Στην Αθήνα ο Αρναουτάκης για τα μεγάλα έργα της Κρήτης
Διαδοχικές συναντήσεις για όλα τα μεγάλα θέματα της Κρήτης που συνδέονται με την ανάπτυξη και απαιτούν χρηματοδοτήσεις, είχε χθες το απόγευμα στην Αθήνα ο Περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης.
Ο κ. Αρναουτάκης συναντήθηκε αρχικά με τον υφυπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Μανούσο Βολουδάκη με αντικείμενο συζήτησης το νομοσχέδιο που προβλέπει την ίδρυση του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Α. Ε. και στη συνέχεια με τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Κώστα Χατζηδάκη, τον αναπληρωτή Υπουργό Σταύρο Καλογιάννη και τον αρμόδιο υφυπουργό για θέματα ΕΣΠΑ, Κυριάκο Βιρβιδάκη.
Στη συνάντηση στο Υπουργείο Ανάπτυξης, συζητήθηκαν όλα τα μεγάλα έργα της Κρήτης, το ΕΣΠΑ, οι απεντάξεις (κυρίως έργων περιβάλλοντος) και η νέα προγραμματική περίοδος. Το ίδιο θέμα θα έχει συνέχεια και την ερχόμενη εβδομάδα σε τοπικό επίπεδο, όπου θα γίνει συνάντηση Περιφερειάρχης και υφυπουργού, εξειδικεύοντας τα τοπικά θέματα, παρουσία και των στελεχών της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής.
Στη συνάντηση που προηγήθηκε με τον κ. Βολουδάκη συμμετείχε και ο Δήμαρχος Ηρακλείου Γιάννης Κουράκης με την ιδιότητα του Προέδρου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων, καθώς και η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνου Μαρία Λιονή.
Σημειώνεται ότι η συζήτηση στη βουλή του νομοσχεδίου που προβλέπει τη ίδρυση του ΟΑΚ Α Ε ξεκίνησε σήμερα και αναμένεται να ολοκληρωθεί με την ψήφιση στην Ολομέλεια την ερχόμενη Πέμπτη.
«Θεωρούμε ότι μέχρι τότε πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες για αυτά που έχουμε ζητήσει και τα οποία έχουν αναδειχτεί από τη συνάντηση του περασμένου Σαββάτου με τους φορείς της Κρήτης, ούτως ώστε ο νέος φορέας να είναι υπέρ των πολιτών και της αυτοδιοίκησης» δήλωσε σήμερα στα τοπικά ΜΜΕ ο Περιφερειάρχης Κρήτης.
Σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, βασικό θέμα είναι η χρηματοδότηση που θα έχει η νέα εταιρία, η οποία σημειωτέον κατατίθεται χωρίς μετοχικό κεφάλαιο. «Και για τις Υποδομές Ανάπτυξης Κρήτης Α. Ε. όλες οι κυβερνήσεις έκαναν λόγο για μετοχικό κεφάλαιο 4 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο ουδέποτε είδαμε και μάλιστα το είχα καταγγείλει εξ αρχής. Συνεπώς δεν υπάρχει κανένα θέμα διγλωσσίας.» τόνισε ο κ. Αρναουτάκης.
Εξίσου σημαντικό θέμα για τη σύσταση της νέας εταιρίας είναι η διοίκηση και η συμμετοχή των αιρετών, ενώ κληθείς από τους εκπροσώπους του τύπου να σχολιάσει, την ελάχιστη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης στο νέο συμβούλιο, είπε : «Δεν μπορεί στο Διοικητικό Συμβούλιο να μετέχουν ένας εκπρόσωπος της αιρετής Περιφέρειας, ένας από τους Δήμους της Κρήτης και επτά διορισμένοι από την κυβέρνηση. Ένα τέτοιο σχήμα δεν μπορεί να απαιτήσει και να διεκδικήσει πόρους από το κεντρικό κράτος, που είναι και το ζητούμενο για τη βιωσιμότητα της εταιρίας, αλλά και για την υλοποίηση έργων όπως είναι ο ΒΟΑΚ», και πρόσθεσε με νόημα: «Δεν θα είμαστε τόσο ανεκτικοί όσο νομίζουν κάποιοι. Χωρίς μελέτες και χρήματα δεν γίνεται τίποτα, γι’ αυτό πρέπει το Υπουργείο να ξεκαθαρίσει τα έργα και τις μελέτες που θα ενταχθούν στη νέα προγραμματική περίοδο.»
Παράλληλα ο Περιφερειάρχης ξεκαθάρισε ότι οι όποιες διαφωνίες από την πλευρά της Αυτοδιοίκησης δεν έχουν καμία σχέση με τις καρέκλες και την έδρα της νέας εταιρίας, αλλά εστιάζονται στην καλύτερη υποστήριξη του πολίτη και στην ενεργό συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης στην τοπική ανάπτυξη.
Ένα ακόμα σοβαρό θέμα είναι η ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση των νερών της Κρήτης, όπου ο Περιφερειάρχης εμφανίζεται κάθετος, επισημαίνοντας: «Εμείς δεν θέλουμε την ιδιωτικοποίηση και αυτό πρέπει να το απαιτήσουμε ούτως ώστε η μη ιδιωτικοποίηση των υδάτων να διασφαλίζεται μέσα από το νομοσχέδιο. Επίσης η περιουσία πρέπει να παραμείνει στους δήμους.»
Αναφορικά με το ΒΟΑΚ ο Περιφερειάρχης ξεκαθάρισε: «Δεν μας ενδιαφέρει αν τον φτιάξει το κράτος, η Περιφέρεια ή η εταιρία. Μας ενδιαφέρει απλά να γίνει.» Ερωτηθείς αν πιστεύει στην υλοποίηση του ΒΟΑΚ, επεσήμανε: «Είναι ένα έργο με κόστος δυο δις ευρώ, τα οποία δεν είναι εύκολο να βρεθούν σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνουμε προσπάθεια κα να διεκδικήσουμε το καλύτερο. Φαίνεται ότι θα κλείσει το θέμα των 4 αυτοκινητόδρομων στην υπόλοιπη χώρα και αυτό ίσως αποδειχτεί θετικό για τη χρηματοδότηση της Κρήτης από το ΕΣΠΑ ή τη νέα προγραμματική περίοδο.»