Ελληνικές εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων

Υπάρχει ένας μύθος ότι οι Ελληνες είμαστε πίσω τεχνολογικά, ότι είμαστε τεμπέληδες χαραμοφάηδες κλπ και γι’αυτό δεν μπορούμε να κατασκευάζουμε δικά μας αυτοκίνητα. Και όμως είναι μύθος και αυτο !!

Το αποδεικνύουν οι πολλές βιομηχανίες κατασκευής αυτοκινήτων που είχαμε στο παρελθόν.

Το αρνητικό στις πολλές των περιπτώσεων ήταν η μη σοβαρή αντιμετώπιση απο τις τράπεζες και το κράτος και η απαιτήσεις των εργαζόμενων ή μερίδας αυτων, που οδήγησαν σε απεργίες και στη συνέχεια στο κλείσιμο τους…

Το μπλογκ Sadentrepese φιλοξένησε τις προηγούμενες μέρες ένα ωραίο αφιέρωμα στο θέμα αυτο :

Του Λεονάρντου Μπήτρο

Το κεφάλαιο «Ελληνικό αυτοκίνητο» στην καλύτερη των περιπτώσεων είναι μια μακρινή ανάμνηση. Πόσοι όμως γνωρίζουμε ότι στην Ελλάδα κατασκευάζαμε (είτε εξολοκλήρου, είτε μερικός) αυτοκίνητα; Για πολλούς δυστυχώς δεν αποτελεί καν τμήμα της βιομηχανικής ιστορίας της χώρας μας. Κι όμως, οι προσπάθειες για την κατασκευή και παραγωγή ενός απλού, φθηνού και πρακτικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν πολλές και αξιόλογες.
-Ορισμένες έφθασαν έως το τέλος, γεμίζοντας τους δρόμους με αυτοκίνητα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από Eλληνικά χέρια, άλλες πάλι έμειναν στα… χαρτιά. Το μεγαλύτερο εμπόδιο στην προσπάθεια κατασκευής ενός αμιγώς ελληνικού επιβατικού αυτοκινήτου ήταν η εξασφάλιση έγκρισης τύπου.
-Το κόστος παραγωγής, το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς, η αδυναμία ανταγωνισμού των ξένων αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και η απουσία ουσιαστικής στήριξης από την εκάστοτε κυβέρνηση προστέθηκαν στις αιτίες αποτυχίας κάθε σχετικού εγχειρήματος. Αντίθετα, οι διαδικασίες ήταν πιο απλές στην κατηγορία των φορτηγών και των λεωφορείων, επιτρέποντας την ελληνική παραγωγή ανάλογων οχημάτων.
– Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή, στην ιστορία του Ελληνικού αυτοκινήτου, αλλά και στο παρόν.

 

1 – «ΘΕΟΛΟΓΟΥ» 1920

2 – TANGALAKIS TEMAΧ

3 – ΠΕΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ Α.Ε.Β.Ε

4 – FARCO – CHRYSLER HELLAS S.A

5 – GREZDA

6 – AMICO