Ο κ. Παπαδήμος, σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, επεσήμανε ότι αυτή η μείωση δεν θα γίνει με οριζόντιες περικοπές και πρόσθεσε ότι οι μελέτες πρέπει να είναι έτοιμες έως την άφιξη της τρόικας τον Ιούνιο, ενώ το τεχνικό κλιμάκιο αναμένεται στη χώρα μας ένα μήνα πριν.
Αναφερόμενος στη ρευστότητα της οικονομίας επεσήμανε ότι αυτή υποβοηθείται πολύ από τη συμφωνία για το PSI και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, σημειώνοντας ότι κατά τον μήνα που διανύουμε υπάρχουν ενδείξεις για μικρή αύξηση των καταθέσεων.
Επίσης, ο κ. Παπαδήμος είπε ότι μέσα στον Απρίλιο θα εισρεύσουν πόροι στην οικονομία από τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία, το Ταμείο Εγγυήσεων και από το “risk sharing instrument”, από το οποίο θα χρηματοδοτηθούν τα μεγάλα έργα, όπως οι οδικοί άξονες.
Η «απελευθέρωση» των ταξί
Στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο συζητήθηκαν δύο πολυνομοσχέδια με πρώτο εκείνο του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με την απελευθέρωση του επαγγέλματος των αυτοκινητιστών ταξί, για την οποία ο πρωθυπουργός τόνισε ότι «δεν μπορούμε να αφήσουμε να διαιωνίζεται αυτό το θέμα και πρέπει να ληφθεί απόφαση από αυτήν την κυβέρνηση».
Το υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε κατά πλειοψηφία η χορήγηση αδειών να ρυθμίζεται από το κράτος και με βάση έναν υπό δημιουργία αλγόριθμο που θα συνυπολογίζει περιβαλλοντικές, συγκοινωνιακές συνθήκες, καθώς και κριτήρια πληθυσμού και επισκεπτών.
Επίσης, στον εν λόγω αλγόριθμο θα υπάρχει και πρόβλεψη για μικρή έστω αύξηση αδειών. Επιπλέον, στις ρυθμίσεις θα ληφθούν υπόψη «νέα τουριστικά προϊόντα», όπως η χρονομίσθωση έως και 9θέσιου βαν με οδηγό και προς τούτο θα συγκροτηθεί (με τροπολογία στο νομοσχέδιο) επιτροπή υπό τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Θ. Πάγκαλο και τη συμμετοχή υπουργών όπως μεταξύ άλλων των κ.κ. Π. Γερουλάνου και Μ. Βορίδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί και αυτή η δυνατότητα.
Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας
Γιάννης Ραγκούσης έθεσε θέμα πλήρους απελευθέρωσης στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που είχε παρουσιάσει ο ίδιος ως υπουργός Μεταφορών.
Σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον κ. Ραγκούση, δεν τίθεται θέμα παραίτησής του από την κυβέρνηση. Σύμφωνα πάντα με τους ίδιους κύκλους ο πρωθυπουργός έδειξε κατανόηση για τη διαφοροποίηση του κ. Ραγκούση στο θέμα αυτό και δεν έθεσε θέμα ομόφωνης ψήφισης του πολυνομοσχεδίου από τα μέλη της κυβέρνησης, όπως είχε πράξει με το πολυνομοσχέδιο της δανειακής σύμβασης.
Οι απαλλοτριώσεις
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο του υπουργείο Μεταφορών, έγινε μεγάλη συζήτηση και για το θέμα των απαλλοτριώσεων για τα μεγάλα έργα, με το υπουργικό Συμβούλιο να αποφασίζει ότι θα υπάρχει μια κρίση από τα κατά τόπους εφετεία και θα προβλέπει αποζημιώσεις έως και 30% επί των αντικειμενικών αξιών γης.
Σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές, οι αποφάσεις του εφετείου θα είναι μαχητές αλλά με προσκόμιση στοιχείων, καθώς, όπως έφεραν ως παράδειγμα, τα έργα του αεροδρομίου της Χίου έχουν μπλοκαριστεί επειδή ζητείται 1 εκατ. ευρώ ανά στρέμμα.
Για την ψηφιακή τηλεόραση
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο, περιλαμβάνεται και η διαχείριση δικτύων και παρόχων περιεχομένου για την ψηφιακή τηλεόραση.
Κατά τις κυβερνητικές πηγές, οι πάροχοι δικτύου είναι τρεις εκ των οποίων ο ένας είναι η ΕΡΤ, ενώ από την αγορά φάσματος θα εισπραχθούν 300 εκατ. ευρώ.
Σε ό,τι αφορά στην αδειοδότηση των ψηφιακών καναλιών, το ΕΣΡ θα κάνει σχετική εισήγηση, θα αποφασίζει ο αρμόδιος υπουργός και οι άδειες θα δίδονται από το ΕΣΡ.
Το δεύτερο πολυνομοσχέδιο που συζητήθηκε στη συνεδρίαση ήταν εκείνο του υπουργείο Εργασίας, με τον υπουργό Γ. Κουτρουμάνη να αναφέρει ότι θα υπάρξει διασύνδεση των εισφορών των επιχειρήσεων στα Ταμεία με τις εφορίες, καθώς παρατηρήθηκαν έως και 20% διαφορές στις δηλώσεις επιχειρήσεων αναφορικά με το ύψος των μισθών που κατέβαλαν.
Στο ίδιο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνεται και το θεσμικό πλαίσιο για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο σπίτι».
Τέλος, σύμφωνα με τις ίδιες κυβερνητικές πηγές, η καταρχήν σκέψη της κυβέρνησης είναι να υπάρξει σύσσωμη παρουσία των μελών της στην παρέλαση της 25ης Μαρτίου.