Δίκτυο εικαστικών καλλιτεχνών: Ομαδική Έκθεση
«Τρίτη 5 Ιουνίου στις 7 το απόγευμα.
Tο “Δίκτυο Εικαστικών Καλλιτεχνών Hρακλείου”, εγκαινίασε την πέμπτη κατά
σειρά, ετήσια έκθεσή του, την Τρίτη 5 Ιουνίου στις 19:00 στη Βασιλική του Αγίου
Mάρκου, στο Ηράκλειο µε θέµα: «Η Ελλάδα μου». Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι τις
23 Ιουνίου.
Τμήμα έργου του Μανόλη ΑποστολάκηΟι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση είναι: ΑΠΟΣΤΟΛΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ,ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ, ΒΑΘΙΑΝΑΚΗ ΧΡΥΣΑ, ΓΙΑΛΙΤΑΚΗ ΟΥΡΑΝΙΑ, ΓΡΑΤΣΙΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ,
ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ, ΚΑΜΕΝΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ, ΚΑΝΝΑΒΟΥ ΘΑΛΕΙΑ,ΚΑΤΖΑΓΙΑΝΝΑΚΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ,ΚΑΤΣΑΒΕΛΗ ΜΑΡΙΑ, ΚΟΥΚΟΥΛΑΚΗ ΣΤΕΛΛΑ, ΛΕΝΤΥΚ ΜΑΛΒΙΝΑ, ΜΑΡΙΝΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, ΜΟΥΔΑΤΣΟΣ ΚΩΣΤΗΣ, ΜΠΑΚΑΛΟΥΜΑ ΤΖΕΝΗ,
ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΚΑΜΜΕΝΟΥ<γλυπτό, “χωρίς τίτλο”ΜΠΕΝΕΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ, ΝΙΚΟΛΑΚΑΚΗ ΕΥΑ, ΠΑΓΩΜΕΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ, ΠΑΠΑΔΟΠΕΡΑΚΗ ΑΣΠΑΣΙΑ, ΠΥΤΙΚΑΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ΡΗΓΑ ΝΑΥΣΙΚΑ, ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΥΔΑΚΗΣ ΚΑΜΠΑΣ ΑΔΡΕΑΣ , ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΙΖΑ, ΣΥΡΡΟΥ ΔΑΝΑΗ, ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗ ΕΛΕΝΗ, ΤΖΑΓΚΑΡΑΚΗ ΕΥΑ, ΤΖΑΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΤΣΑΜΠΟΥΡΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ, ΦΡΑΓΚΙΑΔΑΚΗΣ ΜΑΝΟΛΗΣ, ΧΡΗΣΤΑΚΗ ΚΛΕΙΩ, ROSE-MARI TORPO, MICHELA PELUSIO, ΚΟΥΝΑΛΗΣ ΚΩΣΤΑΣ.
ΑΡΙΣΤΟΔΗΜΟΣ, χαρακτηριστικο έργο της τελευταίας περιόδου του ζωγράφου, που ζει στη ΜεσσαράΜετά τις προηγούμενες εκθέσεις: «Εν Ηρακλείω τη», «Ανθρωποπανίδα», «Σιωπές», «Οίνος και Αλήθεια», «Όψεις της Σύγχρονης Τέχνης στη Κρήτη», «Νησιά Κρήτη- Σαρδηνία» στην 9η Μπιενάλε Σαρδηνίας, Έκθεση
του Δικτύου Εικαστικών Καλλιτεχνών στην Δημοτική Πινακοθήκη Αγίου Νικολάου με θέμα «Σιωπές ΙΙ», «Το Όριο», την φετινή χρονιά επιλέξαμε το θέμα: «Η Ελλάδα
μου». Το θέμα επίκαιρο όσο ποτέ, είναι στην πραγματικότητα ένα ερώτημα που οφείλει σήμερα
ΧΡΥΣΑ ΒΑΘΙΑΝΑΚΗ,”χωρίς τίτλο” ακρυλικόο καθένας να απαντήσει στον εαυτό του. Ένα ερώτημα, που η απάντησή του δεν είναι παρά η εικόνα που κουβαλάμε μέσα μας, για τον τόπο που οι ζωές μας ζουν το χρόνο τους. Ίσως η απάντηση μέσα από την καλλιτεχνική δημιουργία, να μας βοηθήσει να δούμε και να δείξουμε με σαφήνεια την ψυχή αυτού του όντος, την
παθογένεια αλλά και τη λύτρωση.
ΟΥΡΑΝΙΑ ΓΙΑΛΙΤΑΚΗ, “Η Ελλάδα μου”Η έκθεση αυτή, αποτέλεσμα της ετήσιας προετοιμασίας των μελών του Δικτύου Εικαστικών, έρχεται να συναντήσει το δικό σας προβληματισμό μέσα από το δικό
σας βλέμμα.»
