Να μετατραπεί σε κυκλικό o κόμβος του Ατσιποπούλου
Με το φόβο τροχαίου ατυχήματος καθημερινά εκατοντάδες οδηγοί • Το αίτημα τοπικών φορέων στην ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ για δημιουργία roundabout αποτελεί λύση στο πρόβλημα
Η μετατροπή του κόμβου Ατσιποπούλου από συμβατικό σε roundabout, δηλαδή σε κυκλικό, θα δώσει λύση στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών που διέρχονται ετησίως από το σημείο και θέλουν να επιλέξουν μια από τις δέκα συνολικά κατευθύνσεις στις οποίες οδηγεί.
Οι οδηγοί, ντόπιοι αλλά τώρα το καλοκαίρι και εκατοντάδες επισκέπτες που δεν γνωρίζουν τη διαδρομή γεγονός που καθιστά διπλά επικίνδυνο για κείνους τον κόμβο, βρίσκονται «παγιδευμένοι» σε έναν δρόμο που κατασκευάστηκε πρόσφατα μεν, δεν τηρεί τους όρους ασφαλείας δε και κυριολεκτικά δεινοπαθούν και τρέμουν από τον φόβο μην εμπλακούν σε τροχαίο ατύχημα.
Η μελέτη κατασκευής του κόμβου, έργο του ΥΠΕΧΩΔΕ που κατασκευάστηκε από την ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ, αποδείχτηκε πολύ κατώτερη των αναγκών ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου. Πως έγινε αλλά κυρίως πως και γιατί εγκρίθηκε η συγκεκριμένη μελέτη χωρίς να γίνει κάποια αντιπρόταση, αποτελεί ένα ερώτημα. Οι διαμαρτυρίες είναι καθημερινές από τη στιγμή που πριν μερικά χρόνια παραδόθηκε στην κυκλοφορία ωστόσο κανένας τοπικός φορέας δεν έχει υποβάλλει αίτημα για διόρθωση-αναβάθμιση του κόμβου σε κυκλικό.
Κατά κανόνα, οι κόμβοι αποτελούν κρίσιμα σημεία του οδικού δικτύου καθώς είναι τα σημεία στα οποία υπάρχουν διαδρομές πολλών κατευθύνσεων όπου οι οδηγοί καλούνται να επιλέξουν κάποια εξ αυτών.
Ο σχεδιασμός της κατασκευής τους, γίνεται από τους μελετητές έτσι ώστε να είναι προσαρμοσμένος στις ανάγκες των οδηγών, δηλαδή στην εξυπηρέτηση και την ασφάλεια τους.
Ο κόμβος του Ατσιποπούλου, δεν εξασφαλίζει τα παραπάνω.
Τα φανάρια που η μελέτη προέβλεπε και τοποθετήθηκαν, αντί να δώσουν λύση δημιούργησαν περαιτέρω πρόβλημα και δεν χρειάστηκε περισσότερο από μια μέρα λειτουργίας τους για να εμφανιστεί κυκλοφοριακό χάος, με χιλιόμετρα ουρές αυτοκινήτων και έκτοτε, σωστά, να απενεργοποιηθούν.
Ως μόνη ενδεδειγμένη λύση, από αρμόδιους για θέματα οδικής ασφάλειας προτείνεται η δημιουργία roundabout στο σημείο. Μηχανικοί-μελετητές, τους οποίους απασχολεί ο κόμβος-παγίδα, διαβεβαιώνουν ότι μπορεί να δημιουργηθεί ένας ασφαλής κυκλικός κόμβος με ακτίνα 30 μέτρων στον οποίο επαρκώς χωράνε όλες οι συμβολές(είσοδοι-έξοδοι) ώστε να πραγματοποιούνται από τους οδηγούς όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί προελεύσεων-προορισμών. Το roundabout θα παραλαμβάνει όλες «τις κυκλοφορίες» και θα υπάρχουν οι έξοδοι στα διάφορα σημεία που πρέπει, χωρίς ο οδηγός να εμπιστεύεται μόνο την όραση του και τα αντανακλαστικά του.
Ακόμα κι αν θεωρηθεί ότι ο υφιστάμενος χώρος δεν αρκεί για τη δημιουργία κυκλικού κόμβου, μπορεί να δοθεί λύση, όπως λένε οι γνωρίζοντες, με την αξιοποίηση λίγων τετραγωνικών από τη γεφύρωση που περνάει από κάτω.
Η ΕΥΔΕ /ΒΟΑΚ είναι η καθ’ ύλην αρμόδια υπηρεσία που μπορεί να επικαιροποιήσει την μελέτη κατασκευής του κόμβου Ατσιποπούλου και να αλλάξει την υφιστάμενη κατάσταση αρκεί φυσικά οι αρμόδιοι του νομού να υποβάλλουν σχετικό αίτημα και να πιέσουν για την υλοποίηση του. Διότι μπορεί όλοι να συμφωνούν προς αυτήν την κατεύθυνση, στην ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ όμως δεν φαίνεται να έχει τεθεί επίσημα το θέμα.
Ο κυκλικός κόμβος θα δίνει στ’ αυτοκίνητα την πορεία και την προτεραιότητα που χρειάζονται και θα εκλείψει από τη διασταύρωση η σημερινή κατάσταση όπου ο κάθε οδηγός παρά την προσοχή που επιδεικνύει, δεν ξέρει από που μπορεί να έρθει καταπάνω του κάποιο όχημα.