Φτερά ανάπτυξης για τη Δυτική Κρήτη

Εξαιρετικά αρνητικές για την αναπτυξιακή προοπτική της Δυτικής Κρήτης θα είναι οι συνέπειες, στην απευκταία περίπτωση που απενταχθεί από το ΕΣΠΑ το έργο της επέκτασης του αεροσταθμού του αεροδρομίου ‘Δασκαλογιάννης’ των Χανίων
και της κατασκευής νέου πύργου ελέγχου δεδομένου ότι ήδη, τις περιόδους αιχμής του καλοκαιριού, οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις λειτουργούν στο όριο, με αποτέλεσμα οι επισκέπτες από το εξωτερικό να ταλαιπωρούνται, περιμένοντας για πολλή ώρα στην ουρά έως ότου εξυπηρετηθούν.
‘Σήμα κινδύνου’ εκπέμπει, μιλώντας στα ‘Χ.Ν.’, ο αερολιμενάρχης Χανίων Σταύρος Καστρινάκης, τονίζοντας ότι ο όποιος σχεδιασμός για περαιτέρω αύξηση των επισκεπτών στη Δυτική Κρήτη δεν θα καταστεί εφαρμόσιμος στην πράξη, αν δεν προχωρήσουν και ολοκληρωθούν τα έργα στο αεροδρόμιο.
Την ίδια ώρα, ο βουλευτής Χανίων της ΝΔ και γ’ αντιπρόεδρος της Βουλής Χρήστος Μαρκογιαννάκης, σε επικοινωνία που είχε χθες το απόγευμα με τα ‘Χ.Ν.’, εξέφρασε την αισιοδοξία ότι η υπόθεση των ασφαλιστικών μέτρων, που έχει καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας η εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, κατά της ανάθεσης των έργων επέκτασης στο αεροδρόμιο ‘Δασκαλογιάννης’ των Χανίων στην κυπριακή εταιρεία ‘Νέμεσις Εργοληπτική Δημόσια Εταιρεία ΛΤΔ’, θα εκδικαστεί τη Δευτέρα στο Δ’ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας. Μάλιστα, γνωστοποίησε ότι ο ίδιος προσωπικά, έχει κάνει όλες τις αναγκαίες ενέργειες και παρεμβάσεις, «στο πλαίσιο της διοικητικής δικονομίας, για να μην ευδοκιμήσει οποιαδήποτε στρεψόδικη ενέργεια της αντιδίκου εταιρείας».
Ο ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΡΧΗΣ
«Το αεροδρόμιο των Χανίων πέρυσι και φέτος είχε μια αύξηση στον αριθμό των αφίξεων επισκεπτών από το εξωτερικό. Φέτος, μάλιστα, η αύξηση ήταν κοντά στο 9%. Μάλιστα, το αεροδρόμιο των Χανίων ήταν το μόνο που είχε τόσο μεγάλη αύξηση. Οι συνολικοί επιβάτες που διακινήθηκαν το πρώτο δεκάμηνο ήταν 1,8 εκατ. και είμαστε μέσα στα πρώτα πέντε αεροδρόμια της χώρας. Γι? αυτή την αύξηση, όμως, δεν θα πρέπει να πανηγυρίζουμε, γιατί το αεροδρόμιο έφτασε σε οριακή κατάσταση. Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή, που είχαμε πολύ κόσμο, οι ουρές ήταν ατελείωτες και στα check in και στις πύλες, αλλά και έξω. Αυτό σημαίνει ότι το αεροδρόμιο δεν μπορεί να φέρει περισσότερο κόσμο. Eχει φτάσει στα όρια και από πλευράς εναέριας κυκλοφορίας αλλά κυρίως όσον αφορά τον αεροσταθμό», υπογραμμίζει ο κ. Καστρινάκης.
Τονίζει, δε, με ιδιαίτερη έμφαση, ότι «το έργο της επέκτασης του αεροσταθμού θα αποσυμφορήσει το αεροδρόμιο, που θα μπορεί να δεχθεί περισσότερο κόσμο με δεδομένο ότι με την κατασκευή νέου πύργου ελέγχου θα μπορούν να προσγειώνονται πολύ περισσότερα αεροσκάφη. Aρα, αυτή τη στιγμή είμαστε οριακά. Γίνονται κατά καιρούς συσκέψεις στα γραφεία της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και της Περιφέρειας για το πώς θα προβάλλουμε τον τουρισμό της Κρήτης και των Χανίων και γίνονται σχέδια για την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών. Όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν προχωρήσει το έργο του αεροδρομίου των Χανίων. Αν θέλουμε να βλέπουμε την ανάπτυξη της Δυτικής Κρήτης για τις επόμενες δεκαετίες πρέπει υποχρεωτικά να γίνει το έργο της επέκτασης. Αν αυτό το έργο χαθεί, ξεχνάμε οτιδήποτε έχει σχέση με περαιτέρω ανάπτυξη μέσω της προσέλκυσης περισσότερων τουριστών τα επόμενα χρόνια. Και θα είμαστε σε αυτή τη μίζερη κατάσταση, με τις ουρές, την ταλαιπωρία κ.λπ.», επεσήμανε ο κ. Καστρινάκης.
Κληθείς να σχολιάσει την καθυστέρηση που παρατηρείται σε ό,τι αφορά την εκδίκαση, στο Συμβούλιο της Επικρατείας, των ασφαλιστικών μέτρων, που έχει καταθέσει η εταιρεία ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ, ο κ. Καστρινάκης απάντησε: «Η πρώτη εκδίκαση αναβλήθηκε, χωρίς λόγο, από την 1η Οκτωβρίου για τις 15 Οκτωβρίου. Στις 15 Οκτωβρίου μπήκαν σε καλύτερη σειρά μεταγενέστερες, χρονολογικά, υποθέσεις, άλλαξε ο εισηγητής και η υπόθεση αναβλήθηκε για τις 12 Νοεμβρίου. Πριν από λίγες ημέρες είδαμε ότι τη συγκεκριμένη ημερομηνία μπήκαν, πάλι σε καλύτερη σειρά, μεταγενέστερες, χρονολογικά, υποθέσεις. Αν όλα αυτά συνδυαστούν με τις κινητοποιήσεις των δικαστικών και των δικηγόρων είναι πολύ πιθανό η εκδίκαση της υπόθεσης να πάρει νέα παράταση. Τα γεγονότα αυτά με προβληματίζουν και μου δημιουργούν ερωτηματικά, όταν είναι γνωστό ότι αυτή η κωλυσιεργία μπορεί να προκαλέσει απένταξη του έργου δεδομένου ότι οι προθεσμίες είναι οριακές όσον αφορά την εκταμίευση του ποσού από το ΕΣΠΑ».
Τα έργα που προβλέπονται
 Επέκταση του υφιστάμενου κτηρίου του αεροσταθμού κατά 18.000 μ2 (δηλαδή από 13.325 μ2 σήμερα στα 31.572 μ2).
 Διαμόρφωση και αναδιαμόρφωση του συνολικού περιβάλλοντος χώρου.
 Κατασκευή νέου πύργου ελέγχου, συνολικής επιφάνειας 2.000 μ2. Ο υφιστάμενος (φωτ.) δεν καλύπτει, σε καμία περίπτωση, τις σημερινές αυξημένες ανάγκες.
 Κατασκευή νέου κτηρίου αμαξοστασίου, συνολικής επιφάνειας 2.600 μ2.
 Κατασκευή νέου κτηρίου φύλαξης απορριμμάτων, συνολικής επιφάνειας 484 μ2.
πηγή Χ.Ν.