Ο Εμπορικός διευθυντής Ryanair από τα Χανιά: “Η Ελλάδα έχει αποτύχει στον τουρισμό”
Στην Ελλάδα για να συναντηθεί με την νέα Κυβέρνηση βρέθηκε αυτές τις ημέρες ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, που ανακοίνωσε το απόγευμα από τα Χανιά, το καλοκαιρινό πρόγραμμα που περιλαμβάνει όλα τα περυσινά δρομολόγια, νέο δρομολόγιο για Μάντσεστερ και μία αλλαγή στη Γλασκώβη (από το Prestwick στο Διεθνές).
Δρομολόγια όλο το χρόνο από και προς Χανιά
Ο κ. David O’ Brien, αναφέρθηκε στην κακή συνεργασία του με την προηγούμενη κυβέρνηση και αποτίμησε θετικά την σημερινή, πρώτη του συνάντηση με τους Γιώργο Σταθάκη και Έλενα Κουντούρα(ΕΔΩ). “Η προηγούμενη κυβέρνηση δεν έδειχνε να καταλαβαίνει ούτε τα βασικά του τουρισμού”, σχολίασε και παρατήρησε ότι “η Ελλάδα, μια χώρα με τόση ιστορία, τόση φυσική ομορφιά και τέτοιο καιρό έχει αποτύχει στην προσέλκυση τουριστών”, “κι αυτό οφείλεται στις αεροπορικές συνδέσεις”.
Ειδικά η Αθήνα, όπως είπε, αυτή τη στιγμή έχει τις μισές πτήσεις από το Δουβλίνο, μια πόλη σαφώς μικρότερη και με πολύ λιγότερα αξιοθέατα. Αυτό στη συνέχεια μετατρέπεται σε πρόβλημα και για τα περιφερειακά αεροδρόμια είπε και επανέλαβε την πρόταση της εταιρείας για πτήσεις όλο το χρόνο από και προς Χανιά. “Αυτή τη στιγμή στο αεροδρόμιο των Χανίων, πληρώνουμε τους ίδιους φόρους τον Αύγουστο με τον Ιανουάριο. Θέλαμε ακόμα και φέτος να κρατήσουμε την πτήση Χανιά – Λονδίνο αλλά ο φόρος να είναι μηδενικός. Τί νόημα έχει να κρατά η Κυβέρνηση φόρους που δεν εισπράττει;”.
Μάλιστα, εκτίμησε ότι αν αυτό ξεπεραστεί, η Ryanair μπορεί να μεταφέρει από και προς Ελλάδα 5 εκ. περισσότερους επιβάτες, τα επόμενα τρία χρόνια.
“Δεν περιμένουμε απάντηση σήμερα (σσ από την Κυβέρνηση) και ξέρουμε ότι μια υπουργός τουρισμού είναι δύσκολο να πείσει έναν υπουργό οικονομικών… όμως είδαμε ότι είναι θετικοί και ανοικτοί σε διάλογο”, τόνισε.
“Όχι” στην ιδιωτικοποίηση
Ο κ. O’ Brien, αποκάλυψε ότι ο υπουργός υποδομών ζήτησε τη γνώμη τους για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων που έχει δρομολογήσει η προηγούμενη κυβέρνηση. “Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να πουλήσουν τα αεροδρόμια. Το μόνο χειρότερο από ένα κρατικό μονοπώλιο είναι ένα ιδιωτικό μονοπώλιο. 1,2 δις ευρώ, μπορεί να είναι πολλά για ‘μένα και για ‘σας, όμως για την Ελλάδα είναι τα λεφτά που πρέπει να δίνει κάθε βδομάδα”, σχολίασε και υποστήριξε ότι η εκμετάλλευση των αεροδρομίων, σε ομάδες, πρέπει να δοθεί στον οργανισμό ή την κοινοπραξία που θα δεσμευτεί ότι θα διακινεί συγκεκριμένο αριθμό επιβατών κατ’ έτος: “Δεν φέρνεις τους επιβάτες που είπες, σου παίρνω το αεροδρόμιο” είπε χαρακτηριστικά και εξέφρασε την ελπίδα ότι η υπάρχουσα σύμβαση δεν θα προχωρήσει.
30 χρόνια Ryanair
Από το 1 δρομολόγιο στα 1600 και από τις 2 χώρες στις 30, η Ryanair, 30 χρόνια μετά, έχει καταφέρει να είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, μεταφέροντας 100 εκ άτομα τον χρόνο.
Με 29 δρομολόγια από και προς Χανιά, η εταιρεία εκτιμά ότι το 2015 θα μεταφέρει 935 χιλιάδες επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 6,5%.
Κλείνοντας, τονίζουμε ότι μέχρι αύριο τα μεσάνυχτα, υπάρχει έκπτωση 30% στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.ryanair.com για πτήσεις τον Μάρτιο και τον Απρίλιο!
zarpa.gr