Το έργο φάντασμα… της μαρίνας στα Μάλλια
Την πρόθεση του να προβεί άμεσα στην επανάληψη του διαγωνισμού για την επιλογή του φορέα διαχείρισης του τουριστικού λιμανιού των Μαλίων εκφράζει το υπουργείο Τουρισμού απαντώντας σε σχετική ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Ηρακλείου του Πασοκ Μανόλης Στρατάκης.
Σχετική αναφορά στο μνημείο εγκατάλειψης όπως έχει εξελιχθεί η μαρίνα των Μαλίων είχε γίνει από τη Μεσόγειο στις 13 Οκτωβρίου οπότε και ο κ Στρατάκης έθεσε μέσω ερώτησης του το πιεστικό ζήτημα του τι μέλλει γενέσθαι με την εν λόγω υποδομή.
Στην απάντηση που έλαβε ο βουλευτής τονίζεται πως “η Γενική Γραμματεία Τουρισμού προτίθεται να προβεί άμεσα στην επανάληψη του διαγωνισμού για την επιλογή Φορέα Διαχείρισης του τουριστικού λιμένα Μαλλίων”.
Επίσης υπενθυμίζεται ότι το 2008 (ΦΕΚ 353/ΔΔΣ/27-6-2008) διενεργήθηκε διεθνής διαγωνισμός για την επιλογή Φορέα Διαχείρισης για την ολοκλήρωση των έργων και για τη διαχείριση-εκμετάλλευση του εν λόγω Τουριστικού Λιμένα, ο οποίος απέβη άκαρπος.
Σύμφωνα με το υπ ‘αριθμ. 23/9-7-2010 πρακτικό της αρμόδιας διυπουργικής Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων, αποφασίστηκε για λόγους οικονομίας χρόνου και χρήματος να χρησιμοποιηθεί το υπάρχον Σχέδιο Διακήρυξης, με την απάλειψη του εφ’ άπαξ ανταλλάγματος.
“Η ολοκλήρωση των έργων του Τουριστικού Λιμένα Μαλλίων, αποτελεί προτεραιότητα της Δ/νσης Τουριστικών Λιμένων, καθώς θα συμβάλλει σημαντικά αφενός στην αύξηση της τουριστικής κίνησης της περιοχής, και αφετέρου στην τόνωση της τοπικής οικονομίας”, καταλήγει η Απάντηση του Υπ ουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού.
Ο κ Στρατάκης δηλώνει πάντως πως θα συνεχίσει να παρακολουθεί την υπόθεση και να ασκεί πίεση για την ολοκλήρωση του έργου.
Για την ιστορία ν’ αναφέρουμε πως από το 2000 που το έργο της μαρίνας αφέθηκε στην τύχη του υποβαθμίζει με την παρουσία του, αντί να αναδεικνύει την περιοχή του Αγίου Πνεύματος όπου είναι χωροθετημένο.
Γεμάτη σκουπίδια, πέτρες και προσαμμώσεις εξελίσσεται σε έργο-φάντασμα για το οποίο αγωνιά η δημοτική αρχή των Μαλίων.
Η μαρίνα είχε ενταχθεί στο Β’ ΚΠΣ και είχε γίνει η δημοπράτηση της με το ποσό του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ, όμως ενώ ξεκίνησε ποτέ δεν αποπερατώθηκε.
Ως έργο ανήκει στη Γενική Γραμματεία Τουριστικών Λιμένων του Υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού και εφόσον ολοκληρώνονταν η κατασκευή του θα αποτελούσε το μοναδικό τουριστικό λιμένα του Ηρακλείου με δυναμικότητα άνω των 300 σκαφών.
Για να μπορέσει μάλιστα να ξεκινήσει το έργο, στο οποίο είχε πολλά επενδύσει όλη η περιοχή, ο Δήμος Μαλίων είχε προχωρήσει ακόμα και σε έρανο για να εξασφαλίσει χρήματα για τις μελέτες του.
Από το 2000 που η κατασκευή διεκόπη, για αδιευκρίνιστο, μέχρι σήμερα λόγο, μόνο το 2008 είχε γίνει μια προσπάθεια προώθησης του μέσω ιδιωτών.
Τότε είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον 9 κοινοπραξίες εταιρειών για να το αναλάβουν και να το αποπερατώσουν όμως καμία τους δεν εμφανίστηκε στο σχετικό διαγωνισμό .
Ο δήμαρχος της περιοχής Κώστας Λαγουδάκης θεωρεί πως μοναδική λύση για να προχωρήσει το έργο είναι να το αναλάβει και να το φέρει στην τελική του μορφή ένας ιδιώτης επενδυτής αφού ως γνωστόν τα ταμεία του Κράτους είναι μείον και δεν θα μπορέσει το ίδιο να ανταποκριθεί στην κάλυψη του κόστους του.
[Goodnet]