Συγκοινωνίες Αθήνα: Αλλαγές στον τρόπο ελέγχου των εισιτηρίων

th663d1bf1-7a3f-5f68-7281-00001da35858_athinaΓια «αλλαγές στους ελέγχους» εισιτηρίων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχ. Χρυσοχοΐδης, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της «δημοκρατίας» με αφορμή τον θάνατο του 19χρονου.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης παρέπεμψε, όμως, για τα περαιτέρω στον αρμόδιο υφυπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο υποστηρίζοντας ότι ο εκείνος χειρίζεται το θέμα. Ο τελευταίος, σε χθεσινές δηλώσεις του, παραδέχθηκε ότι «υπάρχουν κενά στη διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων», χωρίς να αναφερθεί λεπτομερώς στις αλλαγές που εξετάζει το υπουργείο.

Μετά τις σοβαρές αντιδράσεις που προκλήθηκαν, η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών συνιστά ψυχραιμία, τη στιγμή που οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ υποστηρίζουν ότι οι διοικήσεις των αστικών συγκοινωνιών έχουν μετατρέψει τη διαδικασία ελέγχου εισιτηρίων σε «κυνήγι κεφαλών». Οι ίδιοι κάνουν λόγο για ελλιπή εκπαίδευση και για ανάγκη λήψης μέτρων, ώστε να μην επαναληφθεί το τραγικό συμβάν του Περιστερίου.

Το μπόνους (φτάνει το 50% επί του προστίμου, με το καθαρό ποσό να ανέρχεται σε 18% – 20%) που λαμβάνουν οι ελεγκτές της ΟΣΥ (λεωφορεία και τρόλεϊ) θεωρείται ότι ενισχύει τα «φαινόμενα ανθρωποφαγίας». Πολλοί οδηγοί κάνουν τον ελεγκτή μετά τη λήξη της βάρδιάς τους, καθώς εξαιτίας των μεγάλων περικοπών στους μισθούς έχουν ανάγκη τα επιπλέον χρήματα. Χθες, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Νίκος Σταθόπουλος υποστήριξε ότι οι ελεγκτές των ΟΣΥ εισπράττουν όντως ένα ποσοστό από τα πρόστιμα, όταν αυτά καταβληθούν. Πρόσθεσε, όμως, ότι σε κάθε περίπτωση τα χρήματα αυτά δεν ξεπερνούν τα 200 με 250 ευρώ τον μήνα (όσα πρόστιμα και αν επιβάλουν), καθώς περιορίζονται από τα ισχύοντα για το ενιαίο μισθολόγιο στο Δημόσιο.

«Τον πρώτο λόγο έχουν τώρα η Αστυνομία και η Δικαιοσύνη και, αν πρέπει να αποδοθούν ευθύνες, το υπουργείο Μεταφορών θα τις αποδώσει» δήλωσε ο κ. Σταθόπουλος και πρόσθεσε: «Το γεγονός είναι τραγικό και δεν πρέπει κανείς να προκαταλαμβάνει την έρευνα». Παράλληλα με την έρευνα των δικαστικών Αρχών, η διοίκηση των ΟΣΥ διέταξε να γίνει Ενορκη Διοικητική Εξέταση για τον τρόπο που χειρίστηκαν την υπόθεση ο οδηγός και ο ελεγκτής του οχήματος.

Η Ενωση Εργαζομένων ΗΣΑΠ (στα μέσα σταθερής τροχιάς όπως ο ηλεκτρικός και το μετρό δεν προβλέπεται μπόνους, καθώς διαθέτουν επαρκή αριθμό ελεγκτών) υποστηρίζει με χθεσινή ανακοίνωσή της ότι έχει προτείνει τη μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο ένα ευρώ, καθώς και δωρεάν μετακίνηση για ανέργους και χαμηλοσυνταξιούχους.

Υπενθυμίζεται ότι τους τελευταίους μήνες η ηγεσία του υπουργείου (τόσο ο Κ. Χατζηδάκης όσο και ο Μιχ. Χρυσοχοΐδης που τον διαδέχθηκε, όταν αποσχίσθηκε το υπουργείο Υποδομών από το Ανάπτυξης) έχουν εξαγγείλει μέτρα αντιμετώπισης της λαθρεπιβίβασης, η οποία κινείται σε ποσοστά υπερδιπλάσια του μέσου όρου της Ευρώπης. Τα μέτρα είτε προωθούνται με αργούς ρυθμούς (π.χ. η αναγκαστική είσοδος από την μπροστινή πόρτα) είτε καθυστερεί η εφαρμογή τους.

rethymnoguide.gr