Πολλά τα αυτοκίνητα – Λίγοι οι χώροι στάθμευσης, στα Χανιά

Καθημερινό βάσανο αποτελεί για πολλούς Χανιώτες αλλά και επισκέπτες της πόλης το ζήτημα της στάθμευσης. Παρά το ότι στο κέντρο των Χανίων υπάρχουν περίπου 2.000 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, από τις οποίες οι 884 ανήκουν στον Δήμο και οι υπόλοιπες σε ιδιωτικά πάρκινγκ, το πρόβλημα παραμένει :

Τα διπλοπαρκαρίσματα, οι παραβάσεις του Κ.Ο.Κ. καθημερινές, ανάλογος ο εκνευρισμός και η ταλαιπωρία για τους δημότες και όχι μόνο.

Μολονότι υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη που αναφέρεται στο θέμα της στάθμευσης -αλλά και παλιότερα είχε τονισθεί η ανάγκη ενίσχυσης των μαζικών μέσων μεταφοράς με δημιουργία ακόμα και δημοτικής συγκοινωνίας, αλλά και η κατασκευή χώρων στάθμευσης περιμετρικά του αστικού ιστού ώστε τα ΙΧ να μένουν μακριά από το κέντρο της πόλης και οι πολίτες να μεταφέρονται με μικρά λεωφορεία σε αυτό- τίποτα το ουσιαστικό δεν έχει γίνει.
Από μεριάς της νέας Δημοτικής Αρχής ο κ. Βασίλης Χάμπας, εντεταλμένος σύμβουλος για τα Κυκλοφοριακά Θέματα μιλώντας στα «Χ.Ν.» δηλώνει τη θέληση του Δήμου «να προχωρήσει με συγκεκριμένη στρατηγική στην αντιμετώπιση του προβλήματος».

ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ
«Οσες θέσεις πάρκινγκ και να κάνουμε στο κέντρο δεν θα επαρκούν και αυτό γιατί δυστυχώς υπάρχει μια νοοτροπία για τον Ελληνα να κατεβαίνει στο κέντρο με το αυτοκίνητό του. Να πηγαίνει για μια δουλειά και να θέλει να παρκάρει ακριβώς απέναντι. Αυτή η λογική πρέπει να αλλάξει, να χρησιμοποιήσει ο κόσμος περισσότερο τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το ποδήλατο, τα πόδια», αναφέρει ο κ. Χάμπας. Ωστόσο και σε ό,τι αφορά τα μέσα μαζικής μεταφοράς όσο και το ποδήλατο παρά τις κατά καιρούς διακηρύξεις ελάχιστα πράγματα έχουν γίνει.
«Αναζητούμε μεγάλους χώρους  για τη δημιουργία χώρων στάθμευσης στους πρώην περιαστικούς Δήμους και για τη σύνδεσή τους με το κέντρο με δρομολόγια της αστικής συγκοινωνίας. Τώρα με τον νέο Καλλικρατικό Δήμο που έχουν μεγαλώσει τα όρια αυτό είναι πιο εύκολο. Απαιτείται όμως χρόνος. Ο νέος Καλλικρατικός Δήμος τώρα ουσιαστικά κάνει τα πρώτα του βήματα, τώρα υλοποιούνται σιγά – σιγά οι πρώτες αποφάσεις. Είναι στρατηγικός στόχος να προχωρήσουμε σε αξιόπιστες συγκοινωνίες σε συνεργασία με το αστικό ΚΤΕΛ. Σημειώνω ότι με τον “Καλλικράτη” ως Δήμος έχουμε την ευθύνη των αστικών συγκοινωνιών, πήραμε την αρμοδιότητα από τις πρώην Νομαρχίες, όμως χωρίς να πάρουμε τους εργαζόμενους και τους υπαλλήλους τους», αναφέρει ο κ. Χάμπας συμπληρώνοντας πως στο πλαίσιο κάποιων πρώτων προσπαθειών αντιμετώπισης των κυκλοφοριακών ζητημάτων «για να εξυπηρετήσουμε άμεσα τον τουρισμό και τα κρουαζιερόπλοια είχαμε επιπλέον 180 θέσεις στάθμευσης στην περιοχή της ΑΒΕΑ φέτος το καλοκαίρι και προσπαθούμε να το συνεχίσουμε αυτό και τα επόμενα χρόνια».

ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ
Εμφαση θα δοθεί από μεριά του Δήμου στην αντιμετώπιση της παράνομης στάθμευσης σε διάφορα σημεία, που επιβαρύνει κατά πολύ το κυκλοφοριακό. Τα σημεία αυτά αφορούν τις οδούς:
– Κυδωνίας και Αποκορώνου.
– Σκαλίδη και Χατζημιχάλη Γιάνναρη.
– Τζανακάκη και Παπανδρέου.
– Περίδου.
«Η παράνομη στάθμευση είναι μείζον ζήτημα. Δεν μπορεί να παρκάρει κάποιος στο τμήμα της Σκαλίδη μέχρι το Πανελλήνιο, ειδικά στο σημείο που στενεύει ο δρόμος. Αλλά και στην Περίδου υπάρχει πρόβλημα όταν έχουμε αυτοκίνητα σταθμευμένα αριστερά και δεξιά. Και βέβαια δεν το συζητάω για την Κυδωνίας. Στην Αποκορώνου όπως και στην Τζανακάκη όπου πραγματικά όταν μπλοκάρουν “κολλάει” όλο το κέντρο. Κάνουμε έκκληση στους πολίτες να σεβαστούν τον ΚΟΚ και να μην παρκάρουν στα σημεία αυτά στα οποία έχουμε προχωρήσει και σε διαγραμμίσεις ή τοποθέτηση κώνων», λέει ο κ. Χάμπας.

ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ
Συνολικά στο κέντρο των Χανίων ο Δήμος διαθέτει 884 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης (υπαίθρια πάρκινγκ, στεγασμένο πάρκινγκ Περίδου, παρκόμετρα), ενώ 150 περίπου είναι οι θέσεις ΑμΕΑ. «Υπάρχει ένας κορεσμός θέσεων στάθμευσης στο κέντρο. Μοναδικές περιπτώσεις δημιουργίας νέων είναι το υπόγειο πάρκινγκ κάτω από το Εθνικό Στάδιο και η επέκταση του δημοτικού χώρου στάθμευσης στην Περίδου. Θέλουμε να δώσουμε έμφαση σε άλλους τομείς. Ετοιμάζουμε μια καμπάνια ενημέρωσης των πολιτών για την τήρηση του ΚΟΚ και της Κυκλοφοριακής Αγωγής προτείνοντας, παράλληλα, εναλλακτικές λύσεις μεταφοράς μετακίνησης προς το κέντρο. Υπάρχει και απόφαση για τον εφοδιασμό της αγοράς που δεν επιτρέπει τα βαριά οχήματα την είσοδό τους στο κέντρο για να ανεφοδιάσουν τα καταστήματα μετά τις 11 το πρωί μια απόφαση που πρέπει να τηρηθεί καθώς θα διευκολύνει πολύ την κατάσταση», λέει ο υπεύθυνος κυκλοφοριακών θεμάτων.

Σε αναθεώρηση η κυκλοφοριακή μελέτη
Προς αναθεώρηση και επικαιροποίηση πηγαίνει η κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε πριν από μια 8ετία από συγκοινωνιολόγους του ΕΜΠ. Όπως αναφέρει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος για τα τεχνικά ζητήματα κ. Μ. Κεμεσίδης «όταν έγινε η μελέτη αφορούσε τον παλιό Δήμο Χανίων και τη Σούδα. Δεν περιελάμβανε τους υπόλοιπους περιαστικούς Δήμους, ενώ υπήρχαν και ορισμένες ενστάσεις από άλλους φορείς για το ζήτημα των κόμβων. Απαιτείται πλέον μια επικαιροποίηση και αναθεώρησή της. Θα κουβεντιάσουμε με το Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Κρήτης για το πώς μπορεί να γίνει αυτό».

Τα ιδιωτικά πάρκινγκ
Στο κέντρο της πόλης υπάρχουν μεγάλα στεγασμένα ιδιωτικά πάρκινγκ στην οδό Πειραιώς, στην πλατεία Κολοκοτρώνη, στην Ηρώων Πολυτεχνείου, στην πλατεία Δικαστηρίων, στην Μπουνιαλή κ.α. Ηδη πολλά από αυτά έχουν προχωρήσει και σε μειώσεις στην τιμή των χρεώσεών τους.

Εφικτή η επέκταση
«Πλέον η επέκταση του πάρκινγκ της Περίδου είναι εφικτή», δηλώνει ο κ. Γιώργος Πουλιδάκης, πρόεδρος της Δημοτικής Επιχείρησης «Κύδων Α.Ε.», που διαχειρίζεται τον χώρο στάθμευσης στον συγκεκριμένο δρόμο.
«Οι υπάρχουσες θέσεις στάθμευσης είναι 130 και βέβαια δεν επαρκούν. Ξέρουμε ότι η κυκλοφοριακή μελέτη στηρίζεται πάνω σε αυτές τις θέσεις στάθμευσης και προβλέπεται η ανέγερση άλλων 3 ορόφων με 190 θέσεις πάρκινγκ. Πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα έχουμε καλά νέα σε αυτό το θέμα», αναφέρει ο κ. Πουλιδάκης.
Ο ίδιος αναφέρει πως η σημερινή τιμή των 2,5 ευρώ ανά ώρα και επιπλέον χρέωση 0,50 για κάθε ώρα, δεν πρόκειται να αυξηθεί καθώς «σε τέτοιες εποχές θέλουμε να σταθούμε δίπλα στον δημότη μας».

[Χανι