Eρχονται διόδια στον ΒΟΑΚ

Επανέρχεται τώρα ξανά στο προσκήνιο το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στους οδικούς άξονες της Κρήτης ύστερα και από το χθεσινό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων που παρουσίασαν οι υπουργοί Οικονομικών Γιώργο Παπακωνσταντίνου, Περιβάλλοντος Τίνα Μπιρμπίλη, Υποδομών Δημήτρης Ρέππας και Πολιτισμού Παύλος Γερουλάνος σε κοινή συνέντευξη Τύπου αμέσως μετά το άτυπο Υπουργικό Συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό.

Η αποστροφή στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ότι θα γίνουν νέες συμβάσεις παραχώρησης για τους οδικούς άξονες της Κρήτης αυτομάτως δημιούργησε χθες την εντύπωση ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να δώσει σε ιδιώτες τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, τον Νότιο και τις κάθετες συνδετήριες οδούς μέσω της εταιρίας «Αναπτυξιακές Υποδομές ΚΡΗΤΗ Α.Ε.». Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι την κατασκευή των δρόμων θα αναλάβουν ιδιώτες με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την επιβολή διοδίων κατά μήκος της Εθνικής οδού στην Κρήτη. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η μοναδική γνωστή απόφαση για σύμβαση παραχώρησης δρόμου έχει ληφθεί για το συνδετήριο δρόμο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι με τον ΒΟΑΚ. Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την πρόσφατη επίσκεψη του υπουργού Υποδομών Δημήτρη Ρέππα τον περασμένο Μάρτιο στο Ηράκλειο είχε γίνει ξεκάθαρο ότι δεν θα μπουν διόδια στον ΒΟΑΚ. Επίσης, στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων αναφερόταν και το έργο του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι με την υπενθύμιση ότι οι προτάσεις των ενδιαφερομένων, δηλαδή οι προσφορές των επίδοξων επενδυτών, θα μπορούν να κατατίθενται ως το τέλος Οκτωβρίου, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά την πληροφορία για δημοπράτηση το φθινόπωρο.
Η κυβέρνηση απηύθυνε προσκλητήριο σε ξένους και εγχώριους επενδυτές μέσω ενός προγράμματος μετοχοποιήσεων, αποκρατικοποιήσεων, συμβάσεων παραχώρησης και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου.
Ο φάκελος των περιουσιακών στοιχείων που διατίθενται στους επενδυτές επικεντρώνεται στους τομείς των Μεταφορών (ΟΣΕ, λιμάνια, αεροδρόμια) της Υδρευσης (ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ), της Ενέργειας (ΔΕΗ-ΔΕΣΠΑ, ΕΛΠΕ) των Τηλεπικοινωνιών (ΟΤΕ), των Τυχερών Παιγνίων (ΟΠΑΠ, Καζίνο, ΟΔΙΕ) και των Ακινήτων (ΚΕΔ, ΕΤΑ, Ολυμπιακά Ακίνητα, ακίνητα ΟΣΕ).
Οι διαδικασίες που θα ακολουθηθούν θα προβλέπουν, κατά περίπτωση, συμβάσεις, παραχώρησης, είσοδο στρατηγικού επενδυτή, μετοχοποίηση μέσω Χρηματιστηρίου, δημιουργία εταιριών συμμετοχών αλλά και πλήρη ιδιωτικοποίηση.
Αναλυτικά:
ΟΤΕ: Είναι προφανές ότι θα υπάρξει κάποια αλλαγή διοίκησης είτε στη Γενική Συνέλευση είτε πιο μετά. Το Δημόσιο θα συζητήσει με τη νέα διοίκηση για πιθανή νέα διάθεση πακέτου μετοχών στη DT.
ΟΠΑΠ: Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πρόθεση για μείωση της συμμετοχής του Δημοσίου. Σε μερικές εβδομάδες θα δοθεί προς διαβούλευση ένα σχέδιο νόμου των υπουργείων Οικονομικών και Πολιτισμού.
Ακίνητα του Δημοσίου: Συγκεντρώνονται στο υπουργείο Οικονομικών για αξιοποίηση, ενώ προτεραιότητα της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου είναι το ξεκαθάρισμα του νομικού καθεστώτος των ακινήτων (π.χ. καταπατημένα, αυθαίρετα, κ.λπ.).
Στη ΔΕΗ και τη ΔΕΣΦΑ: Το Δημόσιο διατηρεί το 51%.
Οπως αναφέρθηκε στη συνέντευξη Τύπου μεταξύ άλλων:
Στον ΟΣΕ, όπου το Δημόσιο κατέχει το 100% σε όλες τις εταιρίες του ομίλου, ενώ οι ετήσιες ζημιές είναι σχεδόν 1 δισ. ευρώ και το χρέος προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.
Στο τέλος Οκτωβρίου αναμένονται οι προτάσεις των ενδιαφερομένων φορέων για το Καστέλι στην Κρήτη, ενώ για το 2011 θα αρχίσει η επέκταση του μετρό, με νέα γραμμή που θα καλύπτει κυκλικά την Αθήνα.
Στον ΟΤΕ θα διατηρηθεί η υφιστάμενη στρατηγική συμμετοχή, ενώ στο φάσμα συχνοτήτων θα γίνει μελέτη συμβάσεων παραχώρησης.
Στα καζίνο θα υπάρξει πλήρης πώληση των συμμετοχών της ΕΤΑ.
Νέες συμβάσεις παραχώρησης θα υπάρξουν για την Εγνατία, τους νέους αυτοκινητόδρομους στην Αττική, τους οδικούς άξονες της Κρήτης και τα εμπορευματικά κέντρα του ΟΣΕ (Θριάσιο, Θεσσαλονίκη).
Για την ΚΕΔ, την ΕΤΑ και τα ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ θα υπάρξει συγχώνευση των εταιριών και στη νέα εταιρία θα μπορούν να παραχωρηθούν και ακίνητα που διαχειρίζονται τα υπουργεία.

[2810.gr]