Το «γεφύρι της Άρτας» στον Κάτω Γαλατά
Σε σύγχρονο “γεφύρι της Άρτας” έχει μετατραπεί ο κόμβος που κατασκευάζεται από την Περιφερειακή υπηρεσία ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ στον Κάτω Γαλατά του δήμου Νέας Κυδωνίας προκειμένου να συνδέσει τον Βόρειο Οδικό Άξονα με την παλιά εθνική οδό Χανίων – Κισάμου.
Ο εν λόγω κόμβος ξεκίνησε να κατασκευάζεται την Άνοιξη του 2009 και ενάμιση χρόνο μετά , ενώ τοποθετήθηκαν τα τσιμεντένια στηθαία και διαζώματα, οι εργασίες σταμάτησαν. Το αποτέλεσμα είναι από την μια να εξακολουθεί να χρησιμοποιείται ως “συνδετήριος δρόμος” η άκρως επικίνδυνη διασταύρωση δίπλα στο ξενοδοχείο “Πανόραμα” και αφετέρου κάποιοι οδηγοί να χρησιμοποιούν και τον ημιτελή επικίνδυνο πλέον κόμβο.
Όπως δήλωσε ο δήμαρχος Νέας Κυδωνίας Μανώλης Σταματάκης «ο δρόμος αυτός δεν είναι δημοτικός. Είναι ένας δρόμος ο οποίος κατασκευάζεται από την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ.
Για διάφορους λόγους υπήρξε μια καθυστέρηση στα σημεία προσαρμογής του συγκεκριμένου τμήματος του δρόμου, σήμερα αυτά έχουν επιλυθεί, οι υποχρεώσεις του δήμου έχουν αποπερατωθεί σχεδόν έναν χρόνο τώρα. Και συγκεκριμένα ήταν η μονοδρόμηση ενός τμήματος της οδού Ελευθερίας μέχρι το σημείο προσαρμογής στην οδό Ιδομενέως για να μπορέσει να λειτουργήσει μια τροποποιημένη μελέτη που έφτιαξε η ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ και μια μετακίνηση ενός υποσταθμού της ΔΕΗ για να μπορεί η οδός Ιδομενέως να χρησιμοποιηθεί ως παρακαμπτήριος δρόμος…Αυτά από πλευράς δήμου έγιναν, τροποποιήθηκαν οι μελέτες και αυτή την στιγμή έχουμε κολλήσει σε μιαν αδυναμία του αναδόχου εργολάβου να ολοκληρώσει το έργο. Σε συνεχή επικοινωνία που έχουμε με την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ έχουν δοθεί προθεσμίες και εάν δεν καταστεί δυνατόν να ολοκληρωθεί από την συγκεκριμένη εταιρεία το έργο θα δοθεί σε άλλον να το ολοκληρώσει…».
Να σημειωθεί πως ειδικά στο σημείο του κόμβου στην παλιά εθνική οδό, χρειάστηκε να γίνουν και εργασίες για το αποχετευτικό από την ΔΕΥΑΒΑ, που επίσης ολοκληρώθηκαν εγκαίρως, σε αντίθεση με το κύριο έργο.
Στο μεταξύ , λόγω της τουριστικής περιόδου, η κίνηση οχημάτων είναι πάρα πολύ μεγάλη και παρά του ότι υπάρχει σήμανση ο ημιτελής κόμβος εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους όχι μόνο στην διάρκεια της νύχτας αλλά και την ημέρα, ειδικά όταν ένας οδηγός χρησιμοποιεί τον κόμβο για να κατευθυνθεί προς τα Δυτικά. Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες από την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ έχει δοθεί μια τελευταία προθεσμία στον εργολάβο ανάδοχο του έργου προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο εντός ενός μηνός διαφορετικά θα κηρυχθεί έκπτωτος.