ΒΑΣΙΛΗΣ ΓΡΑΤΣΙΑΣ, “Εξοδος” μικτή τεχνικήΒρεθήκαμε στα εγκαίνια με πλήθος κόσμου όλων των ηλικιών. Ενδιαφέρουσα παρουσίαση έργων των περισσότερων καλλιτεχνών που ζουν στην περιφέρειά μας. Μας άρεσαν προβλημαστήκαμε, δεν έχου,ε όμως δυνατότητα και διάθεση κριτικής αλλά μόνο επάινων, για όλους όσους προσπαθούν, αγωνίζονται στον πιο ευγενικό στίβο της Τέχνης, να προσφέρουν και από το υστέρημα της καρδιάς τους, σ όλους μας.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΛΑΠΟΘΑΡΑΚΟΥ, “Έρως” λάδι σε μουσαμάΜπράβο, σ έναν άκαρδο κόσμο , γεμάτο ψέματα και απάτες και ανοησίες, η αισθητική αγωγή δεν είναι πολυτέλεια , είναι άρτος επιούσιος, για να υπάρχουμε ως ανθρώπινα όντα.
ΘΑΛΕΙΑ ΚΑΝΝΑΒΟΥ, ” Η Ελλάδα μου”, εργόχειρος πίνακας , με χαρτί και ύφασμα.ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:
1. Το κείμενο του γνωστού (καθόλου πολιτικού) ποιητή Ντίνου Χριστιανόπουλου, νομίζουμε (ας μας επιτραπεί) ότι δεν ταίριαζε ούτε με το θέμα ούτε με την αισθητική της έκθεσης.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΒΑΘΙΑΝΑΚΗ, “Γαλάζιος Πόθος” μικτή τεχνική σε πλαστική επιφάνεια2. Παρουσιάζουμε τα μισά από τα έργα του καταλόγου, κατα αλφαβητική σειρά – επιφυλασσόμεθα για τα υπόλοιπα-επειδή Ο ΑΛΚΜΑΝ δεν έχει μεγάλες δυαντότητες.
ΜΑΡΙΑ ΚΑΤΣΑΒΕΛΗ, “Χωρίς τίτλο” μικτή τεχνικήΗ Στέλλα Κουκουλάκη μας είναι γνωστή απο παλιά, παρακολουθούμε πάντα τη δουλειά της με εξαιρετικό ενδιαφέρον, αυτήν τη φορά κατασκεύασε – χάραξε σκληρές γραμμές- με πολύ πρωτοτυπία , το εθνικό σύμβολο ( η σημαία) απέκτησε διαστάσεις ενός εικαστικού συμβόλου που άλλα(εκτός εθνικότητας) θέλει να πει.
Η ΣΤΕΛΛΑ ΚΟΥΚΟΥΛΑΚΗ εγκατέλειψε κάθε ελευθεριότητα σχεδιαστική για να χαράξει πολύ σκληρές γραμμές /λάδι σε μουσαμά , πλαστικοί σωλήνεςΗ Νίκη της Σαμοθράκης, παρουσιάζεται με ήρεμη δύναμη, σύμβολο αιώνιο και ακατάλυτο – χρήσιμο σε κάθε λαό σε κάθε εποχή…
ΚΩΝΣΤΝΤΙΝΟΣ ΚΟΥΝΑΛΗΣ, “Νίκη” σινική μελάνη και λάδι σε καμβάΗ Μαλβίνα Λεντικ, με σινική μελάνη σε χαρτί, σχεδιάζει με έντονο ρεαλιστικό τρόπο, ένα μορφάζον πρόπωπο. Δείχνει ικανότητα και δύναμη εκφραστική, η πραγματικότητα δίνει ερεθίσματα που πολλαπλασιάζονται, το πρόσωπο μοιάζει μάσκα θεατρική, για μια τραγωδία που δεν είναι (κατ΄ανάγκην) Ελληνική.
Η παρουσίαση θα κλείσει με τον Δημήτρη Τζάνη, εκτός σειράς, επειδη είναι ο αρχαιότερος (ας το ανεχθεί) που γνωρίζουμε αλλά και διότι οι εντυπώσεις μας ακολουθούν μια πολύ μακριά σειρά – πράγμα που δεν συμβαίνει με(νεότερους) άλλους. Διάλεξε ένα πολύ βαρύ θέμα, αρκετά όμως επίκαιρο. Πολιτικοποιημένος (όπως φανταζόμαστε) αλλά και εικονιστικός (ως καταγόμενος από το κόμικ) σχεδίασε και χρωμάτισε το μέγιστο εθνικό και λαϊκό λάθος: τον Εμφύλιο. Έδωσε με πειθαρχημενη ένταση και ελεγμένο πάθος, εικόνες που μας κάνουν να αντιδράσουμε, να πούμε όχι, όχι πιά ! Όσο κι αν η ζωγραφική είναι ακατάλληλη για μπροσούρες και κραυγές, εδώ ακουγόταν δυνατά μια διαμαρτυρία, που αντηχεί (πληγώνει) χρόνια και χρόνια (όλους τους ¨Ελληνες) μετά τον Δεύτερο Πόλεμο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΖΑΝΗΣ, “Εμφύλιος” μικτή τεχνική