Πετάει προς το 1,70 η αμόλυβδη (στην Αττική…)
Ακριβότερη από τον μέσο όρο της Ευρώπης κατά 15 λεπτά το λίτρο λόγω κερδοσκοπίας και φόρων.
Νέο ιστορικό ρεκόργια την τιµή της αµόλυβδης βενζίνης που σκαρφάλωσε στα 1,681 ευρώ το λίτρο (στην Αττική, γιατί στην Κρήτη είναι τωρα και μέρες γύρω στο 1,73) ενώ την επόµενη εβδοµάδα αναµένεται – σύµφωνα µε τους πρατηριούχους – νέο µπαράζ ανατιµήσεων που θα τη στείλει κοντά στα 1,70 ευρώ.
Και αυτό καθώς οι βενζινοπώλες θα ρίξουν στην κατανάλωση τιςνέες, ακριβότερες ποσότητες καυσίµων που παραλαµβάνουν τιςτελευταίες ηµέρες, καθώς οι διεθνείςτιµές του πετρελαίου αγγίζουν τα 123 δολάρια το βαρέλι (χθες 122,89 δολ.).
«Τη νέα αυτήάνοδο του brentθα τη δούµεστην αντλία από βδοµάδα, µε τη βενζίνη να διαµορφώνε ται στα 1,69 -1,70 ευρώ/λίτρο», εκτιµά το µέλος του ∆.Σ. τηςΠανελλήνιας Οµοσπονδίας Εµπόρων Καυσίµων (ΠΟΠΕΚ) Γιώργος ΑΣµάτογλου. Το ανατιµητικό κλίµα απεικονίζεται και στις τιµές στις οποίες πωλούσαν τα διυλιστήριαπρος τις εταιρείες εµπορίας τις τελευταίες εβδοµάδες. Από 54,4 λεπτά το λίτρο στις 21 Μαρτίου, η τιµή διυλιστηρίου είχε ανέβει χθες στα 58,9 λεπτά το λίτρο, (αύξηση 4,5 λεπτών). Τα αντίστοιχα επίσηµα στοιχεία για τις τιµές αντλίας που δόθηκαν χθες στη δηµοσιότητα, αν και δείχνουν συγκράτηση των αυξήσεων, επιβεβαιώνουν το ανατιµητικό κλίµα. Από 1,669 ευρώ το λίτρο στις 21 Μαρτίου, οι τιµές χθες έφθασαν στα 1,681 ευρώ (αύξηση 1,2 λεπτά). Οπως επισηµαίνει το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, «εταιρείεςεµπορίας και πρατηριούχοι έχουν µειώσει τα δικά τους περιθώρια κέρδους, απορροφώντας µέρος της αύξησης»,εν τούτοις η Ελλάδα παραµένει πανευρωπαϊκά, λόγω των φόρων, µακράν πρωταθλητής ακρίβειας.
Σταθερά Πρωταθλητές
Το τελευταίο δελτίο τιµών της Eurostat (28/3/2011) που δεν έχει προλάβει να συµπεριλάβει τις τελευταίες αυξήσεις, εµφανίζει ως µέση πανελλαδική τιµή τα 1,659 ευρώ, µε τη διαφορά από τη δεύτερη∆ανία στα 3 λεπτά, από την τρίτη Ολλανδία στα 3,7 λεπτά και απότον µέσο ευρωπαϊκό όρο των 27 χωρώνστα… 15 ολόκληρα λεπτά!
Ακριβότερες περιοχές… πανευρωπαϊκά παραµένουν τα ελληνικά νησιά, µε πιο υψηλή τιµή στηΓηραιά Ηπειρο τα 1,87 ευρώ το λίτρο στην Κεφαλονιά. Η διαφορά δηλαδή µεταξύ ακριβότερης και χαµηλότερης τιµής – στην Αθήνα (1,449 ευρώ) – είναι… 42 ολόκληρα λεπτά, που προφανώς δεν µπορεί να δικαιολογηθεί από τα µεταφορικά αλλά µόνο από την έλλειψη ανταγωνισµού.
Ιστορικά υψηλές τιµές διαµορφώνονται και για το πετρέλαιο θέρµανσης, που έφτασε αισίως στα 90,1 λεπτά το λίτρο και σε σχέση µε την τιµή στην οποία έκανε πρεµιέρα τον Οκτώβριο, έχει αυξηθεί πλέον του 30%.
«Θα πέσουν οι τιμές»
Από τη πλευρά του, οπρόεδροςτων ΕΛΠΕ Τάσος Γιαννίτσης, στο περιθώριο εκδήλωσης της θυγατρικής ΕΚΟ για την παρουσίασηενός νέου τύπου ενισχυµένης βενζίνης (της 95economy), προέβλεψε ότιη κατανάλωση θα παραµείνει για αρκετά χρόνια σε χαµηλά επίπεδα. Ο κ. Γιαννίτσης δεν συµµερίζεται τις εκτιµήσεις για ράλι τιµών του πετρελαίου στα 200 δολάρια, εκτιµώντας ότι αµέσως µόλις εκτονωθεί η κρίση στη Βόρεια Αφρική και τη Μέση Ανατολή οι τιµές θα επανέλθουν κάτω από 100 δολάρια το βαρέλι.
Πρατηριούχοι: έρχεται νέο µπαράζ ανατιµήσεων την επόµενη εβδοµάδα Πέφτει η κατανάλωση
Μείωση 20% καταγράφουν τα ΕΛΠΕ, αλλά οι πρατηριούχοι υποστηρίζουν ότι είναι µεγαλύτερη.
«Εχουµε 17% πτώση στις βενζίνες, 28% στο ντίζελ κίνησης και 22% κατά µέσο όρο», εκτιµά το µέλος της ΠΟΠΕΚ Γ. ΑΣµάτογλου
Τιµολόγια πολλών ταχυτήτων
Τιµολόγια ηλεκτρικής ενέργειας µε υψηλότερες χρεώσεις στις ώρες αιχµής, όπως τα µεσηµέρια του καλοκαιριού, και χαµηλότερες όταν η ζήτηση είναι µικρή, προανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος της ∆ΕΗ Αρθούρος Ζερβός. Απαραίτητη προϋπόθεση για να πάρει το σχέδιο αυτό «σάρκα και οστά» είναι να αντικατασταθούν τα σηµερινά συµβατικά ρολόγια µε νέους «έξυπνους» µετρητές, καθώς οι υφιστάµενοι δεν έχουν δυνατότητα να υπολογίζουν διαφορετικές χρεώσεις στη διάρκεια του 24ώρου. Το σχέδιο εγκατάστασης έξυπνων µετρητών πιθανώς να αρχίσει να εφαρµόζεται από το 2012, αρχής γενοµένης από 60.000 πελάτες της ∆ΕΗ στη χαµηλή τάση (π.χ. φούρνους, βιοτεχνίες κ.λπ.), καθώς η επιχείρηση έχει εξασφαλίσει σχετικό κονδύλι από το ΕΣΠΑ. Το ερώτηµα είναι πώς και πότε θα γίνει η αντικατάσταση των 7,5 εκατ. ρολογιών των οικιακών καταναλωτών, κάτι που δεν έχει ακόµη αποφασιστεί αφού η ∆ΕΗ δεν έχει εξασφαλίσει σχετική χρηµατοδότηση.
[neatv.gr]
(οι παρενθέσεις δικες μας)