1.500 νεκροί και 23.000 τραυματίες ο “φόρος αίματος” στο ΒΟΑΚ σε 14 χρόνια

 

6Σύμφωνα με τον επίσημο απολογισμό του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ασφάλεια στις Μεταφορές (ETSC) για την δεκαετία 2001-2010, η Ελλάδα κατέλαβε την χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό συγκρούσεων, θανάτων και τραυματισμών από τροχαία σε σχέση με τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Ιδιαίτερα η Κρήτη διατηρεί μια θλιβερή πρωτιά, καθώς στο επαρχιακό οδικό δίκτυό της έχουν αφήσει την τελευταία τους πνοή οι περισσότεροι άνθρωποι σε όλη τη χώρα τα τελευταία χρόνια, αναλογικά με τον πληθυσμό του νησιού.

 

Από την 1η Ιανουαρίου 2001 έως τις 31 Μαΐου 2013, 1.506 άνθρωποι έχασαν την ζωή τους και 23.381 τραυματίστηκαν σε κάποιο τροχαίο δυστύχημα στην Κρήτη εκ των οποίων οι 648 ήταν δικυκλιστές.

 

Από την αρχή του 2013, 29 άνθρωποι άφησαν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, εκ των οποίων οι 19 ήταν αναβάτες μηχανών και οι 16 κάτω των 25 ετών!

 

Αυτά επισημάνθηκαν μεταξύ άλλων, στις εκδηλώσεις για την Οδική Ασφάλεια που διοργάνωσε το προηγούμενο τριήμερο το ΕΒΕΧ σε συνεργασία, με την Αντιπεριφέρεια και τους Δήμους, Χανίων, Πλατανιά και Κισσάμου.

 

Όπως τονίστηκε από όλους η πρόληψη του τροχαίου ατυχήματος σώζει ζωές και η τήρηση των νόμων είναι σεβασμός στη ζωή. Τα τροχαία ατυχήματα είναι σήμερα μια παγκόσμια μάστιγα με τραγικές επιπτώσεις, ενώ οι οκτώ από τις δεκατρείς Ελληνικές περιφέρειες κατατάσσονται στις πιο επικίνδυνες Ευρωπαϊκές περιοχές και το παγκόσμιο οικονομικό φορτίο των οδικών συμβάντων υπολογίζεται στα 5,8 δις δολάρια το χρόνο!

 

Βασικός στόχος των εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν και στους 4 Νομούς της Κρήτης με πρωτοβουλία των τεσσάρων Επιμελητηρίων του νησιού και σε συνεργασία με την Περιφέρεια Κρήτης και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, ήταν η ευαισθητοποίηση των τοπικών κοινωνιών για τη σημασία της οδικής ασφάλειας, δεδομένου πως οι αιτίες των οδικών ατυχημάτων είναι γνωστές και μπορούν να αποφευχθούν.

 

Ανάγκη αυτοκινητόδρομου

 

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, κ. Γ. Μαργαρώνης στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στο στόχο των εκδηλώσεων και στην επιτακτική ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, λέγοντας μεταξύ άλλων:

 

«Αναδείξαμε και εμείς το τεράστιο πρόβλημα που υπάρχει στο νησί μας όσο αφορά τις μεταφορές, το οδικό δίκτυο αλλά και την οδηγική μας συμπεριφορά.

 

Η Κρήτη συνέχισε, φιλοξενεί ετησίως περί τα 3 εκατομμύρια τουρίστες, πολλοί εξ αυτών νοικιάζουν οχήματα, έχουμε συνεχή ροή φορτηγών με προϊόντα πρωτογενούς τομέα και μεταφορικές εταιρείες με προϊόντα εμπορίου, βιομηχανικά, καύσιμα κ.α. Σε αυτά μπορούμε να προσθέσουμε και πολλά γεωργικά – αγροτικά μηχανήματα, τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ και τα τουριστικά λεωφορεία τα οποία κινούνται στους δρόμους μας.

 

Είναι αδιανόητο τόνισε ο Πρόεδρος του ΕΒΕΧ, όλα αυτά να κινούνται σε ένα απαρχαιωμένο δίκτυο επαρχιακού τύπου το οποίο ονομάζεται «Εθνικός δρόμος». Οι ελλείψεις σε φωτισμό, σήμανση, πεζογέφυρες κ.α. είναι μόνιμες.

 

Είμαστε στη χειρότερη θέση πανευρωπαϊκά ως χώρα και στην χειρότερη της χώρας, ως Κρήτη. Είναι απαράδεκτο να έχουν περάσει 5 κοινοτικά πλαίσια και εμείς να κάνουμε «μπαλώματα»

 

19.11.13

zarpa.gr