Πώληση των 4 Airbus έναντι 31 εκατ. ευρώ

Στο ποσό των 31 εκατομμυρίων ευρώ, πουλήθηκαν τα τέσσερα Airbus A340-300 της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, που παρέμεναν καθηλωμένα στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος από το 2009.

Παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ως χαμηλό το τίμημα, ωστόσο από την κυβέρνηση επισημαίνουν ότι όσο περνούσαν τα χρόνια απαξιωνόταν η αξία των αεροσκαφών και στην παρούσα φάση δεν υπήρχε καλύτερη προσφορά.

Στον ένα έκτο της τελευταίας αποτίμησης τους και στο ένα τρίτο της προσφοράς που είχε κατατεθεί πριν από δυο χρόνια , πωλήθηκαν τελικά τα τέσσερα αιρμπας του ολυμπιακής αεροπορίας.

Το 2009 η τότε αποτίμηση ανερχόταν σε 180 εκατ ευρώ, την ίδια χρόνια στο σχετικό διαγωνισμό η πλειοδότρια εταιρεία προσέφερε 95 εκατομμύρια ευρώ , αλλά τελικά ο διαγωνισμός κηρύχτηκε άγονος λογά αδυναμίας χρηματοδότησης της συναλλαγής.

Τελικά στην εκπνοή του 2011 τα τέσσερα απροσκύνητου ιστορικού αερομεταφορέα πουλήθηκαν προς 31 εκατομμύρια ευρώ συνολικά

Τα τελευταία 2 χρόνια το ελληνικό δημόσιο ήταν υποχρεωμένο να καταβάλλει 100.000 ευρώ μηνιαίο μίσθωμα για τη στάθμευση των αεροσκαφών στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ενώ το κόστος για να καταστούν τα αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοοα θα υπερέβαινε τα 47 εκατομμύρια δολάρια.

Με απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και μετά από εισήγηση των τεχνικών συμβούλων τα τέσσερα αεροσκάφη πωλήθηκαν στην εταιρεία Apollo Aviation που πλειοδότησε στο δεύτερο διαγωνισμό.

Σύμφωνα με την Γραμματεία της Διυπουργικής Επιτροπής Αποκρατικοποιήσεων και Αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), η πώληση των τεσσάρων αεροσκαφών, προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής και συνιστά υποχρέωση της χώρας

Σημειώνεται επίσης διαγωνισμός διενεργήθηκε σύμφωνα με την εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία και κατακυρώθηκε βάσει των εισηγήσεων που υπεβλήθησαν στη ΔΕΑΑ από τον χρηματοοικονομικό και το νομικό σύμβουλο για κατακύρωση στην πλειοδότρια εταιρία και ότι η προσφορά της πλειοδότριας εταιρίας κινείται εντός του εύρους της επιτόπιας ανεξάρτητης αποτίμησης, η οποία υποβλήθηκε στην ΔΕΑΑ σύμφωνα με το νόμο.

Τα αεροσκάφη έπρεπε επιτέλους να πωληθούν γιατί ήταν υψηλό το κόστος μίσθωσης στο αεροδρόμιο, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, Μάκης Βορίδης.

Διερεύνηση του θέματος και παροχή πειστικών εξηγήσεων ζητεί από την επιτροπή αποκρατικοποιήσεων η ΝΔ, τονίζοντας ότι δεν ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη από το νόμο διαδικασία και προτιμήθηκε η απευθείας πώληση των αεροσκαφών από τη Διυπουργική Επιτροπή, χωρίς τη μεταβίβασή τους στο Ταμείο Αξιοποίησης Δημόσιας Περιουσίας;

Η ΝΔ, επισημαίνει ότι στην υπόθεση απεικονίζεται πό τη μια, το πάρτι του παρελθόντος στην Ολυμπιακή και στο Δημόσιο γενικότερα, από τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ, αλλά και οι ασυγχώρητες καθυστερήσεις και οι άστοχοι χειρισμοί της τελευταίας διετίας που επιβάρυναν την κατάσταση της χώρας και κατέληξαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα που ζημιώνει σοβαρά το Ελληνικό Δημόσιο και τους Έλληνες πολίτες.

[ert.gr]