Εκατομμύρια ευρώ στα ταμεία ΑΝΕΚ και Μινωϊκών για τη μεταφορά των Κινέζων
Σημαντικά οφέλη για τις ναυτιλιακές εταιρείες ΑΝΕΚ, Μινωικές Γραμμές και Ηellenic Seaways, πέρα από τον ανθρωπιστικό βέβαια χαρακτήρα, είχε η επιχείρηση μεταφοράς των 10.000 περίπου Κινέζων και άλλων ξένων υπηκόων.
Ετσι η αξιοποίηση πλοίων τους για τη μεταφορά πολιτών από τη φλεγόμενη Λιβύη στην Κρήτη αποτέλεσε «λαχείο» για τα οικονομικά τους δημιουργώντας στα ταμεία τους σημαντική εισροή ρευστών κεφαλαίων όπως αναφέρει δημοσίευμα στην ιστιοσελίδα της εφημερίδας “Καθημερινή”
Κέρδη ανά εταιρεία:
Οι εταιρείες Μινωικές Γραμμές, ΑΝΕΚ και Hellenic Sea Ways (HSW) έχουν διαθέσει συνολικά πέντε πλοία τους για τη μεταφορά πολιτών από τη Λιβύη. Ειδικότερα η ΑΝΕΚ έχει ναυλώσει τα επιβατηγά πλοία Hellenic Spirit, Olympic Champioκαι Ελευθέριος Βενιζέλος. Η HSW ναύλωσε το Express Santorini και το Νήσος Ρόδος και οι Μινωικές Γραμμές ναύλωσαν το Knossos Palace και κατά πληροφορίες διεξάγονται συζητήσεις προκειμένου να ναυλωθεί και το επιβατηγό πλοίο Europa Palace.
Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς ναυλομεσιτικών κύκλων, στα ταμεία της ΑΝΕΚ αναμένεται να εισρεύσουν περισσότερα από 9 εκατ. ευρώ, στην HSW άνω των 6 εκατ. ευρώ και στο ταμείο των Μινωικών Γραμμών περισσότερα από 3 εκατ. ευρώ εφόσον δεν χρησιμοποιηθεί και δεύτερο πλοίο της εταιρείας.
Οι συμφωνίες χρονοναύλωσης, κατά πληροφορίες, έγιναν με την κινεζική πλευρά και μπορεί επισήμως οι εταιρείες να μην αναφέρονται σε συνολικά ποσά, ωστόσο ναυλομεσιτικοί οίκοι υποστηρίζουν ότι η ημερήσια ναύλωση ενός επιβατηγού σκάφους ενδέχεται να ξεκινάει από 250 χιλιάδες ευρώ και να φθάνει έως και τις 350 χιλιάδες ευρώ ανάλογα με τον τύπο του.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η χρονοναύλωση αποτελεί ένα «πακέτο», στο οποίο περιλαμβάνονται τα ασφάλιστρα, που είναι αυξημένα λόγω των ταραχών που βρίσκονται σε εξέλιξη στις περιοχές όπου κατευθύνονται τα πλοία, το κόστος των καυσίμων, το κόστος του πληρώματος, το κόστος των υπηρεσιών του πλοίου προς τους μεταφερόμενους επιβάτες κ.ά.
Ανάλογη εμπειρία στο παρελθόν:
Ναυτιλιακοί κύκλοι στον Πειραιά υποστηρίζουν ότι η προτίμηση προς τα ελληνικά ακτοπλοϊκά πλοία δείχνει αφενός την αναγνώριση της υψηλής ποιότητας και ασφάλειας που διαθέτει η ελληνική ακτοπλοΐα και αφετέρου την εμπειρία που υπάρχει από προηγούμενες μεταφορές πολιτών, με απόλυτη ασφάλεια, από περιοχές όπου βρίσκονται σε εξέλιξη ταραχές.
Οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν, το 2006, στον πόλεμο του Λιβάνου, για να μεταφέρουν πολίτες εκτός της εμπόλεμης περιοχής χωρίς, όμως, να γίνει ποτέ γνωστό το συνολικό ποσόν που εισέρρευσε στα ταμεία τους.
«Η Ελλάδα είναι ο καλύτερός μας φίλος. Η βοήθειά σας θα αφήσει μια σημαντική ρίζα στην κινεζική ιστορία», δήλωσε, ο Kινέζος πρέσβης στην Αθήνα, Λούα Λι, για την ασφαλή μεταφορά Kινέζων πολιτών από τη Λιβύη στην Κρήτη.
[Flashnews]