Καταρρέει το Twitter: Η Standard & Poors το υποβάθμισε σε -ΒΒ
Νέο ισχυρό πλήγμα για το Twitter αποτελεί η υποβάθμιση της πιστοληπτικής του ικανότητας στο -ΒΒ από τον οίκο αξιολόγησης Standard & Poors (S & P) την Παρασκευή. Άμεσο αποτέλεσμα της υποβάθμισης αυτής ήταν να κατρακυλήσουν οι μετοχές του διάσημου μέσου κοινωνικής δικτύωσης κατά 6%.
Τα πράγματα πλέον για το Twitter έχουν δυσκολέψει αρκετά. Μπορεί να είχαν βάλει ως στόχο να αυξήσουν τις πωλήσεις στην προσεχή δεκαετία στα 14 δισεκατομμύρια δολάρια αλλά αυτός ο στόχος είναι δέκα φορές μεγαλύτερος από ότι εκτιμούν οι αναλυτές για το τρέχον έτος. Σε μια προσπάθεια γενικότερης ανασυγκρότησης των υπηρεσιών του Twitter ο CEO Ντικ Κοστόλο ανακοίνωσε ότι θα προχωρήσει στη βελτίωση της υπηρεσίας σύντομων γραπτών μηνυμάτων με διάφορες καινοτομίες.
Με τους υψηλούς στόχους που θέτει ο Κοστόλο προσπαθεί να κατευνάσει τους όλο και πιο απογοητευμένους επενδυτές του. Οι μετοχές του Twitter υποχώρησαν φέτος κατά 37%. Η εταιρεία είδε φέτος μια χαμηλή αύξηση του αριθμού των χρηστών. Αντί των 16 εκατομμυρίων νέων μελών που είχε ως στόχο στο δεύτερο τρίμηνο του έτους προστέθηκαν μόνο 13 εκατομμύρια. Συνολικά, το Twitter έχει σήμερα 284 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες και βρίσκεται πολύ πίσω από το Facebook, το οποίο αριθμεί 1,3 δισεκατομμύρια μέλη.
Ο ίδιος ο Κοστόλο έχει εκφράσει επανειλημμένως την πικρία του για την σύγκριση αυτή με το Facebook. Τα πλεονεκτήματα του Facebook είναι ότι οι διαφημιζόμενοι μπορούν να φτάσουν όχι απλά σε πολλούς περισσότερους χρήστες, αλλά μπορούν να το κάνουν αυτό και στοχευμένα. Επειδή το Facebook έχει όλο και πιο ακριβείς πληροφορίες για τους χρήστες του από ό, τι κάνει το Twitter.
Με το Twitter, οι εταιρείες μπορούν να τοποθετήσουν διαφημίσεις τους κυρίως βάσει των συμφερόντων των χρηστών. Κάτι που ωστόσο περιορίζει τη γκάμα σχετικά με τους ανθρώπους και τα θέματα που ακολουθούν τα μέλη. Σε αντίθεση, το Facebook γνωρίζει λεπτομέρειες σχετικά με την ηλικία, τον τόπο κατοικίας ή τις σπουδές των μελών του. Ως εκ τούτου, οι διαφημιστές τοποθετούν τις διαφημίσεις τους κατά κύριο λόγο στο Facebook ή το Google, λένε οι ειδικοί.
Το ίδιο ισχύει και για τους χρήστες της υπηρεσίας σύντομων μηνυμάτων, λέει η Ντέμπρα Γουίλιαμσον από την εταιρεία έρευνας αγοράς eMarketer των ΗΠΑ στο “Financial Times”. «Το Twitter δεν είναι ακόμα μια υπηρεσία όπου οι άνθρωποι αισθάνονται την ανάγκη να την χρησιμοποιήσουν υποχρεωτικά. Αυτό επιβεβαιώνεται από την εξαιρετικά μεταβλητή χρήση του Twitter», λέει η Γουίλιαμσον. «Ο αριθμός των tweets φτάνει ιδιαίτερα ψηλά σε σημαντικά γεγονότα όπως το Παγκόσμιο Κύπελλο αλλά το ερώτημα γιατί θα πρέπει να χρησιμοποιήσει κανείς το Twitter κάθε μέρα, παραμένει αναπάντητο» συμπληρώνει.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Twitter μιλά για 500 εκατομμύρια επισκέπτες που επισκέπτονται μία φορά το μήνα στην ιστοσελίδα της εταιρείας χωρίς όμως να συνδέονται. Τώρα θέλει να διευκολύνει την είσοδο αυτών των δυνητικών χρηστών.
Για παράδειγμα, έχει προγραμματιστεί ένα “στιγμιαίο χρονοδιάγραμμα” όπου θα μπορείτε να διαβάσετε τα tweets αμέσως, χωρίς να χρειάζεται να ακολουθήσετε άλλους χρήστες. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να διευκολύνει την ανταλλαγή των ιδιωτικών μηνυμάτων.
Τίθεται βέβαια το ερώτημα, κατά πόσον τα μέτρα αυτά είναι επαρκή, ώστε το Twitter να μπορεί να επιταχύνει την αύξηση του αριθμού των χρηστών και πάλι. Ο στόχος του Κοστόλο πάντως να προσπεράσει το Facebook στον αριθμό των μελών του, είναι ακόμη πολύ μακριά.