Πέντε προϊόντα που δεν γνώρισαν τι σημαίνει κρίση

glyka-660Από τη στιγμή που η οικονομική κρίση χτύπησε την Ελλάδα πολλές, δουλειές, υπηρεσίες και προϊόντα είδαν την αγοραστική τους αξία να μειώνεται σταδιακά αφού η ρευστότητα στην αγορά είχε μειωθεί με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ζήτηση. Ωστόσο υπάρχουν κι αυτά που δεν επηρεάστηκαν καθόλου αντιθέτως παρέμειναν στις πρώτες επιλογές των καταναλωτών.

Τα πέντε προϊόντα και υπηρεσίες που δεν γνώρισαν τι σημαίνει κρίση

Οι πωλήσεις των προϊόντων και υπηρεσιών που εκτινάσσονται στα ύψη σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, για διάφορους λόγους η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων έχει να κάνει με την ψυχική μας ηρεμία, όπως αναφέρει και το tro-ma-ktiko. Αυτά λοιπόν που δεν γνωρίζουν κρίση είναι:

  1. Αλκοόλ: Πάντα σε καιρούς κρίσης πολλοί είναι αυτοί που έβρισκαν διέξοδο στο αλκοόλ
  2. Junk food και γλυκά: Τόσο η ζάχαρη –την οποία, εκτός από τα γλυκά, περιέχουν και όλες οι σος των αγαπημένων μας fast food– όσο και το αλάτι λειτουργούν ως φυσικό Prozac για τον εμποτισμένο σε δυσάρεστες ειδήσεις εγκέφαλό μας. Ένας ακόμη λόγος που εξηγεί την εκτίναξη των πωλήσεων των fast food –και των σουβλατζίδικων, σε ελληνική αντιστοιχία– είναι πως πρόκειται, απλούστατα, για φτηνό φαγητό, που αντικαθιστά σε πολλές περιπτώσεις την έξοδο σε εστιατόρια.
  3. Μανό: Πρόκειται ουσιαστικά για το ίδιο φαινόμενο που τα κεφάλια του marketing ονόμασαν παλαιότερα το φαινόμενο της μάσκαρα, και ο Leonard Lauder, Πρόεδρος της εταιρείας καλλυντικών Estee Lauder μετονόμασε πρόσφατα σε “lipstick index”. Ο όρος αναφέρεται στην εκτίναξη των πωλήσεων φτηνών προϊόντων μακιγιάζ που παρατηρείται σε περιόδους οικονομικής ύφεσης. Ο λόγος είναι μάλλον προφανής: αναγκασμένες να απαρνηθούν τους μαραθώνιους shopping, οι καταναλώτριες βρίσκουν παρηγοριά σε ένα καινούριο καλλυντικό, που δεν κοστίζει παρά ελάχιστα ευρώ.
  4. Λαχεία, Λόττο, Τζόκερ κλπ: Είμαστε βέβαιοι πως μπορείτε να μαντέψετε τον λόγο για τον οποίο η μόνη υγιής δημόσια επιχείρηση αυτή τη στιγμή είναι ο ΟΠΑΠ. Αν όχι, να βοηθήσουμε: έχει να κάνει με εσάς, την οικονομική κρίση, έναν καταθετικό λογαριασμό στην Ελβετία και πολλά ευτυχισμένα εγγόνια που δεν θα χρειαστεί ποτέ να δουλέψουν ή να ανησυχήσουν για το επόμενο πολυνομοσχέδιο.
  5. Προφυλακτικά: Η φύση μας έχει προικίσει με ένα πραγματικά αξιοθαύμαστο ένστικτο αυτοσυντήρησης και διαιώνισης του είδους, το οποίο σε περιόδους γενικευμένου πανικού αυξάνει τις σεξουαλικές ορμές –είναι η προσπάθεια της φύσης να σώσει την ανθρωπότητα. Στον αντίποδα των πρωτόγονων ενστίκτων μας, έχουμε μια ψυχρή λογική που φωνάζει ότι δεν έχουμε αρκετά λεφτά για να μεγαλώσουμε (κι άλλα) παιδιά. Αποτέλεσμα; Εκτίναξη των πωλήσεων της φτηνότερης μεθόδου αντισύλληψης, ήτοι των προφυλακτικών, κατά 22% σε ένα μόνο χρόνο, από το 2008 έως το 2009, τότε που οι ΗΠΑ αντιμετώπιζαν την πρώτη ψυχρολουσία της χρηματοπιστωτικής κρίσης.
iefimerida.gr