Η Bold και το κλεμμένο διάσημο ιταλικό τραγούδι
Όταν έχεις συνηθίσει να κάνεις ό,τι θέλεις στη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας και όλοι να υποκλίνονται μπροστά σου, καταντάς να νομίζεις ότι μπορείς να επεκτείνεις την ασύδοτη συμπεριφορά σου και σε όλα τα πλάτη και τα μήκη της υφηλίου !
Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν, όπως φαίνεται, και τα «διαφημιστόπαιδα» της Bold Ogilvy, με επικεφαλής τον «πολύ» Θόδωρο Κοτιώνη και άρπαξαν με το «έτσι θέλω» ένα διάσημο μουσικό κομμάτι που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, χωρίς να δώσουν δεκάρα στους δικαιούχους του. Το συγκεκριμένο ηχογράφημα είναι ένα από τα πιο γνωστά και διάσημα τραγούδια της ιταλικής μουσικής σκηνής, έχει σημειώσει μεγάλη επιτυχία παγκοσμίως και έχει τιμηθεί με πολλά βραβεία και διακρίσεις. Το χρησιμοποίησαν για την παραγωγή καμπάνιας γνωστού γάλατος, για την οποία πληρώθηκαν αδρά, κατακρατώντας την αμοιβή των δικαιούχων του κομματιού!
Όμως, επειδή εκτός των ελληνικών συνόρων δεν παίζουν με αυτά τα πράγματα, ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους δισκογραφικών εταιρειών διεθνώς σέρνει τώρα στα δικαστήρια τη διαφημιστική εταιρεία «BOLD OGILVY & MATHER», για «παράνομη χρήση» παγκοσμίως γνωστού μουσικού ηχογραφήματος. Σύμφωνα με την αγωγή αποζημιώσεως που έχει καταθέσει σε βάρος της, η εν λόγω διαφημιστική στο πλαίσιο της δραστηριότητάς της ανέλαβε για λογαριασμό γνωστής γαλακτοβιομηχανίας τη δημιουργία ενός διαφημιστικού μηνύματος για συγκεκριμένο προϊόν γάλακτος. Προκειμένου να επενδύσει μουσικά το μήνυμα, έκανε χρήση του διάσημου ηχογραφήματος, χωρίς όμως να νοιαστεί να ζητήσει προγενέστερη έγγραφη άδεια από την δισκογραφική εταιρεία, ως αποκλειστικού δικαιούχου των συγγενικών αυτού δικαιώματος στην Ελλάδα.
Την «παράνομη αναπαραγωγή» του ηχογραφήματος διαπίστωσε η δισκογραφική εταιρεία εντελώς τυχαία, τον Οκτώβριο του 2008, οπότε επικοινώνησε αμέσως με τη διαφημιστική, διαμαρτυρόμενη για την κλοπή. Όπως αναφέρεται στην αγωγή, η διαφημιστική αρχικά ισχυρίστηκε ότι κατέβαλε σε άλλη εταιρεία 41.000 ευρώ προς εξασφάλιση της άδειας χρήσης του εν λόγω ηχογραφήματος. Στη συνέχεια, όμως, έσπευσε να απαιτήσει έγγραφες αποδείξεις από τη δισκογραφική που να πιστοποιούν ότι της ανήκουν τα σχετικά πνευματικά δικαιώματα! Πράγματι, η δισκογραφική εταιρεία απέστειλε –μέσω εξωδίκου- στην εναγόμενη σειρά εγγράφων που αποδείκνυαν ότι είναι η αποκλειστική δικαιούχος. Παρά ταύτα, η Bold αρνήθηκε και πάλι να καταβάλει το ποσό που αναλογούσε για την παραχώρηση της άδειας χρήσης. Σα να μην έφτανε αυτό, -όπως τονίζεται στην αγωγή- η διαφημιστική «δολίως» εξακολούθησε να χρησιμοποιεί το ηχογράφημα, το οποίο μεταδίδονταν σε ζώνες υψηλής τηλεθέασης σε όλα κανάλια.
Η ζημία που προκλήθηκε στη δισκογραφική εξαιτίας της «παράνομης συμπεριφοράς της εναγόμενης είναι τεράστια αφού με τη συγκεκριμένη αδικοπραξία προσβλήθηκε η εμπορική μας πίστη, η επαγγελματική υπόληψή μας αλλά και το εμπορικό μέλλον», τονίζεται στην αγωγή. Κι αυτό διότι –όπως εξηγεί- ένα μουσικό έργο που έχει ήδη ενσωματωθεί σε ένα διαφημιστικό μήνυμα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά στο χώρο της διαφήμισης, παρά μόνο αν παρέλθει μεγάλο χρονικό διάστημα, αφού στη συνείδηση του καταναλωτή έχει ταυτιστεί με το συγκεκριμένο προϊόν του συγκεκριμένου διαφημιστικού μηνύματος.
Η εν λόγω αγωγή επρόκειτο να συζητηθεί τον περασμένο Μάρτιο ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Αθήνας αλλά αναβλήθηκε για τον Απρίλιο του 2012.
Newsbomb