Μετρό: Παραδίδεται ο σταθμός «Αγία Μαρίνα»
Στα τέλη της επόμενης εβδομάδας πρόκειται, εκτός απροόπτου, να δοθεί στο επιβατικό κοινό η τελευταία από τις τρεις «ορφανές» επεκτάσεις, αυτή προς Αγία Μαρίνα.
Με την παράδοση του σταθμού, κλείνει το μελανό κεφάλαιο των πολυετών καθυστερήσεων στη λειτουργία των νέων σταθμών μετρό, λόγω της εμπλοκής με την υπόθεση της Siemens. Ο σταθμός εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά 30.000 επιβάτες.
Εχουν περάσει σχεδόν οκτώ χρόνια από την υπογραφή, στις 20 Φεβρουαρίου 2006, της σύμβασης για την επέκταση της Γραμμής 3 του μετρό κατά 1,5 χλμ. προς τα νοτιοδυτικά της Αθήνας. Ο σταθμός είναι ουσιαστικά έτοιμος από τα τέλη του 2011, ωστόσο δεν παραδόθηκε καθώς υπήρχε η γνωστή εκκρεμότητα με το σύστημα σηματοδότησης της Siemens (η ίδια εκκρεμότητα καθυστέρησε την παράδοση των επεκτάσεων προς Ελληνικό και Ανθούπολη).
Υστερα από πολλές παρατάσεις στο χρονοδιάγραμμα του έργου, ο σταθμός επρόκειτο να παραδοθεί τον Σεπτέμβριο του 2013. Ομως στα τέλη Αυγούστου η εταιρεία Αττικό Μετρό ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει δίμηνη καθυστέρηση, καθώς έπρεπε να γίνουν προσαρμογές στο ηλεκτρονικό σύστημα του σταθμού ενόψει της σύνδεσής του με την επέκταση προς Πειραιά (βρίσκεται υπό κατασκευή, με χρόνο παράδοσης το 2017). Επί του σταθμού βρίσκεται χώρος στάθμευσης 382 θέσεων, ο οποίος, σύμφωνα με την εταιρεία Αττικό Μετρό, θα τεθεί σε λειτουργία μαζί με τον σταθμό.
Αξιοσημείωτη είναι η… περιπέτεια της ονοματοδοσίας του σταθμού. Η θέση του είναι στο οικοδομικό τετράγωνο που περικλείεται από την Ιερά Οδό και τις οδούς Κρήνης, Κατσαρού και Αγίας Μαρίνας. Ο σταθμός «ανήκει» στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας, βρίσκεται απέναντι από το δημαρχείο Αιγάλεω και δίπλα στο όριο με το Χαϊδάρι – γι’ αυτό και αρχικά αποφασίστηκε να ονομαστεί Χαϊδάρι. Τελικά, έπειτα από αρκετές διαμαρτυρίες, η Αττικό Μετρό επανεξέτασε και αποφάσισε να προσθέσει… την πρώτη αγία στο δίκτυο του μετρό, δίνοντας στον σταθμό το όνομα της γειτονικής Αγίας Μαρίνας (στις τρεις γραμμές του μετρό υπάρχουν ακόμα τέσσερις σταθμοί με ονόματα αγίων). Ο σταθμός δεν ονομάστηκε Αγία Βαρβάρα, καθώς αυτό θα είναι το όνομα του πρώτου σταθμού της επέκτασης προς Πειραιά.
kathimerini.gr