Πράσινο φως από το Ελεγκτικό, στη Βουλή η “κύρωση” του δρόμου της Μεσαράς

680x382_680_382_imagesmadeimagesremotehttp_cretalive.s3.amazonaws.com238364343_520_382_s.jpgΘΑ προχωρήσει η εργολαβία “σκούπα” για τον πολύπαθο δρόμο που στοίχισε πολύ περισσότερα από όσο υπολογιζόταν- και εξαιτίας των αστοχιών, αλλά και των γεωλογικών φαινομένων- που ωστόσο όταν παραδοθεί θα αλλάξει τα πάντα στη δυτική ενδοχώρα του Ηρακλείου και όχι μόνο.

Το πράσινο φως για να προχωρήσει η σύμβαση με τον ανάδοχο που θα ολοκληρώσει το δρόμο της Μεσαράς έδωσε σύμφωνα με πληροφορίες το Ελεγκτικό Συνέδριο. Πρόκειται για την εργολαβία-σκούπα των 47 εκατομμυρίων ευρώ με την οποία ο Οργανισμός ανάπτυξης Κρήτης φιλοδοξεί να τελειώσει ο δρόμος και να παραδοθεί στην κυκλοφορία. Πρόκειται για ένα πολύπαθο δρόμο που στοίχισε πολύ περισσότερα από όσο υπολογιζόταν- και εξαιτίας των αστοχιών, αλλά και των γεωλογικών φαινομένων- που ωστόσο όταν παραδοθεί θα αλλάξει τα πάντα στη δυτική ενδοχώρα του Ηρακλείου και όχι μόνο.

Η σύμβαση για να υπογραφεί χρειαζόταν τόσο τον έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο Κάτι που έγινε, ενώ τώρα απαιτείται και να συζητηθεί στη Βουλή!

«Ναι, απαιτείται συζήτηση στη Βουλή στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου» είπε  ο διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ κ.Γιώργος Αγαπάκης που επιβεβαίωσε τον τελικό έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

«Ναι, έγινε ο έλεγχος κι έχουν σταλεί τώρα όλα τα έγγραφα στο υπουργείο. Ίσως μετά το Πάσχα αμέσως ο κ.Σπίρτζης θα φέρει την σύμβαση στη Βουλή και μετά θα Πέσουν οι υπόγραφες με τον εργολάβο» τόνισε.

Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι άρχες του Καλοκαιριού θα ξεκινήσει το έργο για το οποίο υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως θα ολοκληρωθεί το έργο…

η εργολαβία

Θυμίζουμε ότι στην δημοπρασία για την εργολαβία σκούπα συμμετείχαν 13 μεγάλες εταιρείες, αλλά την έκπληξη την έκανε η κατασκευαστική εταιρεία ‘Κλέαρχος Ρούτσης» ,που ,τουλάχιστον στην Κρήτη, πρώτη φορά παίρνει μεγάλο έργο. Και αναδείχθηκε μειοδότης με έκπτωση 35,82%!

Α με μικρή διαφορά η κοινοπραξία ΔΟΜΙΚΗ Κρήτης- ΕΡΕΤΒΟ- ΕΚΤΕΡ με 35,45% (η ίδια που κάνει το έργο του δρόμου Γούρνες- Χερσόνησος.)

Τρίτη μειοψηφούσα είναι η ΙΝΤΡΑΚΑΤ με 33,64% (κάνει τη σήραγγα στον Αποσελέμη) και τέταρτη η J&P ABAΞ που είχε την προηγούμενη εργολαβία του δρόμου της Μεσαράς!

Η εργολαβία έχει δύσκολο κομμάτι παρά το γεγονός ότι το μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου της Μεσαράς .Αφού και τεχνικά έργα έχει με τη γέφυρα, αλλά και τις κατολισθήσεις πρέπει να αντιμετωπίσει.

Μεταξύ αυτών που θα γίνουν τώρα:

-η κατασκευή της γέφυρας Πανασσού συνολικού μήκους 220 μέτρων

-Ο κόμβος Πανασσού- Γέργερης

-η ολοκλήρωση του στομίου της σήραγγας Αγίας Βαρβάρας (σήμερα έχει τελειώσει το τούνελ αλλά δεν υπάρχει έξοδος)

-η αποκατάσταση των πρανών στο Β-14 και όπου αλλού υπάρχει κατολίσθηση

-η κατασκευή όλων των έργων που έχουν απομείνει.

Τι θα γίνει με το ολοκληρωμένο κομμάτι

Υπενθυμίζουμε ότι το δεύτερο κομμάτι Απομαρμά- Αγίους Δέκα είναι έτοιμο -8 χιλιόμετρα- είναι ολοκληρωμένο και αναζητά τρόπους ο ΟΑΚ να το δώσει σε τοπική κυκλοφορία.

cretalive.gr