Α.Γκερέκου : Υπέρογκο το χρέος του ΕΟΤ και στις Νομαρχίες
Υπέρογκο είναι το χρέος του ΕΟΤ και προς τις νομαρχίες παραδέχεται η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελα Γκερέκου στη συνέντευξή της προς την αυτοδιοίκηση gr. Προσθέτει δε ότι θα αποπληρωθεί σταδιακά
Πάντως, η κ. Γκερέκου αφήνει να εννοηθεί ότι η διαφήμιση των νομαρχιών θα γίνει φέτος, κυρίως, μέσω του ανανεωμένου portal του ΕΟΤ : «Το αμέσως επόμενο διάστημα προγραμματίζουμε να έρθουμε σε επαφή με το σύνολο των νομαρχιών ώστε να μας παράσχουν υλικό με το οποίο θα εμπλουτίσουμε το ανανεωμένο portal μας.
Η προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε γωνιάς της Ελλάδος θα είναι σε κάθε πολίτη του κόσμου», λέει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον η υφυπουργός Τουρισμού προβλέπει ότι φέτος η τουριστική κίνηση θα είναι βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, καθώς «υπάρχουν ιδιαίτερα θετικές προοπτικές, από νέες αγορές όπως της Ρωσίας και των Βαλκανικών κρατών». Όσον αφορά την άρση του καμποτάζ για την οποία δεσμεύθηκε προχθές ο πρωθυπουργός, τονίζει ότι «στόχος μας είναι η Ελλάδα να γίνει κέντρο θαλάσσιου τουρισμού της Μεσογείου, τουλάχιστον». Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης της υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού Άντζελας Γκερέκου στην αυτοδιοίκηση gr είναι το εξής:
– Κυρία υπουργέ προχθές ο πρωθυπουργός στην Συνέλευση του ΣΕΤΕ ανακοίνωσε την άρση του καμποτάζ. Μέχρι πότε θα γίνει αυτό και με ποιο στόχο;
Θα κάνουμε ότι μπορούμε ως συναρμόδιο υπουργείο προκειμένου να αρθεί το καμποτάζ μέχρι τέλος Μαίου. Στόχος μας είναι η χώρα μας να γίνει κέντρο θαλάσσιου τουρισμού της Μεσογείου, τουλάχιστον. Και πιστέψτε με η Ελλάδα, με τα 6000 νησιά και τα 15.000 χλμ ακτογραμμή έχει όλες τις δυνατότητες να το πετύχει αυτό. Δεν είναι δυνατόν να χάνουμε πάνω από 1 δις ετησίως λόγω του καμποτάζ. Βεβαίως, γνωρίζουμε ότι υπάρχουν και κοινωνικές και εργασιακές προεκτάσεις και γι’ αυτό το λόγο θέλουμε να βρεθεί η καλύτερη λύση. Γι’ αυτό και ήδη ανακοινώσαμε η επιδότηση εργασίας μέσω ΟΑΕΔ για τα ξενοδοχεία να ισχύσει και για τα κρουαζιερόπλοια.
-Θα «σώσει» φέτος ο τουρισμός τις ελληνικές επιχειρήσεις που μαστίζονται από την κρίση, παρέχοντας ρευστότητα στην αγορά;
Ο τουρισμός μας αδιαμφισβήτητα αποτελεί την κύρια παραγωγική δραστηριότητα της χώρας μας και πρέπει να αποτελεί τον κινητήριο μοχλό για την έξοδο από την οικονομική ύφεση. Είναι τέτοια η κληρονομιά και η γεωγραφική θέση της χώρας μας, που μας προσφέρει ένα ανεξάντλητο τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν. Οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε, πάντοτε όμως με γνώμονα το σεβασμό και την προστασία του. Σκοπός μας είναι να καταστήσουμε τη χώρα μας ελκυστική σε όλους τους σύγχρονους αναζητητές εμπειριών.
-Μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι για τις φετινές αφίξεις και, κυρίως, για τα έσοδα που θα φέρουν οι τουρίστες στην χώρα μας;
Όπως δείχνουν τα μέχρι στιγμής στοιχεία, η φετινή τουριστική κίνηση προσδοκούμε να κινηθεί καλύτερα σε σχέση με την περσινή χρονιά, που ομολογουμένως ήταν ήδη δύσκολη για τον ελληνικό τουρισμό. Υπάρχουν ιδιαίτερα θετικές προοπτικές, από νέες αγορές όπως της Ρωσίας και των Βαλκανικών κρατών. Χρειάζεται όμως να δουλέψουμε όλοι σωστά και συλλογικά – δημόσιος και ιδιωτικός τομέας – και να θέσουμε ως εθνικό μας στόχο να ξεπεράσουμε την κρίση να αποκαταστήσουμε τη φήμη και την εικόνα της χώρας μας και να ενισχύσουμε και να στηρίξουμε τον τουρισμό μας για 2010 και για τα επόμενα χρόνια
-Ο ΕΟΤ οφείλει 140 εκ. ευρώ σε ΜΜΕ και προμηθευτές τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό. Πότε θα εξοφληθούν αυτά τα χρέη, προκειμένου η χώρα να ανακτήσει, τουλάχιστον, τμήμα της χαμένης αξιοπιστίας της;
Έχουμε ήδη ξεκινήσει την σταδιακή αποπληρωμή του υπέρογκου αυτού ποσού, άλλα όπως καταλαβαίνετε ολοκληρωτική εξόφληση είναι δυνατόν να επιτευχθεί μόνο σε βάθος χρόνου. Και θα επιτευχθεί. Το σημαντικότερο όμως είναι να καταφέρουμε να αποκαταστήσουμε την αξιοπιστία του ΕΟΤ και της χώρας μας στα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Όπως καταλαβαίνετε το έλλειμμα αξιοπιστίας που κληρονομήσαμε δεν έχει να κάνει μόνο με την κατάσταση των δημοσίων οικονομικών μας. Έχουμε ένα δύσκολο δρόμο να διαβούμε, αλλά πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε.
-Από τα 75 εκ. ευρώ των περσινών κονδυλίων για προβολή της χώρας μας φέτος, ανακοινώσατε, ότι θα αρκεστούμε σε 12. Φτάνουν αυτά τα χρήματα και με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιηθούν, προκειμένου να έχουν την μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα;
Σκοπός της νέας εθνικής τουριστικής καμπάνιας είναι οι στοχευμένες κινήσεις προβολής σε συγκεκριμένες αγορές και με συγκεκριμένα αποτελέσματα για την κάθε αγορά. επιχειρούμε έναν εξορθολογισμό των χρημάτων που διατίθενται για την προβολή της χώρας μας, χωρίς ωστόσο να κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα. Με απλά λόγια θέλουμε το κάθε ευρώ να έχει συγκεκριμένο ανταποδοτικό όφελος και να μην ξοδεύουμε αλόγιστα όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Επιπλέον, και ίσως το βασικότερο όλων έχουμε στα χέρια μας το Διαδίκτυο, ένα εργαλείο ανεξάντλητων δυνατοτήτων του οποίου τη χρησιμότητα δυστυχώς αργήσαμε να κατανοήσουμε σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Στην κατεύθυνση αυτή, δημιουργήσαμε το νέο portal του ΕΟΤ, το οποίο σταδιακώς θα εμπλουτίζεται και φιλοδοξούμε για κάθε γωνιά της Ελλάδας, για κάθε τουριστικό προϊόν να υπάρχει πρόσβαση και πληροφόρηση. Θα είναι ένας σημαντικός πυλώνας της διαφήμισής μας και εκεί θα διαθέσουμε αρκετά χρήματα από το κονδύλι που έχουμε φέτος.
