Παράταση 10 ημερών στις προσφορές για Χανιά και άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια
Παράταση δέκα ημερών ζήτησαν, σύμφωνα με πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενες εταιρείες που είχαν κληθεί την ερχόμενη Τρίτη να κατατεθούν προσφορές για τις δύο ομάδες των 14 αεροδρομίων που θα περάσουν στα χέρια ιδιωτών, ανάμεσα τους κι εκείνο των Χανίων.
Έναν χρόνο μετά την επιλογή των 7 επενδυτικών σχημάτων που πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού και μετά από διαδοχικές καθυστερήσεις, κυβέρνηση και ΤΑΪΠΕΔ αγωνιούν για την εξέλιξη που θα έχει το εγχείρημα τους για αποκρατικοποίηση σε μεγάλα και μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.
Σύμφωνα με το Dealnewς,στο φόντο του διαγωνισμού εξελίσσεται μια από τις μεγαλύτερες επιχειρηματικές «αερομαχίες» καθώς τα περιφερειακά αεροδρόμια διεκδικούνται από τους ισχυρότερους ελληνικούς ομίλους, σε συνεργασία με ξένους κολοσσούς και, όπως όλα δείχνουν, οι υποψήφιοι θα «χτυπήσουν» και τις δύο ομάδες.
Έτσι στην τελική ευθεία έχουν μπει Μπόμπολας, Κοπελούζος, Μυτιληναίος, Ιωάννου, με το ΤΑΪΠΕΔ να αναμένει τουλάχιστον 4 προσφορές φιλοδοξώντας ότι μέχρι το Νοέμβριο θα έχουν ανακηρυχθεί οι δύο προτιμητέοι ανάδοχοι.
Οι 4 που βρίσκονται σε «θέσεις μάχης», σύμφωνα με τις επίσημες δηλώσεις για την πρόθεσή τους να καταθέσουν δεσμευτική προσφορά, αλλά και τις σχετικές πληροφορίες, είναι η κοινοπραξία Fraport με τον όμιλο Κοπελούζου, το σχήμα Vinci Airports – ΕΛΛΑΚΤΩΡ, η ΜΕΤΚΑ με την Corporacion America και η αμερικανική επενδυτική εταιρία Advent. Στη λίστα περιλαμβάνονται ακόμη η κοινοπραξία J&P Αβαξ – Zurich Airport, η γαλλική Aeroports De La Cote d’Azur και η «Διεθνής Αερολιμήν Αθηνών» που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και ελέγχεται από τους Καναδούς του PSP.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ των ισχυρότερων σχημάτων αναμένεται έντονος, δεδομένου του μεγέθους, της εμπειρίας και της τεχνογνωσίας τους στη διαχείριση και λειτουργία αερολιμένων, αλλά και των αναπτυξιακών προοπτικών που «κρύβουν» τα ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια.
Έτσι, όπως διαμηνύεται και από πλευράς ΤΑΙΠΕΔ, το τίμημα είναι αυτό που θα κρίνει την έκβαση του διαγωνισμού. Τίμημα που θα ανέλθει σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια αποτελώντας βασικό τροφοδότη των εσόδων του Ταμείου.
Να υπενθυμίσουμε πως στη λίστα περιλαμβάνονται 14 αεροδρόμια χωρισμένα σε δύο συστάδες, για τα οποία θα παραχωρηθεί η εκμετάλλευση για 40+10 χρόνια. Η πρώτη ομάδα αποτελείται από τα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης, Χανίων, Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς, Ακτίου και Καβάλας και η δεύτερη από τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σκιάθου, Μυκόνου, Σαντορίνης, Σάμου και Μυτιλήνης.
Οι επενδυτές καλούνται να διαθέσουν περί τα 300 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των σχετικών υποδομών, ποσό όμως που όπως λένε οι τοπικοί παράγοντες στις περιοχές όπου προωθούνται οι αποκρατικοποιήσεις είναι ψίχουλα μπροστά στα έσοδα που αποφέρουν οι συγκεκριμένες υποδομές.
Μάλιστα στα Χανιά το κύμα των αντιδράσεων εντός και εκτός Αεροδρομίου Δασκαλογιάννη είναι μεγάλο και οι φορείς του τόπου από κοινού με εκείνους του Ρεθύμνου έχουν δηλώσει πως δεν θα μείνουν με τα χέρια σταυρωμένα εφόσον προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση στον αερολιμένα τους.
Διαβάστε Περισσότερα στο: http://www.ekriti.gr/article/paratasi-10-imeron-stis-prosfores-gia-hania-kai-alla-13-perifereiaka-aerodromia#ixzz3ES5AAgZr
Follow us: @ekriti_gr on Twitter | ekriti.gr on Facebook