Κατασκευή μαρίνας στο λιμάνι Κισάμου με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου

Να προχωρήσει η διαδικασία κατασκευής μαρίνας ανατολικά του λιμανιού της Κισάμου με βάση τη μελέτη Ρογκάν, συμφώνησε κατά πλειοψηφία χθες το Δημοτικό Συμβούλιο Κισάμου.


Ωστόσο, καταγράφηκαν αντιρρήσεις σε ό,τι αφορά το σημείο χωροθέτησης της μαρίνας αλλά και το αν έχουν υπολογιστεί τυχόν περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο παραλιακό μέτωπο του κόλπου της Κισάμου για να μην υπάρξουν φαινόμενα ανάλογα με αυτά που προκλήθηκαν μετά την αστοχία της κατασκευής του λιμανιού Κολυμπαρίου.

Αναφορικά με το κόστος του έργου υπολογίζεται στα 10.9 εκατ. ευρώ, ενώ απαιτούνται επίσης η οριστική περιβαλλοντική μελέτη και η οριστική τεχνική μελέτη που θα κοστίσουν 500.000 ευρώ. Το Λιμενικό Ταμείο που εκπονεί τις μελέτες σύμφωνα και με τον πρόεδρό του κ. Γ. Πρωιμάκη προτείνει τόσο οι μελέτες όσο η κατασκευή του έργου να γίνουν από τον ιδιώτη -ανάδοχο του έργου, που θα το αναλάβει στο πλαίσιο ΣΔΙΤ. Παράλληλα, τόνισε πως η μαρίνα Κισάμου θα μπορεί να λειτουργεί από κοινού με τη μαρίνα που προβλέπεται να κατασκευαστεί στη Σούδα. Ο αντιπεριφερειάρχης κ. Βουλγαράκης από τη μεριά του τόνισε πως η χρηματοδότηση των μελετών μπορεί να γίνει από την Περιφέρεια και την κατασκευή να την αναλάβει ιδιώτης, ενώ για τις επιφυλάξεις που εκφράστηκαν σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση είπε πως «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, 10 μέρες κοσκινίζει». Τόνισε επίσης πως «κατά την άποψή μου η μελέτη θα πρέπει να γίνει από την Περιφέρεια ή το Υπουργείο, ώστε να έχουμε τον έλεγχό της. Για την κατασκευή η πρόταση των ΣΔΙΤ στη σημερινή συγκυρία είναι μια πολύ καλή πρόταση».
Την κεντρική εισήγηση έκανε ο αντιδήμαρχος κ. Ν. Κουμάκης που μαζί με τον κ. Θ. Σταθάκη είχαν αιτηθεί τη συζήτηση του θέματος στο Δ.Σ., που επισήμανε πως «η μαρίνα Κισάμου είναι η μοναδική στην Κρήτη που έχει χωροθετηθεί και αυτό είναι ένα πλεονέκτημα που πρέπει να αξιοποιηθεί με συγκεκριμένα βήματα». Ο κ. Κουμάκης ερωτηθείς για τις αντιρρήσεις σε ό,τι αφορά τη χωροθέτηση  μίλησε για «παραλογισμό όταν ένα έργο έχει χωροθετηθεί και έχουν γίνει οι απαραίτητες μελέτες. Είναι παραλογισμός όταν έχεις εγκεκριμένη θέση να πας σε άλλη με σαφώς αμφίβολα αποτελέσματα. Η επαναχωροθέτηση μηδενίζει μια προσπάθεια 7ετίας».
Ερωτήματα για το αν έχουν ληφθεί υπόψιν και αν υπάρχουν σχετικές μελέτες για θέματα προστασίας των ακτογραμμών του κόλπου της Κισάμου έθεσε η επικεφαλής της αντιπολίτευσης κα Φ. Σκουλάκη. Από τη μεριά του ο κ. Κ. Κουκουράκης σημείωσε πως κανείς δεν είναι αντίθετος στην πραγματοποίηση της μαρίνας, ωστόσο θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα: 1) Εγκατάσταση μηχανημάτων για τη μέτρηση κυματισμού, ρευμάτων, φερτά υλικά σε όλο τον κόλπο Κισάμου, ώστε να μην έχουμε φαινόμενα ανάλογα με αυτά του λιμανιού του Κολυμπαρίου, 2) επιλογή τριών εναλλακτικών προτάσεων χωροθέτησης, 3) επιλογή της κατάλληλης θέσης, 4) εκπόνηση των αναγκαίων μελετών υλοποίησης του έργου (τεχνικές, περιβαλλοντικών επιπτώσεων). Ο ίδιος σε κείμενό του προς τον πρόεδρο του Δ.Σ. τους αντιπεριφερειάρχες, το ΤΕΕ, το Λιμενικό Ταμείο τάσσεται υπέρ της χωροθέτησης στην περιοχή από τη θέση ‘Πλάκα’ Κισάμου ως το Γήπεδο Κισάμου καθώς μια μαρίνα σε αυτήν την περιοχή θα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με το οικιστικό κέντρο της πόλης της Κισάμου και θα την αναβαθμίσει οικονομικά.
Την αντίθεσή του στη χωροθέτηση της μαρίνας στο λιμάνι Κισάμου εξέφρασε με γραπτό του κείμενο ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Π. Σημαντηράκης προτείνοντας την περιοχή ‘Τελωνείο’ εντός του οικιστικού κέντρου της Κισάμου. Τη στήριξή του σε όλες τις αναπτυξιακές ενέργειες για την περιοχή της Κισάμου εξέφρασε ο περιφερειακός σύμβουλος κ. Γ. Κονταξάκης, ενώ το Δ.Σ. χαιρέτησε και ο κ. Τ. Κουρουπάκης. Παρέμβαση έκανε και ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κ. Καλογερής.
Αντίθετος σε οποιαδήποτε νέα χωροθέτηση τάχθηκε ο δήμαρχος Κισάμου κ. Γ. Μυλωνάκης λέγοντας πως «κάτι τέτοιο θα μας πάει πίσω», ενώ στη συνέχεια τον λόγο πήραν υπηρεσιακοί παράγοντες, δημοτικοί σύμβουλοι και κάτοικοι της περιοχής. Στη συζήτηση παραβρέθηκε και η βουλευτής κα Ε. Κουρουπάκη που σε δηλώσεις της τόνισε πως «είναι πολύ σημαντικό  ότι μια χωροθετημένη μαρίνα με άρτια μελέτη αποκτά προοπτική υλοποίησης. Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι μια εναλλακτική μορφή τουρισμού που μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας περιοχής».

[haniotika-nea.gr]