Μόνο το σεξ δεν φτάνει
του Άιβαν Ράιτμαν
με τους Νάταλι Πόρτμαν, Άστον Κούτσερ, Κέβιν Κλάιν, Γκρέτα Γκέργουιγκ.
Υπόθεση
Η φιλία μεταξύ γυναικών κι ανδρών είναι αδιαμφισβήτητα ιερό πράγμα, πόσο μάλλον όταν παρέχει τη δυνατότητα και της σαρκικής εκτόνωσης… “Οριζόντιες επαφές” άνευ όρων και ορίων… μέχρι τη στιγμή που ο έρωτας κάνει την εμφάνισή του κι οι ισορροπίες ανατρέπονται, με το χιούμορ και μια ανάλαφρη, ενίοτε και ρομαντική, διάθεση για πειραματισμούς και γέλια να εισβάλλουν ξεκαρδιστικά. Όταν η 14χρονη Έμα Κούρτσμαν απέρριπτε τον Άνταμ Φράνκλιν, κανείς από τους δύο δεν είχε ιδέα τι πάει να πει σεξ και πόσο πλάκα έχει… Χρόνια αργότερα όμως, τα πράγματα θα αλλάξουν άρδην και οι δυο τους θα βρεθούν στο κρεβάτι, απολαμβάνοντας πολύ και καλό σεξ. Δεδομένου μάλιστα πως η Έμα είναι αλλεργική στις δεσμεύσεις και ο Άνταμ τις έχει προ πολλού απαρνηθεί από την καθημερινότητά του, συμφωνούν από κοινού να μη βάλουν καθόλου συναίσθημα και απλά να απολαύσουν τις σαρκικές ηδονές. Πολύ σύντομα όμως ο Άνταμ αρχίζει και νιώθει πράγματα για την Έμα κι έτσι τα πράγματα περιπλέκονται… Τελικά δύο φίλοι μπορούν άραγε να κάνουν σεξ χωρίς να μπει ο έρωτας στη μέση;
Κριτικές
Μια αισθηματική ντραμεντί ανάμεσα σε Νάταλι Πόρτμαν και Άστον Κούτσερ, μόνο από τα ευφυή κεφάλια των παραγωγών του Χόλιγουντ θα μπορούσε να προέλθει. Και πως να μην έρθει αυτός ο ανεπιτυχής συνδυασμός, μπροστά στον βωμό της επιτυχίας; Η συνταγή θέλει “φαντασία”, εναλλαγές και ετερόκλητους συνδυασμούς. Τολμηρούς, έτοιμους να ρισκάρουν χρήμα και δόξα για το …χρήμα και την δόξα! Και τουλάχιστον στο πρώτο η συνταγή, απέδωσε. Νο 1 στο Box Office της Β. Αμερικής με $19,7 εκατομμύρια, $69 συνολικά και $103,1 παγκοσμίως ως σήμερα. Με κόστος παραγωγής (άνευ μάρκετινγκ) τα $25, αποδείχθηκε εύστοχη επένδυση με σίγουρο κέρδος και εξασφαλισμένες παγκόσμιες πωλήσεις.
Δεν χρειάζονται πολλά, για αυτή τη συνταγή. 1-2 ονόματα και το στούντιο: ήτοι Νάταλι Πόρτμαν, Άστον Κούτσερ και Paramount. Κατά δεύτερο μια προσχηματική πλοκή. Ανώδυνη, ευχάριστη, με εντάσεις, τεχνητά αδιέξοδα και ηθικοπλαστικές λύσεις. Μια ιστορία που θεωρεί την φιλία και τον έρωτα αντίρροπες δυνάμεις με ένα κοινό χαρακτηριστικό: το σεξ. Το σεξ (δηλαδή σαρκική ένωση) στην φιλία και το σεξ στον έρωτα δεν είναι το ίδιο πράγμα. Αποθεώνεται το σεξ μεταξύ φίλων, δηλαδή η αδέσμευτη συμβίωση που αποσκοπεί στην φιλήδονη απόλαυση και κατακρίνεται το σεξ στον έρωτα, που ενδεχομένως οδηγεί σε δεσμό, γάμο, οικογένεια κλπ. Μέσω αυτού του διλήμματος οι ήρωές μας θα περάσουν από την μία θεωρία στην άλλη, αφού ζήσουν στο μάξιμουμ τις θετικές και αρνητικές συνέπειες του σεξ κι από τις δυο πλευρές. Έτσι μαθαίνοντας και τις δυό όψεις του νομίσματος, εμπειρικά, καταλήγουν πως ο έρωτας μεταξύ τους είναι αναπόφευκτος. Η ηδονιστική συμεριφορά της σχέσης χωρίς συναίσθημα, είναι ένας μύθος που δεν μπορείς να προσπεράσεις χωρίς να σε αγγίξει.
Ο έμπειρος Άιβαν Ράιτμαν στήνει ένα ερωτικό γαϊτανάκι, για να αποδείξει τα αυτονόητα. Μια χιλιοειπωμένη ιστορία, την οποία οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν συναντήσει ουκ ολίγες φορές στην πραγματικότητα, γίνεται το όχημα – ευκαιρία για διασκεδαστικές καταστάσεις. Εκμεταλευόμενος την εμπορικότητα (catchy) της κεντρικής ιδέας θέτει εύκολα ερωτήματα, για να πάρει δύσκολες απαντήσεις. Απαντήσεις που βγαίνουν μέσα από δραματικές καταστάσεις. Τα αστεία ή το γέλιο, μέσα στην ταινία είναι ελάχιστα σε αριθμό και διάρκεια. Αυτό που κυριαρχεί είναι ο διδακτικός χαρακτήρας των μηνυμάτων που εκπέμπει η συναισθηματική αστάθεια.
Έκπληξη ο ρόλος του Κέβιν Κλάιν στο ρόλο του πατέρα του Κούτσερ, ενώ το επάγγελμα της Πόρτμαν στο φιλμ (γιατρός) δείχνει την τάση κι άλλων παρόμοιων ρομαντικών ντραμεντί (όπως το “ΣΥΖΥΓΟΣ ΓΙΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΗ” που και κει Άνιστον και Σάντλερ, είναι γιατροί, συνάδελφοι) που με διάφορες παραλλαγές καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα!
Λείπει το αίσθημα, από το σεξ; Μεταξύ φίλων, το σεξ είναι απλά , “βιολογική ανάγκη”; ή μήπως στον πραγματικό έρωτα το σεξ, περισεύει; Αυτά και άλλα πολλά θα απαντήσουν στην περιέργειά σας, σε ένα φιλμ που κινείται σε χαμηλούς τόνους και άγευστη, ακαδημαϊκή σκηνοθεσία. Η επιστροφή του Ράιτμαν στη σκηνοθεσία, μετά από χρόνια, ικανοποιεί τον εγωισμό του και τον ασυνείδητο ανταγωνισμό με τον γιό του, όχι όμως και τον απαιτητικό θεατή που διακρίνει μια παλιάς κοπής σεξιστική θεατρολαγνεία.
[myfilm.gr]
[youtube width=”550″ height=”350″]http://www.youtube.com/watch?v=Ubfcfs98MBw[/youtube]