Άγγλοι Workers, ασύδοτοι νταβατζήδες στα Μάλια

Για άλλη μία φορά οι λεγόμενοι «workers» (εργαζόμενοι) εκ της Αγγλίας, έρχονται να αμαυρώσουν και να ενισχύσουν την ήδη κακή εικόνα που υπάρχει για τα Μάλια κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.
Πρόκειται για ομάδες Αγγλων -800, ίσως και 1.000 ατόμων- που τα τελευταία χρόνια… δουλεύουν «σκληρά» στα Μάλια, προκειμένου να κατευθύνουν τους τουρίστες προς συγκεκριμένες επιχειρήσεις, με τις οποίες έχουν συνάψει συμφωνίες.

Τα συγκεκριμένα άτομα έχουν βάλει στο μάτι οι τοπικές και αστυνομικές αρχές, οι οποίες μάλιστα συνέλαβαν πρόσφατα δύο από αυτούς, που οδηγούσαν πελάτες προς συγκεκριμένα ξενοδοχεία.
Βέβαια, οι συμφωνίες που συνάπτουν με τους επιχειρηματίες προϋποθέτουν τη μείωση των τιμών, κυρίως στα ποτά -τα οποία είναι συνήθως απροσδιορίστου ποιότητας-, ώστε οι νέοι τουρίστες να πίνουν μέχρι τελικής πτώσεως και να προχωρούν σε ευτράπελα, τα οποία αμαυρώνουν την εικόνα της περιοχής. Για το λόγο αυτό, οι αρχές κάνουν λόγο για τεράστια ευθύνη των επιχειρηματιών, οι οποίοι ενθαρρύνουν τέτοιες τακτικές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι συμφωνίες αυτές συνάπτονται αρκετούς μήνες πριν από την έναρξη της καλοκαιρινής περιόδου, ώστε να γίνεται διαφήμιση των συγκεκριμένων επιχειρήσεων στο εξωτερικό και να δίνεται η εντύπωση ότι οι τουρίστες μπορούν να έρθουν εδώ και να κάνουν ανεξέλεγκτα ό,τι θέλουν… Η διαφήμιση δεν γίνεται δωρεάν αλλά με αμοιβή, η οποία μπορεί να κυμαίνεται από 500 έως 1.500 ευρώ και ίσως και περισσότερο.
Ωστόσο, οι ομάδες αυτές καταφθάνουν στα Μάλια τον Απρίλιο, προκειμένου να συντονίσουν τις δράσεις τους. Αυτοαποκαλούνται «workers» και είναι οργανωμένοι σε Σωματεία… Στη συνέχεια, μεταβαίνουν σε άλλες γνωστές, τουριστικές περιοχές στον κόσμο.
«Πρόκειται κυρίως για Αγγλους, που έρχονται νωρίς και βοηθούν στο “κτίσιμο” ενός μαγαζιού, με την τακτική της λεγόμενης «άγρας πελατών” για λογαριασμό των συγκεκριμένων επιχειρήσεων. Φυσικά, ο προσηλυτισμός της πελατείας είναι αδίκημα, σε βαθμό πλημμελήματος. Για το λόγο αυτό μία παράμετρος, στην οποία θα δώσουμε φέτος περισσότερο βάρος, είναι και η “άγρα πελατών”» τονίζει στην «Τ» ο αστυνομικός διευθυντής Ηρακλείου, Γιάννης Μεσοδιακάκης.
Επιχειρηματίες
Η Αστυνομική Διεύθυνση είναι αποφασισμένη να βάλει ένα τέλος σε αυτήν την κατάσταση, κάτι που έχουν επισημάνει πολλάκις στις συσκέψεις που γίνονται για τα μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν για τα Μάλια. «Εμείς θα τους κυνηγήσουμε. Ηδη προχθές είχαμε δύο αυτόφωρα με Αγγλους, που έκαναν προώθηση κάποιων ξενοδοχείων» συνεχίζει ο ίδιος.
Ωστόσο, έχουν όψη κοινού τουρίστα, ώστε να ανακατεύονται στο πλήθος, κάτι που κάνει δύσκολο τον εντοπισμό τους από τις αστυνομικές αρχές. «Είναι δύσκολο να τους πιάσουμε. Εκτός του ότι έχουν την όψη κοινού τουρίστα, έχουν και σύστημα ενδοσυνεννόησης, ώστε όταν βλέπουν κάποιον αστυνομικό, να εξαφανίζονται αμέσως. Εάν, όμως, δεν υπάρξει συναίνεση από τους ίδιους επιχειρηματίες που καταφεύγουν σε τέτοιου είδους πρακτικές, δεν πρόκειται να εξαλειφθεί το φαινόμενο. Αν περιμένουμε την αστυνομία να δώσει μόνη της ένα οριστικό τέλος, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα, αφού εμείς θα τους συλλαμβάνουμε και συνεχώς θα εμφανίζονται κι άλλοι» προσθέτει.
Ανατροπή
Στην ίδια άποψη συγκλίνει και ο δήμαρχος Μαλίων, Κώστας Λαγουδάκης. «Η θεραπεία στην περιοχή μας είναι μία και μοναδική. Ανατροπή της δομημένης οικονομικής συμπεριφοράς και λειτουργίας. Δεν μιλάω φυσικά για το σύνολο της αγοράς αλλά για τους ιδιοκτήτες καταστημάτων και διαμερισμάτων που φιλοξενούν ως επί το πλείστον νέους τουρίστες. Αυτό που προσπαθούν να κάνουν είναι να τους προσφέρουν κάτι που είχαν και στην πατρίδα τους, είτε αυτό είναι το ποτό, είτε το είδος διασκέδασης, είτε οτιδήποτε άλλο και να ενθαρρύνουν τις παραβατικές συμπεριφορές, οι οποίες είναι μέσα στη νοοτροπία τους» σημειώνει.
Ως λύση ο κ. Λαγουδάκης προτείνει την αύξηση της τιμής του ποτού αλλά πρώτα από όλα την αλλαγή της νοοτροπίας των επιχειρηματιών της περιοχής. «Αντί να τους πουν να φύγουν από εδώ και να διαμορφώσουμε επιτέλους εμείς οι ίδιοι το τουριστικό πρόσωπο της περιοχής μας, που τονίζω ότι δεν είναι μόνο αυτό, οι ίδιοι ενδίδουν στις προσκλήσεις ή προκλήσεις» καταλήγει.
Την ευθύνη, όμως, δεν έχουν μόνο οι επιχειρηματίες αλλά ένα σύνολο φορέων, όπως είναι η Αστυνομική Υπηρεσία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, το ΣΔΟΕ κ.ά. Αν, λοιπόν, δεν γίνουν συντονισμένες προσπάθειες από όλους αυτούς του φορείς, το φαινόμενο δεν πρόκειται να εκλείψει, κάτι που έχει αποδείξει και η εμπειρία τόσων χρόνων.

Χαρακτηριστικά των «Workers»

  • Είναι συνήθως Αγγλοι
  • Είναι πολλοί και συζούν όλοι μαζί σε σπίτια
  • Διαφημίζουν συγκεκριμένες επιχειρήσεις
  • Τρώνε και πίνουν τσάμπα στα μαγαζιά, με τα οποία κάνουν συμφωνίες
  • Δεν ξεχωρίζουν από τους κοινούς τουρίστες
  • Ενθαρρύνουν τις παραβατικές συμπεριφορές των νέων τουριστών

[Τόλμη]