«Περίεργη» ενέργεια του υπουργείου Ναυτιλίας, με τη γραμμή της Γαύδου
Αναστάτωση και πολλά ερωτηματικά έχει προκαλέσει μια «πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος» για την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή Χώρα Σφακίων – Γαύδος» η οποία εκδόθηκε από το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στις 3 Αυγούστου, δόθηκε στην δημοσιότητα στις 12 Αυγούστου (μετά από 9 ημέρες !!) , ορίζει ως τελευταία ημέρα κατάθεσης προσφορών τις 20 Αυγούστου και ημέρα έναρξης δρομολογίων στις 28 Αυγούστου !!!
Η αναστάτωση οφείλεται καθώς πρωτίστως οι κάτοικοι της ακριτικής Γαύδου θεωρούν πως το υπουργείο τους κοροϊδεύει γιατί άφησε να περάσει η φετινή τουριστική περίοδος αιχμής των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου με την Γαύδο ουσιαστικά αποκλεισμένη ακτοπλοϊκά και με “χαμένη” την τουριστική κίνηση από την οποία αντλούν και το βασικό τους εισόδημα οι κάτοικοι και έρχεται εκ των υστέρων να εκδώσει μια διακήρυξη για την δρομολόγηση πλοίου για την περίοδο που οι βασικοί επισκέπτες της Γαύδου, όπως και όλοι οι Έλληνες και όχι μόνο, επιστρέφουν στα σπίτια τους.
Όμως η διακήρυξη προκαλεί και πολλά ερωτηματικά. Με το έγγραφο υπό τον τίτλο «Πρόσκληση για Σύναψη Σύμβασης Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας, για την Αποκλειστική Εξυπηρέτηση της Γραμμής ΧΩΡΑ ΣΦΑΚΙΩΝ – ΓΑΥΔΟΣ» , ουσιαστικά κηρύσσεται έκπτωτη η ΑΝΕΝΔΥΚ καθώς αναγράφεται ως ένας από τους λόγους της πρόσκλησης «το γεγονός ότι ανακύπτει ανάγκη κάλυψης της δρομολογιακής γραμμής ΧΩΡΑ ΣΦΑΚΙΩΝ – ΓΑΥΔΟΣ
λόγο μη εξυπηρέτησης της εξαιτίας αθέτησης συμβατικών υποχρεώσεων από την ανάδοχο εταιρεία…»
Επίσης καλεί πλοιοκτήτες ή πλοιοκτήτριες εταιρείες να αναλάβουν την αποκλειστική εξυπηρέτηση της γραμμής από 28 Αυγούστου 2010 έως 31 Οκτωβρίου 2013 , δηλαδή για τρία ολόκληρα χρόνια. Όμως είναι γνωστό πως η ΑΝΕΝΔΥΚ αγόρασε ένα πλοίο ειδικά για την συγκεκριμένη γραμμή το οποίο θα είναι έτοιμο για το 2011 και επομένως εάν καρποφορήσει η συγκεκριμένη πρόσκληση, τότε τι γίνεται με την ΑΝΕΝΔΥΚ;
Επίσης οι προϋποθέσεις που θέτει η πρόσκληση όχι μόνο προκαλούν ερωτηματικά αλλά και αντιδράσεις καθώς σύμφωνα με το υπουργείο, όποιος ενδιαφερθεί θα πρέπει να δρομολογήσει ή ένα επιβατηγό οχηματαγωγό (Ε/Γ-Ο/Γ) πλοίο, ή ένα επιβατηγό (Ε/Γ) και ένα φορτηγό οχηματαγωγό (Φ/Γ-Ο/Γ) πλοίο. Όμως σε κάθε περίπτωση το πλοίο πρέπει να « έχει μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον σαράντα (40) επιβατών χειμώνα και θέρους», αριθμός ο οποίος θεωρείται ως ιδιαίτερα μικρός για να εξυπηρετεί τις ανάγκες του νησιού, ειδικά στην τουριστική περίοδο. Επιπλέον στην πρόσκληση του υπουργείου ορίζεται πως από 28/8/2010 – 31/10/2010 το πλοίο θα εκτελεί τρία δρομολόγια εβδομαδιαίως , ενώ από την 1/11/2010 έως την 31/10/2013 θα εκτελεί μόνο δύο δρομολόγια εβδομαδιαίως από και προς την Γαύδο, κάτι που σίγουρα δεν εξυπηρετεί την ακτοπλοϊκή συγκοινωνία στο νησί κατά τους θερινούς μήνες.
Και βέβαια εύλογα είναι τα ερωτηματικά για το ποιοι θα προλάβουν να ενημερωθούν , να ενδιαφερθούν, να συντάξουν φακέλους και εγγυητικές και να στείλουν τις προσφορές στο υπουργείο Ναυτιλίας σε χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας, από τις 12-13 έως τις 20 Αυγούστου, δηλαδή την εβδομάδα των διακοπών του Δεκαπενταύγουστου. Εκτός εάν….Είτε πρόκειται για «φωτογραφικά τυπική» διαδικασία, είτε για να λένε ορισμένοι πως έκαναν το…καθήκον τους, αλλά δεν υπήρξαν ενδιαφερόμενοι.
[Νέος Κύρηκας]