H Ελληνίδα που “βάζει γυαλιά” ηλίου στους Αυστραλούς
Η Νικολίνα Χριστοπούλου άφησε την Πάτρα το 2011 για να ζήσει το όνειρο της στο ηλιόλουστο Σίδνεϊ και από ότι μας λέει δεν το μετανιώνει
Το ρητό «ο τολμών νικά» ταιριάζει γάντι στην 33χρονη Ελληνίδα από την Πάτρα η οποία κυνήγησε το όνειρό της και πλέον το κάνει πραγματικότητα . Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τον Ιούλιο του 2011 η Νικολίνα Χριστοπούλου ετοιμάζει την βαλίτσα της και βγάζει εισιτήριο με προορισμό το Σύδνεϋ. Τη συνοδεύουν η μητέρα της και η αδελφή της.
Στόχος αυτού του ταξιδιού η συμμετοχή στην Διεθνή Έκθεση Κατασκευαστών και Διανομέων Οπτικών Ειδών. «Το πλάνο ήταν να εκθέσουμε την πρώτη μας κολεξιόν γυαλιών σε μια υγιή οικονομία. Πίσω στο 2011 υγιείς οικονομίες ήταν ο Καναδάς και η Αυστραλία. Το εισιτήριο ήταν με επιστροφή για μετά από δύο εβδομάδες. Ωστόσο, για να είμαι ειλικρινής, μέσα μου ήξερα ότι θα έκανα τα πάντα για να θέσω γερές βάσεις για την μπράντα μου. Το να μείνω εκεί, υπήρχε ως εκδοχή μέσα στο μυαλό μου και η μητέρα μου και η αδελφή μου, γνωρίζοντάς με, το περίμεναν…» παραδέχεται η Νικολίνα στο WE του news247.gr. Είναι προφανές πως η Νικολίνα μόνον μια απλή περίπτωση δεν είναι…
Σπούδασε Οπτική και Οπτομετρία στην Φλωρεντία της Ιταλίας. Μόλις ολοκληρώνει τις σπουδές της, επιστρέφει στην Ελλάδα και παίρνει την απόφαση να ανοίξει τον Φεβρουάριο του 2003 μαζί με την αδελφή της και την μητέρα της κατάστημα οπτικών ειδών στην Πάτρα. Η Νικολίνα αναλαμβάνει τις εισαγωγές και τις επαφές με τους ξένους. Τα ταξίδια στην Ιταλία, το Λονδίνο και τη Δανία είναι συνεχή και η Νικολίνα χτίζει καλές σχέσεις με τους κατασκευαστές οπτικών προϊόντων. Το 2008 αποφασίζει να δοκιμάσει τις δυνάμεις της στο εξωτερικό. Μετακομίζει στο Μιλάνο και πιάνει δουλειά ως βασικός ντίλερ σε γνωστό οίκο οπτικών ειδών με γραφεία στη Νέα Υόρκη και την Ασία, αποκομίζοντας πολύτιμη εμπειρία για την πραγματοποίηση του δικού της ονείρου που δεν είναι άλλο από την δική της φίρμα γυαλιών ηλίου. Το 2010 επιστρέφει στην Ελλάδα και αρχίζει το στήσιμο της δική της φίρμας.
