Νέα έρευνα για το πόσα ξόδεψαν εφέτος οι τουρίστες στην Κρήτη

1375539001Περισσότερα ξόδεψαν εφέτος οι τουρίστες στην Κρήτη

Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας του Πολυτεχνείου.

Το καλό κλίμα, το φυσικό τοπίο, η κρητική κουζίνα, οι προσιτές τιμές έφεραν και φέτος τους τουρίστες στην Κρήτη, οι οποίοι, σύμφωνα με έρευνα του Πολυτεχνείου Κρήτης, αύξησαν και τις δαπάνες τους για φαγητό, διασκέδαση, εκδρομές, αγορές αναμνηστικών δώρων.

Η έρευνα διήρκησε όλη τη σεζόν και έγινε στους τουρίστες που αφίχθησαν μέσω του αεροδρομίου Χανίων ενώ τα σχετικά ερωτηματολόγια συμπληρώθηκαν από 4.000 άτομα μεταξύ αυτών και επισκέπτες που ταξίδεψαν με την εταιρεία χαμηλού κόστους “Ryanair”.

Και πάλι παράπονα για καθαριότητα, κακό οδικό δίκτυο και ελλιπή σήμανση

Για μια ακόμη φορά η δυσαρέσκεια των τουριστών εστιάζεται στο κακό οδικό δίκτυο και την ελλιπή σήμανση αλλά και τα προβλήματα καθαριότητας.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένας στους τέσσερις επισκέπτες δήλωσε ότι έχει υψηλό οικογενειακό εισόδημα, πάνω από 80.000 ευρώ. Οι μελετητές αναφέρουν:

“Πιο συγκεκριμένα, διακρίνοντας τους επιβάτες σε πελάτες της Ryanair και σε αυτούς που έρχονται με τις σύνηθες πτήσεις, διαπιστώνουμε ότι η Ryanair δεν περιορίζεται σε τουρίστες με χαμηλά εισοδήματα, αλλά φέρνει ισόποσα επιβάτες από όλες τις κλίμακες εισοδήματος. Αντίθετα, οι υπόλοιπες πτήσεις έχουν αναλογικά περισσότερους επιβάτες με υψηλά εισοδήματα και αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι τα άτομα αυτά προέρχονται κατά τη συντριπτική τους πλειοψηφία από τις Σκανδιναβικές χώρες, στις οποίες το βιοτικό επίπεδο καθώς και τα εισοδήματα είναι πολύ υψηλά, μην έχοντας επηρεαστεί από την οικονομική κρίση.

Σχεδόν οι μισοί σκανδιναβοί κάνουν διακοπές με την οικογένεια τους, σε αντίθεση με τους αλλοδαπούς από την Ευρω-Μεσόγειο, από τους οποίους μόλις ένας στους τέσσερις προτιμάει τις οικογενειακές διακοπές.

Όσον αφορά τις τιμές σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, σχεδόν δύο στους τρεις θεωρούν τις τιμές κανονικές. Μόνο οι τουρίστες οι οποίοι προέρχονται από την Ανατολική Ευρώπη εξέφρασαν παράπονα σχετικά με τις τιμές σε ποσοστό 20%.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αλλοδαπών επισκεπτών άντλησαν πληροφορίες για τον τελικό τους προορισμό από το διαδίκτυο αλλά και από συγγενείς και φίλους που είχαν επισκεφτεί τον τόπο προορισμού στο παρελθόν”.

Οι περισσότεροι προτιμούν τα ξενοδοχεία

Το μεγαλύτερο ποσοστό των αλλοδαπών επισκεπτών και συγκεκριμένα το 63% προτιμάει να διαμένει σε ξενοδοχεία, το 25% σε ενοικιαζόμενα διαμερίσματα/δωμάτια/στούντιο, το 7% σε ιδιόκτητα σπίτια, εξοχικά, κάμπινγκς ή φιλοξενείται, ενώ ένα 5% διαμένει σε ενοικιαζόμενες βίλες. Τρεις στους τέσσερις Σκανδιναβούς, σε αντίθεση με τους μισούς αλλοδαπούς από την Ευρω-Μεσόγειο προτιμάνε να διαμένουν σε ξενοδοχεία.

Ωστόσο αναφέρεται:

“Διακρίνοντας τους επιβάτες σε πελάτες της Ryanair και σε αυτούς που έρχονται με τις σύνηθες πτήσεις, διαπιστώνουμε ορισμένες διαφορές στην επιλογή τουριστικού καταλύματος. Πιο συγκεκριμένα, στα ξενοδοχεία διαμένουν περισσότερο οι επιβάτες των συνήθων πτήσεων, ενώ όλα τα υπόλοιπα καταλύματα, όπως είναι τα ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, δωμάτια, στούντιο, βίλες και ιδιόκτητα σπίτια, επιλέγονται κυρίως από επιβάτες της Ryanair που προέρχονται κυρίως από την Ιταλία, Βρετανία και Γερμανία.

Αναφορικά με τις κατηγορίες ξενοδοχείων, σχεδόν τρεις στους τέσσερις προτιμάνε να διαμένουν σε 3 & 4 αστέρων ξενοδοχεικά καταλύματα, το 18% σε πεντάστερα και το υπόλοιπο 9% κυρίως σε ξενοδοχεία 2 αστέρων. Ο μέσος όρος διάρκειας των διακοπών είναι 10 ημέρες, με τους επιβάτες της Ryanair να διαμένουν κατά μέσο όρο μία ημέρα παραπάνω. Ιδιαίτερα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι περισσότεροι Σκανδιναβοί και συγκεκριμένα το 57% προτιμούν τις διακοπές διάρκειας μίας εβδομάδας σε σύγκριση με το 37% των μη Σκανδιναβών”.

Είναι ενδεικτικό ότι οι κρατήσεις των ξενοδοχείων έγιναν κατά 70% μέσω διαδικτύου αλλά και με ταξιδιωτικά γραφεία.

Γιατί ήρθαν στην Κρήτη

Καταλυτικό ρόλο στην απόφαση τους να επιλέξουν τον τελικό προορισμό τους, έπαιξε το κλίμα κατά 96,2%, και η φυσική ομορφιά του τόπου κατά 92%. Σημαντικοί παράγοντες επίσης είναι η κρητική κουζίνα κατά 78,2%, αλλά και οι προσιτές τιμές κατά 71,4% και ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά οι αρχαιολογικοί χώροι με 38,5%, η διασκέδαση και ψυχαγωγία με 26,1%.

patris.gr