεται το δήθεν χάσιμο των Ευρωπαϊκών κονδυλίων σαν η αιτία να μη γίνει πάρκινγκ στη δυτική τάφρο, την ώρα που στην ανατολική παρκάρουν κατα εκατοντάδες και άναρχα εδω και δεκαετίες τα αυτοκίνητα !!

Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται μόνο με το ποδήλατο. Δεν μπορεις να εξαναγκάσεις κανένα να μην πάρει το αυτοκίνητο, αφου θέλει να μεταφέρει ηλικιωμένους, παιδιά, αντικείμενα κλπ Μπορούν όμως να γινουν γενικές και επι μέρους μελέτες, σε σύντομο διάστημα, ώστε να αντιμετωπιστεί το θέμα και όχι περιμένοντας μία μελέτη- μαγικό ραβδι που ποτέ δεν τελειώνει και ποτέ δεν εφαρμόζεται…

Πρέπει άμεσα να αξιοποιηθεί ο υπόγειος χώρος του γηπέδου, ενδεχόμενα και του κήπου και του πάρκου ειρήνης και φιλίας αλλά και ο τεράστιος χώρος του ΚΤΕΛ. Επίσης οι τάφροι με μία κατάλληλη μελέτη μπορουν να αξιοποιηθούν σαν χώρος πρασίνου και πάρκιγκ με αναλογία 50-50 %. Με μια καλη συνεργασία θα λυθει μια για πάντα το πρόβλημα. Οποιοσήποτε τουρίστας Ελληνας ή ξένος το καλοκαίρι θα έδινε 1 ευρω για να παρκάρει κάποιες ώρες να κάνει τη βόλτα του στο λιμάνι. Και γιατί τα χιλιάδες τουριστικά λεωφορεία απο την υπόλοιπη Κρήτη να μην πληρώνουν έστω ένα τυπικό αντίτιμο για παρκάρισμα στο ΠΑΛΙΟ ΛΙΜΑΝΙ, την ώρα που ο κάθε μεροκαματιάρης πληρώνει στα ΝΕΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ για 5 λεπτά έστω, παρκάρισμα μισο ευρω ;; Επίσης τα μικρά λεωφορεία που θα πρέπει να ξεκινούν απο χώρους πάρκιγκ είναι μια αναγκαιότητα και  η μεταφορά των σημερινών τεράστιων λεωφορείων σε αφετηρίες εκτος του κέντρου.

Η δημιουργία νεόυ Δημαρχείου διοικητήριου θα προκύψει απο τις πρώτες μέρες. Καλο είναι να γίνει αποκεντρωμένα, με οργανωμένη και μελετημένη πρόσβαση. Το κτίριο της παλιάς Νομαρχίας θα μπορούσε να γίνει μουσείο ή να στεγαστεί εκει το Ιστορικό Αρχείο που ήδη έχει πρόβλημα και να επανδρωθεί όπως και εκσυγχρονιστεί. Οσο ξεχνιέται η ιστορία μας τόσο, ευάλωττοι είμαστε σε κάθε λογής εχθρούς…

Το πάρκο Μαρκόπουλου πρέπει άμεσα να προχωρήσει έστω και σταδιακά να δημιουργείται αφου το Υπουργείο συνεχίζει να το παζαρεύει. Η διαχείριση του θα πρέπει να ανατεθεί προνομιακά πρώτα σε άνεργους κάτοικους της περιοχής και οι δράσεις να ανατεθούν στην τωρινή ομάδα διεκδίκησης.

Το νέο μουσείο πρέπει να δρομολογηθεί.

Το κτίριο του παλιού Νοσοκoμείου πρέπει να κατεδαφιστεί και να γίνει χώρος πράσινου και 2-3 χαμηλά κτίρια ιατρικών παροχών π.χ. σταθμο πρώτων βοηθειών, εξωτερικά ιατρεία, σταθμο αιμοδοσίας

Το νέο Νοσοκομείο έχει πολλα προβλήματα που εν πολλοις οφείλονται στα χάλια του συστήματος υγείας και τα χρέη. Ο Δήμος σε συνεργασία με την περιφέρεια πρέπει να συμβάλουν στην επίλυση τους και όχι να ψάχνουμε για γάζες το 2010…

Το πρόβλημα του νερου που παρουσιάστηκε φέτος πρέπει να αντιμετωπισθεί. Η ποσότητα των βροχών τα τελευταία χρόνια δεν έχει αλλάξει δραματικά όπως συνηθίζουν να λένε οι εκπρόσωποι του ΟΑΔΥΚ. Τα νερά της λίμνης της Αγιάς και του Κερίτη πηγαίνουν στη θάλασσα, πηγες μένουν αναξιοποίητες… η εύκολη λύση της γεώτρησης και η ανυπαρξία έργων αξιοποίησης επιφανειακών νερων, έφερε τα αποτελέσματα αυτα φέτος το καλοκαίρι.

Και άλλα προβλήματα περιμένουν λύση, όπως η κακη εικόνα της πλατείας 1866, η είσοδος της πόλης και ο κόμβος Αγ.Μαρίνας, η οδος απο το αεροδρόμιο, συνδέσεις με ΒΟΑΚ, αποσυμφόρηση οδου Ακρωτηρίου, διανοίξεις οδων ακόμα και στο παλιό σχέδιο πόλης του ’48, τα σκιάδια στο π. λιμάνι, οι υψηλές τιμες δημοτικών τελών και λογαριασμών ΔΕΥΑΧ, η ανυπαρξία τουριστικής προβολής, η έλλειψη στρατηγικών σχεδιασμών για τον τουρισμό, η απουσία ειδικών περιπτέρων ενημέρωσης του τουρίστα το καλοκαίρι, προτάσεις εναλλακτικού και πολιτιστικού τουρισμού, εκσυγχρονισμός του λιμανιού Σούδας, αξιοποίηση δημόσιων κτιρίων κλπ κλπ… και λιγότερα βεγγαλικά… 8 χρόνια χορτασαμε…

Καλή δύναμη σε όποιον εκλεγεί !!!

ΧΝ+Μ