Βασικά, το ταξίδι της μόλις τότε άρχιζε. Και οπωσδήποτε, θέλει τσαμπουκά να εισέλθεις και να σε προσέξουν σε μια τελείως ξένη και ιδιαιτέρως ανταγωνιστική αγορά, όπως αυτή της Αυστραλίας. Η Νικολίνα παραδέχεται πως όσο και αν εκτιμά την πολύ δυναμική ελληνική κοινότητα της Αυστραλίας, αποφάσισε να μην ζητήσει βοήθεια από κανέναν. «Οι πρώτοι μήνες ήταν πολύ δύσκολοι, αλλά ύστερα από σκληρή δουλειά κατάφερα να δημιουργήσω μια νέα ζωή και να εδραιώσω την φίρμα μου μόνη μου. Τώρα σέβομαι και κατανοώ ακόμα περισσότερο πόσο δύσκολο ήταν για τους Έλληνες μετανάστες να ξεκινήσουν μια ζωή εδώ. Επίσης, συνειδητοποίησα πόσο ακριβό είναι να οργανώσεις επαγγελματική βίζα και διαμονή στην Αυστραλία όταν έρχεσαι από το εξωτερικό και, μάλιστα, χωρίς οικογένεια, συγγενείς και φίλους. Αν και η Αυστραλία είναι ένα υπέροχο μέρος για να ζήσεις, δεν έρχονται όλα εύκολα» τονίζει η 33χρονη νεαρή επιχειρηματίας.Η ίδια, όμως, τα κατάφερε. Τον πρώτο χρόνο διαμονής στην Αυστραλία γράφτηκε στο πανεπιστήμιο και σπούδασε Διεθνείς Επιχειρήσεις και Μάρκετινγκ εξασφαλίζοντας φοιτητική βίζα. Ύστερα εργάσθηκε full time ως διανομέας οπτικών ειδών για μεγάλο και επιτυχημένο οίκο στο Σύδνεϋ εξασφαλίζοντας την επαγγελματική της βίζα. Μάλιστα, αυτός ο οίκος εξακολουθεί να της χορηγεί την επαγγελματική της βίζα. Παράλληλα, έστηνε εντατικά την Kito 1981. Όπως περιγράφει η ίδια, επί τρία χρόνια δεν επισκέφθηκε καθόλου την Ελλάδα. «Η μητέρα μου έρχεται και με βλέπει κάθε Χριστούγεννα. Όλα τα λεφτά που κέρδισα από την δουλειά μου, μαζί με τις πρώτες πωλήσεις των δικών μου προϊόντων σε εκείνη την Έκθεση Οπτικών Ειδών, τα επένδυσα στην Kito 1981. Αυτός είναι ο τρόπος που δουλεύω. Επενδύω ό, τι κερδίζω στην φίρμα μου. Δεν υπάρχει κάποιος επενδυτής από πίσω» .
Η Νικολίνα Χριστοπούλου πιστεύει ακράδαντα στο δημιούργημά της και η μέχρι τώρα πορεία του την δικαιώνει. Τα γυαλιά ηλίου, τα ρολόγια και τα ακουστικά της Kito 1981 σχεδιάζονται αποκλειστικά από τη Νικολίνα. Έχει κάνει στρατηγικές συνεργασίες με γνωστούς τραγουδιστές από την Αυστραλία και το Λος Άντζελες, όπως ο Printz Board των Black Eyed Peas, η Sara McLeon και ο Kid Mac που είναι και πρεσβευτής της φίρμας, ενώ τα είδη της έχουν κερδίσει το θετικό ενδιαφέρον αρκετών bloggers του χώρου της διεθνούς μόδας με ιδιαίτερη επιρροή.«Kito στα σουαχίλι σημαίνει «στοιχείο» και το 1981 είναι η χρονιά που γεννήθηκα. Βασικά, η Kito αντιπροσωπεύει την αυθόρμητη και ακατέργαστη μίξη της προσωπικότητας, της μόδας και του design. Πάντα προσπαθώ να συνδυάσω το μοντέρνο στοιχείο με την ρετρό αισθητική, μέσα από την δική μου προσωπική ματιά, το γούστο και την αγάπη μου για το στυλ και την μουσική. Και, φυσικά, δίνω ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των υλικών όσο και στην διαδικασία παραγωγής την οποία επιβλέπω από την αρχή μέχρι το τέλος» εξηγεί η Νικολίνα. Τα επόμενα σχέδιά της αφορούν ένα προϊόν made in Greece, δηλαδή φτιαγμένο στην Ελλάδα. Η παρουσίασή του θα γίνει μέσα στους επόμενους 2 μήνες, θα είναι ένα προϊόν άμεσα συνδεδεμένο με την ελληνική ιστορία και στόχος είναι να προωθηθεί στην Αυστραλία και την Ασία.
Περισσότερα δεν ήταν δυνατό να μας εκμυστηρευθεί η Νικολίνα, η οποία όταν θέλει να χαλαρώσει φέρνει στο μυαλό της την εικόνα του απόλυτου μπλε του Αιγαίου. Όσο για την συμβουλή που θα ήθελε να δώσει στα άνεργα νεαρά παιδιά εδώ στην Ελλάδα, μια φράση αρκεί: «Ακολουθήστε το ένστικτό σας και ετοιμαστείτε για σκληρή δουλειά».
news247.gr