Εμφραγμα σε αεροδρόμια

Τη χαριστική βολή στον τουρισμό απειλούν να δώσουν, στην καρδιά του καλοκαιριού, οι κινητοποιήσεις των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας και των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων.

Ηδη, κόκκινο «χτύπησε» χθες η ταλαιπωρία των επιβατών εξαιτίας των καθυστερήσεων έως και έξι ωρών τόσο στο διεθνές αεροδρόμιο της Αθήνας «Ελευθέριος Βενιζέλος» όσο και στα περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ ουρές άρχισαν να σχηματίζονται από νωρίς χθες το πρωί σε βενζινάδικα, λόγω των προβλημάτων εφοδιασμού που ενδέχεται να προκύψουν.

Χθες, πρώτη ημέρα της «λευκής απεργίας» των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, οι οποίοι ξεκίνησαν την απαρέγκλιτη τήρηση των διεθνών κανονισμών ασφαλείας του ICAO, ξεκίνησε ο… Γολγοθάς των επιβατών σε όλα τα ελληνικά αεροδρόμια, με τη μέση καθυστέρηση να φτάνει τις 2,5 ώρες.

Μόνο στο αεροδρόμιο της Αθήνας μέχρι χθες το απόγευμα είχαν ακυρωθεί τρεις πτήσεις (δύο της EasyJet και μία της Vueling), ενώ καθυστερήσεις που κυμαίνονταν από 15 λεπτά έως και τέσσερις ώρες είχαν παρατηρηθεί σε 115 από τις 146 αναχωρήσεις. Τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις είχαν η πτήση της ElAl με προορισμό το Τελ Αβίβ, η οποία καθυστέρησε να απογειωθεί οχτώ ώρες και μια πτήση προς Λάρνακα που απογειώθηκε με 7,5 ώρες καθυστέρησης!

Στελέχη του αεροδρομίου επεσήμαιναν χθες ότι το πρόβλημα ήταν εντονότερο στα δρομολόγια εσωτερικού, δεδομένου ότι οι αμφίδρομες κινητοποιήσεις των ελεγκτών στα αεροδρόμια απογείωσης και προσγείωσης, είχαν ως αποτέλεσμα να μπλοκάρει το σύστημα πιο γρήγορα. Προσέθεταν, πάντως, πως κάθε ώρα που περνάει πολλαπλασιάζει τα προβλήματα τόσο στον αριθμό των πληττόμενων πτήσεων όσο και στη διάρκεια των καθυστερήσεων καθώς μόλις πέντε λεπτά καθυστέρησης στην απογείωση ενός αεροσκάφους, μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε πεντάωρη αναμονή μέχρι να καταφέρει τελικώς να πάρει σειρά και να φύγει. Ταυτόχρονα, η πολύωρη παραμονή αεροσκαφών στους σταθμούς του αεροδρομίου σε περίπτωση που συνεχιστεί η κινητοποίηση των ελεγκτών, ενδέχεται να αυξήσει δραματικά και τις ακυρώσεις των πτήσεων προς την Ελλάδα, οι οποίες δεν θα ξεκινούν αν τα αεροδρόμια είναι γεμάτα και δεν μπορούν να τις δεχτούν.

Πρόβλημα χωρητικότητας λόγω της παραμονής των αεροσκαφών πέραν της προβλεπόμενης ώρας, θα αντιμετωπίσουν σύντομα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Ηδη, τα προβλήματα σ’ αυτά ήταν από χθες πιο έντονα, ιδιαίτερα σε αυτά των μεγάλων νησιών, όπως η Κρήτη, η Ρόδος και η Κέρκυρα, τα οποία, εκτός των τακτικών πτήσεων, δέχονται και πολλά τσάρτερ τη θερινή περίοδο. Πληροφορίες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας σημείωναν χθες ότι οι πτήσεις στο σύνολό τους είχαν μέση καθυστέρηση που ξεπερνούσε τις 2,5 ώρες.

Στάση αναμονής κρατούσε η ΥΠΑ έως χθες το απόγευμα, με τη διοίκησή της να διαμηνύει ότι «παρακολουθεί στενά την κατάσταση και είναι έτοιμη να λάβει όλα τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα για την εύρυθμη λειτουργία αερολιμένων και προστασία των επιβατών» σε περίπτωση που η κατάσταση αποβεί εντελώς έκρυθμη. Οι ελεγκτές, από την πλευρά τους, εμφανίζονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν την κινητοποίηση αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο απεργιακών κινητοποιήσεων, για τις οποίες θα αποφασίσουν σήμερα σε συνεδρίασή τους.

  • Προβλήματα με καθυστερήσεις που έφταναν και τη μιάμιση ώρα παρατηρήθηκαν χθες και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης.

Aιτήματα των ελεγκτων

1. Προσλήψεις προσωπικού.

2.Επενδύσεις για την ανάπτυξη της εναέριας κυκλο-φορίας.

3.Αναστολή της περικοπής των επιδομάτων των ελεγκτών, τα οποία, όπως επισημαίνουν, δεν προέρχονται από τον προϋπολογισμό.

4.Απόδοση των πόρων που προ-έρχονται από τα τέλη χρήσης του εναέριου χώρου αποκλειστικά για την εναέρια κυκλοφορία.

Ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες χθες στα αεροδρόμια της χώρας

Ουρές άρχισαν να δημιουργούνται στα βενζινάδικα χθες στην Αττική λόγω της απεργίας των ιδιοκτητών βυτιοφόρων