Νεανικός τουριστικός χάρτης για τη Θεσσαλονίκη
«Συμπεριφέρσου σαν ντόπιος» προτρέπει τους τουρίστες της Θεσσαλονίκης χάρτης που δημιούργησαν εθελοντές, παρέχοντας πληθώρα συμβουλών: από τα καλύτερα …. σουτζουκάκια της πόλης μέχρι το πιο δημοφιλές σημείο συνάντησης, την Καμάρα!
«Φάε πατσά με ‘skordostupi’», «εξερεύνησε την κουλτούρα του … φραπέ», «επισκέψου το Εβραϊκό Μουσείο» είναι μερικά από τα «πρέπει» του νεανικού τουριστικού χάρτη που δημιούργησαν μέλη του Δικτύου Ναυαρίνο (Navarino Network).
«Εργαστήκαμε εθελοντικά 10 άτομα για τη δημιουργία του χάρτη και της ιστοσελίδας www. use-it-thessaloniki.gr, υιοθετώντας δράση που υλοποιείται και σε άλλες 19 ευρωπαϊκές πόλεις από το γραφείο ‘USE IT’ στις Βρυξέλες» εξηγεί η Σοφία Κόντος από το Δίκτυο Ναυαρίνο.
Για την ιστοσελίδα που βγήκε στον «αέρα» πριν από λίγες μέρες, εργάστηκαν οι Αντώνης Κοσλίδης, Σοφία Κόντος, Θεοδώρα Ματζιροπούλου, Ελένη Κομπατσιάρη, Μαριάνθη Βεζερτζή, Κατερίνα Ζαχαριάδου, Τιτίκα Οικονομίδου, Κωνσταντίνος Δούκας, Χρύσα Ροϊδου και Φένια Βαζάκα.
«Θέλαμε σ’ αυτόν τον χάρτη να συμπεριλάβουμε κλασικές τουριστικές οδηγίες, όπως τα δρομολόγια των λεωφορείων και τα μνημεία της πόλης, αλλά και μέρη και συνήθειες των ντόπιων προκειμένου οι τουρίστες να ‘νιώσουν’ ευκολότερα το ρυθμό της Θεσσαλονίκης» επιημαίνει η κ. Κόντος.
«Ας υποθέσουμε ότι ένας αλλοδαπός φίλος έρχεται να σε επισκεφθεί κι εσύ, κατά τη διάρκεια του πρωινού, τού δίνεις οδηγίες σε ένα χαρτί, σκιτσάροντας έναν πρόχειρο χάρτη με τις τοποθεσίες που πρέπει να πάει. Αυτή είναι και η φιλοσοφία του USE-It: Ενας φίλος που χρειάζεσαι στην πόλη, αλλά δεν έχεις» διευκρινίζει.
Στις «συμβουλές» για τους επισκέπτες που θέλουν να νιώσουν … ντόπιοι, περιλαμβάνονται παραινέσεις για γνωριμίες με Θεσσαλονικείς που έχουν εξοχικά στη Χαλκιδική, προκειμένου να φιλοξενηθούν για σύντομες διακοπές, προτροπές για επιλογή χύμα κρασιού σε ταβέρνες και αποφυγή του αλκοόλ που είναι ακριβό, αλλά και χρήσιμες πληροφορίες όπως ότι πάντα υπάρχει κάποιο περίπτερο που λειτουργεί όλο το 24ωρο, οπότε δεν χρειάζεται να ανησυχεί κάποιος, αν ξεμείνει από τσιγάρα…
«Δεν είναι εξορκισμός!»
«Αν δείτε ανθρώπους στο δρόμο ή στο λεωφορείο, να κάνουν το σταυρό τους, μην ανησυχήσετε, δεν κάνουν εξορκισμό! Είναι σημάδι σεβασμού και πίστης όταν περνούν από εκκλησίες» ενημερώνει ο χάρτης τους νεαρούς τουρίστες που δεν γνωρίζουν την ελληνικές συνήθειες.
Στον ηλεκτρονικό χάρτη προτείνονται και τρεις διαδρομές για περπάτημα, στην Άνω Πόλη, την παραλία και την αγορά της Θεσσαλονίκης, «γευστικοί» παράδεισοι με καταστήματα που διαθέτουν τρίγωνα Πανοράματος ή μπακαλιαράκια με σκορδαλιά και, φυσικά, κρέπες στα δεκάδες μαγαζιά στην πλατεία Ναυαρίνου. Όπως διαπιστώνουν, άλλωστε, οι συγγραφείς του χάρτη, «αν είσαι φοιτητής στη Θεσσαλονίκη, θα έχεις μάλλον φάει τουλάχιστον 1000 κρέπες!».
Οι αρχαιολογικοί χώροι και οι υπαίθριες αγορές είναι επίσης σημειωμένες, ενώ υπάρχουν και ξεχωριστές προτάσεις διασκέδασης για τους ομοφυλόφιλους.
Όσο για τη συνήθεια του … πολύωρου καφέ, προτείνεται ένα καφενείο, όπου ο γάτος που βρίσκει «καταφύγιο» εκεί, ανάμεσα στους θαμώνες, «κατέχει την τέχνη της … χαλάρωσης»!
Να σημειωθεί πάντως πως όλες οι προτάσεις για έξοδο συνοδεύονται από καταγραφή ενδεικτικών τιμών για ποτό και φαγητό καθώς, σύμφωνα με την κ. Κόντος, οι νέοι μπορεί να ξοδεύουν λιγότερα από τους μεγαλύτερους σε ηλικία ταξιδιώτες αλλά διαθέτουν διαφορετικά τα χρήματά τους.«Ξοδεύουν λιγότερα στη διαμονή και περισσότερα σε μπαρ και εστιατόρια» εξηγεί.
Οι πληροφορίες, τα καταστήματα και οι τοποθεσίες που προτείνονται στον χάρτη είναι μέρη που συχνάζουν κυρίως νέοι και δεν έχουν διαφημιστικό σκοπό, ενώ όλα τα στοιχεία θα ελέγχονται και ο χάρτης θα ανανεώνεται κάθε χρόνο.
Στόχος της ομάδας που δημιούργησε την ελληνική έκδοση του «USE-IT», είναι να τυπωθεί προκειμένου να διατίθεται δωρεάν σε ξενοδοχεία, αεροδρόμια και σιδηροδρομικούς σταθμούς και αρκετά αντίτυπα να διατεθούν και από το κεντρικό γραφείο του “USE-IT”, στις Βρυξέλες.
«Ψάχνουμε χρηματοδότηση που δεν θα υπερβαίνει τα 5000 ευρώ, προκειμένου να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην εκτύπωση 40.000 αντιτύπων του χάρτη» ανέφερε η κ.Κόντος, κάνοντας λόγο για σημαντική διαφήμιση σε νεαρούς ταξιδιώτες του εξωτερικού.
[telecomnews.gr]