XANIA : Εβδομος προορισμός στην Ελλάδα και πέμπτος στην Περιφέρεια

του Βασίλη Μιχελιουδάκη απο τα Χανιώτικα Νέα 14.10.10

Εστω και καθυστερημένα, αφού η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δίνει τα στοιχεία στον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ο οποίος στη συνέχεια τα δημοσιοποιεί προς τα μέσα (εφημερίδες – περιοδικά – τηλεόραση – ραδιόφωνο και διαδίκτυο).

Ομως τα παρουσιάζουν ανάλογα με τα γούστα και τις συμπάθειες που διατηρούν γενικά με τον τουρισμό στην Περιφερειακή Ελλάδα κ.α.
Ετσι λοιπόν, η «ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ» της Παρασκευής 8 Οκτωβρίου παρουσιάζει τον πίνακα που βλέπετε με ποσοστά εννεάμηνου 2010/2009 και ακολουθούν οι σχολιασμοί της Τζίνας Ι. Αγγουρή.
Σε αντίθεση, η «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ» της ίδιας μέρας μας δίνει τις αφίξεις και την ετήσια μεταβολή, εννεαμήνου, για τον Ιανουάριο – Σεπτέμβριο, αλλά χωρίς να μετρά τα νούμερα του τελευταίου μήνα, ξεχωριστά για τα 13 πιο σημαντικά αεροδρόμια της χώρας.
Αυτά θα σας παρουσιάσουμε σήμερα. Οσον αφορά για τα σχόλια, είναι γνωστά και περιττά για τις μέρες που περνάμε.
Αεροπορικές αφίξεις στην Ελλάδα

Ιανουάριος  –   Σεπτέμβριος

Προορισμός 2010             2009                  %

Αθήνα  :     2.468.734      2.604.665    –  5,22
Ηράκλειο :     1.779.013      1.796.332      -0,96
Ρόδος :     1.319.892      1.214.106      + 8,71
Θεσσαλονίκη :     939.188      980.475      -4,21
Κέρκυρα :     683.839      696.478      -1,81
Κως :     655.028      589.412      +11,13
Χανιά :     554.595      567.461      -2,27
Ζάκυνθος:     401.276      410.690      -2,29
Σαντορίνη :     177.285      167.293      +5,97
Κεφαλονιά :     143.149      138.027      +3,71
Άκτιο :     136.964      140.363      -2,42
Σκιάθος :     106.561      108.253      -1,56
Σάμος :     105.997      112.001      -5,36
9.471.521      9.525.556      -0,57
Υ.Γ: Για να είμαστε ακριβείς ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης και το τονίζουμε, άλλωστε η σελίδα μας το έχει σημειώσει πριν αρκετά χρόνια, δίχως να είμαστε τεχνοκράτες/ αναλυτές, αλλά γνώστες και πρακτικοί: Στατιστικά για τον Τουρισμό μας δεν είναι μόνο οι αεροπορικές αφίξεις με CHARTER, όπως τα στοιχεία που προηγήθηκαν.
Είναι ακόμη :
1. Με τα τακτικά δρομολόγια από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο, στη διάρκεια του δωδεκαμήνου;
2. Με τις ιδιωτικές πτήσεις και τα LEAR JET δεν θεωρούνται επισκέπτες;
3. Με τις θαλάσσιες γραμμές Ιταλίας και Αδριατικής δεν έρχονται επισκέπτες, οι περισσότεροι μάλιστα με δικά τους μεταφορικά μέσα και διαφόρων τύπων;
4. Από τους συνοριακούς σταθμούς Ηπείρου, Βόρειας Ελλάδας, Θράκης, σύνορα προς Τουρκία και Βουλγαρία δεν μετακινούνται τρένα, λεωφορεία, μικρά ή μεγάλα επιβατηγά και πάσης φύσεως οχήματα ακόμη και ποδήλατο ή μηχανάκι;
5. Στις ακτογραμμές της Τουρκίας που βρίσκονται σε κοντινές αποστάσεις με δικά μας νησιά, δεν πηγαινοέρχονται άτομα ή εμπορεύματα, νόμιμα ή κλείνουμε τα μάτια στις μικροπαρανομίες;
6. Ο Τουρισμός της Κρουαζιέρας δεν μετράει νούμερα;
7. Ή μήπως τα πληρώματα και οι φιλοξενούμενοι των ιστιοφόρων και των κάθε λογής πλεούμενων εφοπλιστών, μεγαλοεπιχειρηματιών, τραπεζιτών κλπ. που αλωνίζουν τα εκατοντάδες ελληνικά νησιά δεν πρέπει να μετράνε ως επισκέπτες;
Σε όλες τις προαναφερθείσες περιπτώσεις έλλειψης στατιστικών, σημειώνεται το εξής :
Οι αφίξεις στα 13 ελληνικά αεροδρόμια αντιπροσωπεύουν περίπου το 95% των συνολικών αεροπορικών αφίξεων αλλοδαπών και το 72% των συνολικών αφίξεων (με οποιοδήποτε άλλο μέσο) στη χώρα μας.
Θα ’πρεπε όμως να γνωρίζουμε το 28% και τους τρόπους με τους οποίους προσμετράται ο συνολικός εισερχόμενος Τουρισμός στην Ελλάδα!