«Ψίχουλα για τη συντήρηση του Β.Ο.Α.Κ.»

voak«Ψίχουλα», σύμφωνα με την Περιφέρεια Κρήτης, δίνει το υπουργείο Ανάπτυξης για τη συντήρηση του Βόρειου Οδικού Αξονα (Β.Ο.Α.Κ.). «Η αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κρήτης στον Βόρειο Οδικό Αξονα, εξαντλείται στη συντήρησή του.

Εάν το Υπουργείο θεωρεί σημαντική ενίσχυση τα 350.000 ευρώ που πήραμε το 2012 για τη συντήρηση των 350 χιλιομέτρων, το αφήνω στην κρίση των πολιτών της Κρήτης».
Την δήλωση αυτή έκανε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης κληθείς να σχολιάσει την απάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Σταύρου Καλογιάννη, σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου Λευτέρη Αυγενάκη.
«Παρ’ όλα αυτά» -πρόσθεσε- «εμείς δημοπρατήσαμε ένα τμήμα του ΒΟΑΚ 5 χιλιομέτρων από δικούς μας πόρους, για να γίνουν σ’ επικίνδυνα σημεία νέα ασφαλτικά και να τοποθετηθεί αντιολισθητικός τάπητας». «Ηδη» -είπε- «η εργολαβία είναι σε εξέλιξη και έχουν γίνει τα πρώτα κομμάτια».
Όπως τόνισε ο κ. Αρναουτάκης η Περιφέρεια θα προχωρήσει με κάθε τρόπο στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του Β.Ο.Α.Κ.. Μάλιστα, όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια, χθες ο Περιφερειάρχης παρέστη
σε σύσκεψη με στελέχη της ‘Εγνατίας Α.Ε.’, η οποία έχει τη σχετική εντολή από το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, να μελετήσει την οδική ασφάλεια σε 200 χιλιόμετρα επαρχιακού δικτύου ανά Περιφερειακή Ενότητα. Στη σύσκεψη παρέστησαν επίσης υπηρεσιακά στελέχη απ’ όλες τις Περιφερειακές Ενότητες. Σύμφωνα με τον κ. Αρναουτάκη, η Περιφέρεια Κρήτης χάρη στις μελέτες των Τεχνικών Υπηρεσιών της, έχει ήδη δημοπρατήσει έργα που αφορούν στην οδική ασφάλεια του επαρχιακού δικτύου του νησιού. Μάλιστα το σύνολο των συγκεκριμένων έργων που θα δημοπρατηθούν έχει προϋπολογισμό 35 εκατομμυρίων ευρώ. Συνεπώς -τόνισε ο Περιφερειάρχης- το βάρος πέφτει πλέον στον Β.Ο.Α.Κ., που δεν έχει καμία μελέτη αναβάθμισης της οδικής του ασφάλειας. «Γι’ αυτό και εμείς προτείναμε στην ‘Εγνατία Α.Ε.’ στο πλαίσιο της συνεργασίας της με το Υπουργείο, παράλληλα με τις εκκρεμότητες του επαρχιακού δικτύου να εκπονήσει τη μελέτη αναβάθμισης του Β.Ο.Α.Κ.» τόνισε ο ίδιος.
Αν η τελική απάντηση της ‘Εγνατίας Α.Ε.’ είναι αρνητική για τον Β.Ο.Α.Κ., στο επόμενο Περιφερειακό Συμβούλιο, θα εγκριθεί η αναγκαιότητα της μελέτης την οποία θα χρηματοδοτήσει η Περιφέρεια Κρήτης από ιδίους πόρους. «Και στη συνέχεια» -κατέληξε ο κ. Αρναουτάκης- «θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε πόρους για να βελτιώσουμε κάποια σημεία ενός έργου, την αποκλειστική αρμοδιότητα υλοποίησης του οποίου, έχει το Υπουργείο».

Ο ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ
Σημειώνεται ότι ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης κ. Καλογιάννης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή κ. Αυγενάκη τόνισε ότι σε εξέλιξη βρίσκονται «διάφορα έργα σε επικίνδυνα σημεία που θα αναβαθμίσουν την οδική ασφάλεια στον Β.Ο.Α.Κ. και του παράπλευρου δικτύου και την τελευταία εξαετία έχουν δαπανηθεί μόνο για τον Β.Ο.Α.Κ., 14 εκατομμύρια ευρώ».
Σημείωσε ότι «τα εν λόγω ζητήματα ανήκουν στην αρμοδιότητα της περιφέρειας Κρήτης, ωστόσο, το Υπουργείο στέκεται δίπλα στην τοπική αυτοδιοίκηση, τους ΟΤΑ, την Περιφέρεια Κρήτης και ενισχύει οικονομικά για την επιδιόρθωση και συντήρηση του οδικού δικτύου της Κρήτης».
Στην παρέμβασή του ο κ. Αυγενάκης σημείωσε ότι «σε αρκετά σημεία του εθνικού, επαρχιακού και αγροτικού οδικού δικτύου της Κρήτης υπάρχουν επικίνδυνες κακοτεχνίες στο οδόστρωμα, ανωμαλίες, λακκούβες, επικίνδυνες ανάποδες και απότομες στροφές και γενικότερα ‘σημεία παγίδες’, που αυξάνουν την επικινδυνότητα και την πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος». Και ότι «το 28,5% των θανάτων από τροχαία στην Κρήτη, οφείλονται στις εθνικές οδούς του νησιού μας, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό είναι 11,5%.

[Χανιώτικα Νέα]