Αναβάθμιση του Β.Ο.Α.Κ. σε λίστα με 166 έργα στην Ελλάδα

Οδικά έργα αναβάθμισης και ασφάλειας στον Β.Ο.Α.Κ., η ολοκλήρωση του τμήματος Αγία Βαρβάρα – Αγιοι Δέκα Ηρακλείου στον Ν.Ο.Α.Κ., η αποκατάσταση του παλιού Τελωνείου Χανίων, η κατασκευή του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσαράς, η αποκατάσταση των περιφερειακών αρχαιολογικών μνημείων στο παλάτι της Κνωσού, το αποχετευτικό σύστημα σε Πλάκα – Ελούντα Λασιθίου και η κατασκευή κτηρίου για το πρόγραµµα «Τεχνητή Νοηµοσύνη» στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας στο Ηράκλειο περιλαμβάνονται στη λίστα με τα 166 «έργα – προτεραιότητας», συνολικού προϋπολογισμού 10,5 δισ. ευρώ, που αναμένεται να κατασκευαστούν το επόμενο διάστημα σε όλη τη χώρα.

Τα 166 αυτά έργα, σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Το Βήμα της Κυριακής», εγκρίθηκαν από τον Γερµανό επιτηρητή, Χορστ Ράιχενµπαχ και υποβλήθηκαν στις Βρυξέλλες, στον αρµόδιο επίτροπο για την περιφερειακή πολιτική, Γιοχάνες Χαν. Και οι δύο βρίσκονται από προχθές στην Αθήνα προκειμένου να εξετάσουν θέματα προώθησης του Ε.Σ.Π.Α., ανταγωνιστικότητας και ρευστότητας στην αγορά.
Μέσω των έργων αυτών, που αποκαλούνται και «έργα σηµαίες», κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποσκοπούν στην επανεκκίνηση της οικονοµίας και στην απορρόφηση µέρους της ανεργίας, που παίρνει εφιαλτικές διαστάσεις, αφού ήδη ξεπέρασε τις 800.000 ανέργους καθώς κατά την εκτέλεσή τους θα απασχολήσουν πάνω από 125.000 εργαζοµένους. Η πορεία τους θα παρακολουθείται µήνα µε τον µήνα καθώς θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2015 και η συνολική χρηµατοδότηση από τα κοινοτικά ταµεία θα ανέλθει στο 95% του συνολικού προϋπολογισµού. Τα έργα αφορούν σηµαντικούς και ευαίσθητους κλάδους της οικονοµίας που έχουν πληγεί από έλλειψη χρηµατοδοτικών πόρων και την κατάρρευση του προγράµµατος δηµοσίων επενδύσεων την τελευταία διετία.

Ο ΝΟΜΟΣ ΧΑΝΙΩΝ
Στη λίστα με τα 166 έργα δεν συμπεριλαμβάνεται η επέκταση του αεροσταθμού του αεροδρομίου «Δασκαλογιάννης καθώς και άλλα σημαντικά αναπτυξιακά έργα, γεγονός για το οποίο εξέφρασε την απορία του και τον προβληματισμό του, όταν ρωτήθηκε χθες από τα «Χ.Ν.», ο πρόεδρος του Τμήματος Δυτικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Αντώνης Πιταριδάκης.
«Εδώ και χρόνια λέμε, ως Τ.Ε.Ε., ότι για την ένταξη έργων στα Τομεακά Προγράμματα των Υπουργείων πρέπει να υπάρχει πληρότητα φακέλων, δηλαδή μελετητική ωριμότητα. Θέλω να ελπίζω ότι δεν συντρέχει τέτοιος λόγος για την απουσία συγκεκριμένων έργων από αυτή τη λίστα», επεσήμανε ο κ. Πιταριδάκης, σημειώνοντας, παράλληλα, ότι «απαιτείται συνεργασία, διερεύνηση και επαγρύπνηση απ’ όλους μας, για να δούμε γιατί κάποια έργα που θεωρούμε ότι είναι ώριμα δεν συμπεριλαμβάνονται τελικά στη λίστα».
Για το θέμα του αεροδρομίου ρωτήθηκε χθες από τα «Χ.Ν.» και ο βουλευτής Χανίων του ΠΑΣΟΚ, Ευτύχης Δαμιανάκης, ο οποίος εμφανίστηκε καθησυχαστικός, επισημαίνοντας ότι ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, τον διαβεβαίωσε, τόσο στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, όσο και χθες, στη διάρκεια τηλεφωνικής επικοινωνίας, ότι το συγκεκριμένο έργο αναμένεται να δημοπρατηθεί στις αρχές του 2012.
Το περιεχόμενο της λίστας με τα 166 έργα κλήθηκε, από τα «Χ.Ν.», να σχολιάσει και ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων, Απόστολος Βουλγαράκης. Ο κ. Βουλγαράκης γνωστοποίησε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων είχε προτείνει, ως «έργο σημαία», τον οδικό άξονα Καλουδιανά – Τοπόλια – Μύλοι – Ελος – Βάθη – Χρυσοσκαλίτισσα, έργο που δεν περιλαμβάνεται στη λίστα. Σημείωσε, δε, ότι κάθε Περιφερειακή Ενότητα είχε το δικαίωμα να προτείνει ένα έργο, ως «έργο – σημαία».
Ο κ. Βουλγαράκης ανέφερε, ακόμη, ότι δεν γνώριζε το τελικό περιεχόμενο της συγκεκριμένης λίστας. Σημείωσε, πάντως, ότι η Περιφέρεια Κρήτης είχε προχωρήσει το προηγούμενο διάστημα σε συγκεκριμένες ενέργειες για να καταστεί δυνατή η χρηματοδότηση σημαντικών έργων υποδομής, τα οποία παρουσιάζουν μελετητική ωριμότητα.

[haniotika-nea.gr]