Η Hochtief πουλάει τη συμμετοχή της στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, η Hochtief έχει ξεκινήσει τη διαδικασία προκειμένου να πουλήσει το μερίδιο της σε διεθνή Αεροδρόμια, όπως στην Αθήνα και το Σίδνεϊ.
Εγκυρότατοι και αξιόπιστοι κύκλοι της εταιρίας του Αεροδρομίου είπαν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι δεν επηρεάζεται η διαδικασία για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, στην οποία προτίθεται να προχωρήσει το Ελληνικό Δημόσιο, από την όποια απόφαση της Γερμανικής εταιρίας Hochtief να πωλήσει μέρος ή το σύνολο των μετοχών της.
Η μετοχική σύνθεση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών έχει ως εξής. Το ελληνικό δημόσιο κατέχει 16.500.000 μετοχές και ποσοστό 55%, η Hochtief AirPort GmbH 8.000.004 μετοχές και ποσοστό 26,667%, η Hochtief AirPort Capital GmbH, η οποία έχει περάσει σε επενδυτικά κεφάλαια Καναδών και Αυστραλών, 4.000.002 μετοχές και ποσοστό 13,333% και η οικογένεια Κοπελούζου περίπου 1,5 εκατομμύρια μετοχές και ποσοστό 5%.
Η Hochtief AirPort GmbH έχει συγχωνευτεί στον Ισπανικό Κατασκευαστικό Όμιλο ACS, ο οποίος έχει πλέον αλλάξει στρατηγική και δεν ενδιαφέρεται για κατασκευή έργων με τη μέθοδο της παραχώρησης, αλλά επιθυμεί να κεφαλαιοποιήσει τις επενδύσεις που έχει κάνει. Στο πλαίσιο της στρατηγικής αυτής, η ACS έχει εκφράσει την επιθυμία της να προχωρήσει στην πώληση των μετοχών που διαθέτει στα αεροδρόμια της Αθήνας, του Σίδνεϊ, του Αμβούργου, του Ντίσελντορφ, της Βουδαπέστης και των Τιράνων.
Μάλιστα, όπως εξήγησαν οι κύκλοι του Αεροδρομίου, η επιθυμία αυτή της η Hochtief AirPort GmbH δεν είναι τωρινή, αλλά έχει ξεκινήσει από το 2009 και στην παρούσα φάση συλλέγει προσφορές από επενδυτικά σχήματα.
Το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εταιρία επιθυμεί να πωλήσει το ποσοστό της, 26,667% που κατέχει στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», τόνιζαν οι ίδιοι κύκλοι, δεν επηρεάζει καθόλου τα σχέδια της κυβέρνησης για επέκταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνές Αερολιμένα Αθηνών που λήγει το 2026, καθώς οι διαπραγματεύσεις θα γίνουν μεταξύ της εταιρίας του Αεροδρομίου και του Ελληνικού Δημοσίου, που είναι και ο βασικός μέτοχος, ενώ η μετοχική ισορροπία του Αεροδρομίου δεν αλλάζει, άσχετα με το αν η η Hochtief AirPort GmbH πωλήσει το ποσοστό της ή όχι.
[real.gr]