Ταξί υδρογόνου για τους Ολυμπιακούς του Λονδίνου ετοιμάζει η Lotus

Τα μαύρα ταξί είναι ένα από τα σύμβολα του Λονδίνου εδώ και πολλές δεκαετίες. Ωστόσο, οι Ολυμπιακοί Αγώνες φέρουν για άλλη μία φορά έναν αέρα ανανέωσης στην πόλη και μαζί με αυτή ανανεώνονται και τα ταξί.

Η βρετανική πρωτεύουσα που θα φιλοξενήσει του θερινούς Ολυμπιακούς του 2012 απέκτησε με στόχο το μεγάλο αυτό αθλητικό γεγονός το πράσινο «πράσινο» ταξί της. Ένα ταξί που θα χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο και δεν θα εκπέμπει καθόλου διοξείδιο του άνθρακα.

Το ταξί κατασκεύασε η Lotus, μία βρετανική εταιρεία που είναι περισσότερο για την ομάδα της στην Formula 1 και για τα σπορ αυτοκίνητά της όπως το Elise.

Ηλεκτρική μηχανή μεγάλης διάρκειας

Στην εμφάνισή του το ταξί της Lotus είναι ίδια με οποιοδήποτε άλλο λονδρέζικο ταξί και έχει το ίδιο βάρος (2,6 τόνους). Το ταξί της Lotus είναι σαφώς πιο αργό από τα ΙΧ αυτοκίνητα στην επιτάχυνση, αλλά είναι 7 δευτερόλεπτα πιο γρήγορα από τα μαύρα ταξί. Κάτω από την συνηθισμένη εμφάνιση και το στρογγυλεμένο σκαρί, βρίσκονται κρυμμένα τα στοιχεία εκείνα που κάνουν το ταξί της Lotus ξεχωριστό.

Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, παρότι δεν είναι ηλεκτρικό αυτοκίνητο με την κλασσική έννοια. Τα κύτταρα καυσίμου παράγουν ηλεκτρική ενέργεια, παρόμοια με τις μπαταρίες. Πράγματι, το ταξί διαθέτει μία μπαταρία λιθίου που μεταφέρει ηλεκτρισμό στους ηλεκτρικούς κινητήρες, ωστόσο δεν είναι η κύρια πηγή ενέργειας. Το ταξί έχει και μία σειρά από κύτταρα καυσίμων που παράγουν ηλεκτρισμό από υδρογόνο, που είναι αποθηκευμένο σε μία δεξαμενή.

Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες τροφοδοτούνται με μία από τις δύο πηγές ενέργειας ή συνδυαστικά.

Στόχος της Lotus ήταν να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με μηδενική εκπομπή ρύπων. Βασικά το ταξί αυτό αποβάλλει νερό και υδρατμούς. Εάν αυτό το κάνει και «πράσινο» αυτοκίνητο είναι ένα άλλο ζήτημα. Το υδρογόνο παράγεται από τη διάσπαση του νερού και αυτή η διαδικασία είναι αρκετά ενεργοβόρα. Εάν η διάσπαση γίνεται με τη χρήση αιολικής ενέργειας τότε ναι, το αυτοκίνητο θα είναι οικολογικό. Διαφορετικά είναι απαραίτητη η χρήση στερεών καυσίμων, κάτι που δεν είναι ιδιαίτερα καλό για το περιβάλλον.

Έτσι, αντί για ένα οικολογικό ταξί, η Lotus μπορεί να δημιούργησε ένα καλό διαφημιστικό αυτοκίνητο για το μέλλον.

[kathimerini.gr]