Ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων νοικοκυριών : Δανειολήπτες καταγγέλλουν τις τράπεζες

Εκατοντάδες παράπονα και καταγγελίες που αφορούν κυρίως τις τράπεζες δέχονται καθημερινά οι καταναλωτικές οργανώσεις από καταναλωτές – μέλη τους οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν στη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων νοικοκυριών.


Ωστόσο, από την πλευρά τους οι τράπεζες επισημαίνουν ότι οι πολίτες εξυπηρετούνται κανονικά, ενώ διευκρινίζουν ότι υπήρξαν κάποια προβλήματα κατά τις πρώτες ημέρες εφαρμογής του νόμου καθώς δεν είχε ολοκληρωθεί η ενημέρωση όλου του προσωπικού που εργάζεται στις τράπεζες.

Εξάλλου, σήμερα Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010 ο προϊστάμενος της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή (ΓΓΚ) Δημήτρης Σπυράκος θα συναντηθεί με εκπροσώπους τραπεζών και καταναλωτικών οργανώσεων προκειμένου να συζητηθεί η σωστή εφαρμογή του νόμου και να πάψουν οι αντιδικίες μεταξύ των δανειοληπτών και των τραπεζών.

Επίσης, η ΓΓΚ έθεσε την περασμένη εβδομάδα σε λειτουργία ειδική τηλεφωνική γραμμή για την παροχή πληροφοριών στους πολίτες σχετικά με την εφαρμογή του νόμου για τη ρύθμιση των οφειλών των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων. Η τηλεφωνική γραμμή έχει τον αριθμό 80111 97367 (σ.σ.: που προκύπτει, προσθέτοντας στο 80111 τους αριθμούς που αντιστοιχούν στα γράμματα ΧΡΕΟΣ). Η τηλεφωνική γραμμή λειτουργεί από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 09:00 έως τις 22:00 και το Σάββατο από 09:00 έως 17:00. Η κλήση επιβαρύνεται μόνο με αστική χρέωση, από οπουδήποτε στην Ελλάδα κι αν καλεί ο καταναλωτής.

ΚΕΠΚΑ: Εμπόδια από τις τράπεζες στη ρύθμιση οφειλών

Δεκάδες παράπονα καταναλωτών-δανειοληπτών οι οποίοι επιθυμούν να ενταχθούν, στο Νόμο 3869/2010, για τη ρύθμιση οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων που σχετίζονται με τις τράπεζες, δέχεται καθημερινά το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ).

Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, τράπεζα αρνήθηκε να παραλάβει την έτοιμη αίτηση του καταναλωτή, για την έκδοση της κατάστασης οφειλών του. Η αίτηση ήταν σύμφωνη, με το υπόδειγμα της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, αλλά η τράπεζα επέμεινε ο καταναλωτής να υπογράψει το δικό της υπόδειγμα.

Επίσης, τράπεζα πίεσε καταναλωτή να κάνει διαπραγμάτευση, απευθείας μαζί της και χωρίς να ζητάει την υπαγωγή του, στο νόμο, άλλη τράπεζα ισχυρίστηκε ότι έχει εγκύκλιο, από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ότι για να γίνει ρύθμιση οφειλών, ο καταναλωτής πρέπει να αποπληρώσει όλη την οφειλή του, σε 4 χρόνια ενώ τράπεζα ζήτησε εκκαθαριστικό εφορίας, για να διασταυρώσει το ΑΦΜ του καταναλωτή κλπ.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Γενική Γραμματέας του ΚΕΠΚΑ Ευαγγελία Κεκελέκη «υπάρχει νόμος ο οποίος πρέπει να εφαρμοστεί. Οι τράπεζες από την πρώτη ημέρα εφαρμογής του νόμου δημιουργούν προβλήματα στους καταναλωτές ενώ η πληροφόρηση που παρέχουν τα υποκαταστήματά τους είναι παραπλανητική».

Σύμφωνα με την κ. Κεκελέκη σήμερα Τετάρτη θα πραγματοποιηθεί στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σύσκεψη με τις τράπεζες και τις καταναλωτικές οργανώσεις. «Έχουμε πληροφορίες ότι οι τράπεζες αρνούνται να συμμετάσχουν. Εάν δεν έρθουν επιβεβαιώνουν όλα όσα λέγονται ότι δρουν ανεύθυνα με αρπακτική συμπεριφορά και επιδιώκουν να παραβιάσουν τον νόμο. Οι τράπεζες πρέπει επιτέλους να δανείζουν με υπευθυνότητα» ανέφερε η κ. Κεκελέκη.

η συνέχεια εδω