Μουσική βραδιά στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών με το Trio Daulute
Το Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών του Ιδρύματος Τεχνολογίας & Έρευνας αποχαιρετά την ακαδημαϊκή χρονιά 2012 – 2013 με μια ανοικτή μουσική εκδήλωση.
Στη διάρκεια της ακαδημαϊκής χρονιάς που λήγει το ΙΜΣ φιλοξένησε δεκατρείς δημόσιες διαλέξεις για διάφορα ιστορικά και αρχαιολογικά θέματα. Πολλοί Ρεθεμνιώτες, φοιτητές και καθηγητές του Πανεπιστημίου Κρήτης είχαν την ευκαιρία να ακούσουν ομιλητές που είχαν έρθει από την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες γειτονικές χώρες, αλλά και από μακριά, όπως από το Αυτόνομο Πανεπιστήμιο της Πόλης του Μεξικού.
Οι ερευνητές του ΙΜΣ παρουσίασαν επίσης κάποια από τα τρέχοντα ερευνητικά προγράμματα του ιδρύματος. Στη διάρκεια του 2013 οι προσπάθειες των ερευνητών του ΙΜΣ επιβραβεύθηκαν με την έγκριση της χρηματοδότησης πολλών ερευνητικών προτάσεων, των οποίων η εκτέλεση θα απασχολήσει σημαντικό αριθμό επιστημονικών συνεργατών τα επόμενα χρόνια.
Οι συνεργάτες του ΙΜΣ καλούν τους Ρεθεμνιώτες να γιορτάσουν μαζί το τέλος αυτής της επιτυχημένης χρονιάς ακούγοντας στην ωραία αυλή του Ινστιτούτου γωνία Μελισσηνού και Μακρύ Στενό το TRIO DAULUTE που ακόμα μια φορά προσφέρθηκαν να συνοδέψουν μουσικά τη βραδιά.
Το Trio Daulute παρουσιάζει μια ξεχωριστή πρόταση για την ερμηνεία της ελληνικής παραδοσιακής μουσικής. Με έντονο το στοιχείο του αυτοσχεδιασμού προσεγγίζει τα μουσικά ιδιώματα της Κρήτης, του Αιγαίου και της Μικρά Ασίας, όπως επίσης αντλεί θέματα και από άλλες μουσικές παραδόσεις.
Με αφετηρία την κοινή τους αναζήτηση και αγάπη για την ελληνική παραδοσιακή μουσική, οι τρεις μουσικοί αναπτύσσουν ένα δυναμικό και εναλλακτικό μουσικό στυλ. Ο Γιώργος Ζαχαριουδάκης αναβιώνει τα παραδοσιακά πνευστά (θιαμπόλι, διπλομάντουρο, ασκομαντούρα / τσαμπούνα), ενώ προσαρμόζει στο ελληνικό ιδίωμα πνευστά από άλλες παραδόσεις (κέλτικα whistles, δυτικό φλάουτο, ινδικό bansuri). Ο Δημήτρης Σιδερής επικεντρώνεται στο κρητικό λαούτο αναπτύσσοντας την τεχνική του. Ο Γιάννης Παπατζανής εξελίσσει τις τεχνικές του Αιγαιακού παραδοσιακού κρουστού (τουμπί), ενώ ενσωματώνει κρουστά και από άλλες παραδόσεις (περσικό tombak, αφρικανικό udu, frame drumς από τη Μέση Ανατολή).