-Παρ’ όλη την οικονομική κρίση οι Έλληνες συνεχίζουν να θεωρούνται, αυτό που λέμε, «καλοί» τουρίστες. Αυτό σημαίνει ότι ένα σημαντικό τμήμα των κονδυλίων της προβολής θα κατευθυνθεί στο εσωτερικό, προκειμένου να μην προτιμήσουν φθηνά πακέτα του εξωτερικού;
Φυσικά και θα δοθεί η ανάλογη σημασία και στη διατήρηση και ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού, γιατί είναι χρέος μας να προσκαλέσουμε πρώτα απ όλα τους ίδιους τους Έλληνες να εξερευνήσουν τις ομορφιές και τις δραστηριότητες που προσφέρει η χώρα τους καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
-H κυβέρνηση αποφάσισε να σταματήσει τη λειτουργία του 1/3 των γραφείων του ΕΟΤ στο εξωτερικό. Υπάρχουν, όντως, γραφεία του ΕΟΤ που δεν χρειάζονται ή αυτό δυσκολεύει το έργο σας;
Προς το παρόν μελετάμε και αναλύουμε ποιοτικά και ποσοτικά το έργο κάθε γραφείου στο εξωτερικό και σε ένα πρώτο στάδιο μειώσαμε το κόστος συντήρησής τους με παράλληλη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών. Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του ΕΟΤ, οι λειτουργικές δαπάνες των γραφείων είναι μειωμένες κατά 30% περίπου. Η αλήθεια είναι ότι ίσως χρειαστεί να κλείσουν κάποια γραφεία του εξωτερικού των οποίων η αποτελεσματικότητα είναι αμφιλεγόμενη. Ίσως βέβαια να χρειαστεί και να ανοίξουν κάποια νέα σε ανερχόμενες αγορές. Σε κάθε περίπτωση, σε μια περίοδο όπου η χώρα μας φείδεται χρημάτων, η όποια απόφαση θα πρέπει να είναι αιτιολογημένη βάσει κόστους-οφέλους.
-Η συνεργασία του ΕΟΤ με τους φορείς της Αυτοδιοίκησης για την προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών και πλεονεκτημάτων κάθε περιοχής είναι κάτι που γίνεται παραδοσιακά. Φέτος, σε ποιο βαθμό θα επαναληφθεί;
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 13 του Ν. 2160/93 οι Νομαρχιακές Επιτροπές Τουριστικής Προβολής κάθε Νομού υποβάλλουν προγράμματα για την τουριστική προβολή του Νομού τους.
Η συμμετοχή του Ε.Ο.Τ. στα προγράμματα αυτά ανέρχεται , σε ποσοστό μέχρι 50% του συνολικού ποσού του υποβληθέντος προγράμματος , ενώ το υπόλοιπο 50% της συμμετοχής καλύπτεται από τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και άλλους φορείς ( Δήμους , τοπικούς συλλογικούς φορείς τουρισμού, κ.α. ). Και σε αυτό το επίπεδο παραλάβαμε ένα υπέρογκο χρέος το οποίο οφείλουμε σταδιακά να ξεχρεώσουμε.
-Όπως είπατε η χρηματοδότηση της τουριστικής προβολής των νομών από τον ΕΟΤ είναι θεσμοθετημένη, με αποτέλεσμα παραδοσιακά να χρηματοδοτεί μέρος της τουριστικής προβολής των περιοχών της Ελλάδας μέσω των νομαρχιών. Θα επαναληφθεί αυτό φέτος και με ποιον τρόπο;
Εμείς θα εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα που μας δίνεται για την προβολή όλων των περιοχών της Ελλάδας. Άξονας των δραστηριοτήτων μας όπως σας ανέφερα και προηγουμένως είναι η χρήση του Διαδικτύου. Το αμέσως επόμενο διάστημα προγραμματίζουμε να έρθουμε σε επαφή με το σύνολο των νομαρχιών ώστε να μας παράσχουν υλικό με το οποίο θα εμπλουτίσουμε το ανανεωμένο portal μας. Η προβολή των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών κάθε γωνιάς της Ελλάδος θα είναι σε κάθε πολίτη του κόσμου.
-Η συνένωση των υπουργείων Πολιτισμού και Τουρισμού έγινε για να υπάρξουν κοινές δράσεις για την προβολή της χώρας μας στο εξωτερικό. Σε ποιο βαθμό έχει αυτό επιτευχθεί;
Η συνένωση των δύο Υπουργείων στόχο έχει να συνδέσει την «εθνική σημασία» του πολιτισμού με την «επιχειρησιακή φύση» του τουρισμού. Έτσι ο ένας τομέας οφείλεται από τον άλλο. Αυτό έχει ήδη αρχίσει να επιτυγχάνεται ειδικά με την προώθηση του Νέο Μουσείου της Ακρόπολης, το οποίο αποτελεί πόλο έλξης και θαυμασμού Ελλήνων και ξένων τουριστών.
πηγη aftodioikisi.gr
ΣΧΟΛΙΟ
Αφου δεν πάει το μαγαζι, άστο κοπέλλα μου …