Οι νέοι ψάχνουν για δουλειά στα social media
Στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης του Ίντερνετ στρέφονται όλο και περισσότεροι νέοι για να βρουν δουλειά, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποιήθηκε σήμερα στις Ηνωμένες Πολιτείες.
Ιστότοποι όπως το LinkedIn, ακόμη και το Facebook ή το Twitter, φαίνεται ότι παίρνουν σταδιακά την θέση των αγγελιών που δημοσιεύονται σε εφημερίδες ή αναρτώνται σε πίνακες ανακοινώσεων, αποτελώντας πλέον βασικές πηγές αναζήτησης απασχόλησης για όσους στρέφονται για πρώτη φορά στην αγορά εργασίας.
Online εύρεση εργασίας
Σχεδόν το 28% των τελειοφοίτων των αμερικανικών πανεπιστημίων δηλώνει ότι θα ψάξει για δουλειά μέσω του LinkedIn, σύμφωνα με έρευνα των εταιρειών εύρεσης εργασίας I Love Rewards και Experience. Το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ήταν μόλις 5%.
Το LinkedIn είναι ένα site επαγγελματικής δικτύωσης (πολλοί το αποκαλούν το «επαγγελματικό Facebook»), οι χρήστες του οποίου αναρτούν στο προφίλ τους το βιογραφικό τους σημείωμα και άλλες πληροφορίες για την επαγγελματική και ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.
Έτσι, οι εργοδότες μπορούν με ένα «κλικ» να αναζητήσουν πληροφορίες για πιθανούς υπαλλήλους ή, αντίστοιχα, οι υποψήφιοι εργαζόμενοι μπορούν να «διαφημίσουν» τα προσόντα τους στους ενδιαφερόμενους.
Ψάχνουν δουλειά σε Facebook και Twitter
Επιπλέον, τουλάχιστον το 7% των ερωτηθέντων (από 5% πέρυσι) σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει το Facebook για να βρει δουλειά, ενώ το 2% δηλώνει ότι θα πράξει το ίδιο μέσω του Twitter (πέρυσι είχε καταγραφεί το ίδιο ποσοστό).
Περίπου τρεις στους 10 (28%) εξακολουθούν να αναζητούν εργασία αγοράζοντας εφημερίδες αγγελιών. Ωστόσο, το ποσοστό αυτό ήταν πέρυσι 34%, γεγονός που καταδεικνύει ότι το Διαδίκτυο κερδίζει διαρκώς «έδαφος» και στον τομέα αναζήτησης εργασίας.
Διαβάζουν «κριτικές» άλλων υπαλλήλων
Σύμφωνα με την έρευνα, οι φοιτητές αισθάνονται ότι λαμβάνουν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονται για τους υποψήφιους εργοδότες τους, απλά κάνοντας «κλικ» στους ιστότοπους των εταιρειών που τους ενδιαφέρουν, διαβάζοντας ενημερώσεις στα προφίλ που διατηρούν οι επιχειρήσεις στο Facebook και το Twitter ή βλέποντας εταιρικά προφίλ στο LinkedIn.
Μια άλλη πηγή πληροφοριών, την οποία θεωρούν σημαντική, είναι τα σχόλια που αναρτούν πρώην αλλά και νυν υπάλληλοι επιχειρήσεων σε ιστότοπους που εξειδικεύονται σε θέματα εργασίας.
Ψηφιακά «γραφεία διασύνδεσης»
Τα social media έχουν ήδη «κερδίσει» και τα γραφεία διασύνδεσης των πανεπιστημίων, τα οποία μεριμνούν για την πρόσβαση των αποφοίτων στην αγορά εργασίας.
«Οι φοιτητές δεν περιμένουν πια να επισκεφθούν τα γραφεία διασύνδεσης για να ενημερωθούν σχετικά με τις νέες ευκαιρίες εργασίας. Αντ’ αυτού, χρησιμοποιούν τα διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία, αναζητώντας στο Ίντερνετ την δουλειά των ονείρων τους», δήλωσε ο Ρέιζορ Σούλμαν, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας I Love Rewards.
Ο ίδιος συμβούλευσε τους εργοδότες να φροντίζουν την online εικόνα της επιχείρησής τους και να ανανεώνουν έγκαιρα στα sites τους όλες τις πληροφορίες που είναι παρωχημένες ή ανακριβείς.
«Οι προσλαμβανόμενοι έγιναν, ούτε λίγο ούτε πολύ, υπεύθυνοι προσλήψεων. Παίρνουν πρωτοβουλία και βρίσκουν οι ίδιοι τις εταιρείες στις οποίες θέλουν να εργαστούν», ανέφερε ο κ. Σούλμαν.
Διστακτικοί οι περισσότεροι εργοδότες
Σύμφωνα με έρευνα του ιστότοπου αναζήτησης εργασίας Monster.com, το 60% των εργοδοτών παραδέχεται ότι οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν δημοφιλή εργαλεία για την προσέγγιση νέων υποψηφίων.
Ωστόσο, μόνο τέσσερις στους 10 δηλώνουν ότι σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν «διαφορετικές» τακτικές πρόσληψης μέσω Ίντερνετ για να προσεγγίσουν νέους εργαζόμενους.
Η διεθνής εταιρεία ταχυμεταφορών UPS ανανέωσε πρόσφατα την στρατηγική προσλήψεων που ακολουθεί, «αγκαλιάζοντας» τα social media, σύμφωνα με τον Ματ Λέιβερι, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
«Οι νεότεροι άνθρωποι θέλουν να έρθουν σε επαφή μαζί σου με διαφορετικό τρόπο από ό,τι στο παρελθόν. Θέλουν να αλληλεπιδράσουν μαζί σου και να μάθουν για σένα», τόνισε ο κ. Λέιβερι.
Το 2010 η UPS χρησιμοποίησε αυτές τις μεθόδους για να προσλάβει 955 υπαλλήλους. Την προηγούμενη χρονιά είχε προσλάβει με τον τρόπο αυτό μόλις 29 εργαζόμενους.
«Είναι μια επένδυση χρόνου που πρέπει να είσαι πρόθυμος να κάνεις. Δεν μπορείς να έχεις μια σελίδα χωρίς περιεχόμενο. Στα social media ισχύει το ‘’δούναι και λαβείν’’. Σε αντίθετη περίπτωση οι άνθρωποι δεν θα ενδιαφερθούν», κατέληξε ο κ. Λέιβερι.
[tanea.gr]