Η συνέντευξη της Λένας Αρώνη που συζητήθηκε…
“Λυπάμαι πάρα πολύ που κάποιοι απέδειξαν για μία ακόμη φορά πως αυτό που τους ενδιαφέρει σε σχέση με τη Εurovision και την ΕΡΤ, είναι να κάνουν κακεντρεχή σχόλια και όχι κριτική.
Ήταν αναμενόμενο από την εμπειρία και των προηγούμενων ετών” λέει η παρουσιάστρια του ελληνικού τελικού της Eurovision .
Και συνεχίζει:
“Όμως έχει αρχίσει και γίνεται γραφικό. Όχι το κομμάτι της κριτικής, μιλάω για τις υστερίες τις τσιρίδες και τις κακόβουλες κραυγές. Ήμαρτον πια. Αλλά επειδή και οι κρίνοντες κρίνονται, θεωρώ πως όλα αυτά γυρίζουν μπούμερανγκ γι αυτούς που τα κάνουν. Έτσι χάνουν το δίκιο τους, γιατί ακόμη κι αν κάποιος μέσα σε όλο αυτό τον ορυμαγδό πει και κάτι σωστ, δεν γίνεται πειστικός, αφού είναι προφανές πως στόχος του είναι απλώς για να θάψει. Η ισοπέδωση και η προσπάθεια αποδόμησης των πάντων είναι μια τρέλα, που κρύβει άλλες σκοπιμότητες και ο κόσμος τις καταλαβαίνει…”
Αυτά ήταν τα πρώτα λόγια της Λένας Αρώνη στην τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε μαζί της το βράδυ της Παρασκευής. Τη βρήκαμε καθοδόν προς το εξοχικό της στην Κάλαμο, όπου θα περάσει το εορταστικό τριήμερο οικογενειακά με τις τρεις κόρες της.
Έδειχνε να έχει ξεπεράσει το πρώτο σοκ από τη θύελλα των αρνητικών κριτικών που δέχτηκε η ίδια και η δημόσια τηλεόραση από τη στιγμή που τελείωσε ο ελληνικός τελικός της Eurovision . Δέχτηκε να μιλήσει αποκλειστικά στο Zappit και όπως είπε από το Σάββατο το πρωί θα έκλεινε τα τηλέφωνα και δεν επρόκειτο να ασχοληθεί ξανά ή να πάρει θέση δημόσια γι αυτή την ιστορία.
Αναφέρθηκε και στην περιβόητη δήλωση της μπροστά στην κάμερα του Alpha δευτερόλεπτα αφότου βγήκε από το πλατό τη νύχτα της Τετάρτης.
«Λυπάμαι και για το συνάδελφο που χωρίς την άδεια του καναλιού με περίμενε έξω από το στούντιο. Εγώ πίστευα ότι είχε συνεννοηθεί με τους αρμοδίους και γι αυτό δέχτηκα να μιλήσω. Το χειρότερο είναι πως απομόνωσε ένα κομμάτι από όσα του είπα και φάνηκε ότι εμένα δεν μου άρεσε το κομμάτι του Λούκα. Ότι δεν θα πάει καλά στο Ντίσελντορφ.
«Αυτό που είπα είναι πως το τραγούδι ,μου άρεσε. Μου άρεσε που έχει ελληνικό στίχο, που έχει ελληνικό στίγμα. Στο ερώτημα του ρεπόρτερ αν πιστεύω πως θα πάει καλά, απάντησα το προφανές:« Αυτό δεν είναι κάτι που με αφορά.» Κι αυτή είναι η αλήθεια. Δεν είμαι προφήτης. Εύχομαι να πάει όσο καλύτερα γίνεται και μπράβο στους δημιουργούς και στο κοινό που με την επιλογή τους έκαναν την υπέρβαση στέλνοντας στην Ευρώπη ένα τραγούδι με ελληνική ταυτότητα”.
-Μετά τα όσα έγιναν και τα όσα άκουσες μετάνιωσες που είπες το ναι και παρουσίασες τη βραδιά;
“Καθόλου. Χαίρομαι πολύ. Ήταν δυνατή εμπειρία. Είμαι σε θέση να γνωρίζω πως υπάρχουν κι αυτοί που αυτό που βγήκε στον αέρα τους άρεσε πολύ και δεν είναι λίγοι. Αλλά δεν τους δόθηκε το βήμα, ο χώρος και ο χρόνος να πουν την άποψη τους. Δουλέψαμε σκληρά εγώ και οι συνεργάτες μου . Non stop για τριάντα μέρες. Με αγάπη, συνέπεια και διάθεση για δημιουργία. Κάποιοι δούλεψαν και αμισθί. Στην ουσία είναι άνεργοι, χωρίς ακόμα σύμβαση με την ΕΡΤ, επαγγελματικά είναι στον αέρα σε σχέση με τη δημόσια τηλεόραση και όμως δούλεψαν χωρίς να υπολογίσουν πόσα θα πάρουν και πότε. Οι άνθρωποι έκαναν υπερπροσπάθεια και είμαστε υπερήφανοι για το αποτέλεσμα”.
-Πιστεύεις ότι η ΕΡΤ δεν σε προστάτευσε; Σε έριξε στο κενό;
“Αυτή είναι γενική ερώτηση. Σίγουρα υπήρχαν λάθη στον τρόπο στησίματος. Αυτά ήταν που δυσκόλεψαν την κατάσταση για μένα, όμως όλες οι αποφάσεις πάρθηκαν από κοινού.
Η ΕΡΤ για παράδειγμα αποφάσισε να βγει το πρόγραμμα από τα στούντιο της. Το πλατό που επιλέξαμε ήταν μικρό, αλλά ήταν το μόνο που διασφάλιζε την τεχνική αρτιότητα ώστε να βγει στον αέρα το τεχνικό κομμάτι. Το στούντιο δεν χωρούσε κόσμο. Οι κάμερες δεν μπορούσαν να κινηθούν έτσι αναγκαστήκαμε να μοιράσουμε τους ανθρώπους όπως τους Euro fan και τις οικογένειες των διαγωνιζομένων σε άλλα στούντιο”.
-Νιώθεις πως έκανες λάθος λέγοντας «θα φέρουμε τη Eurovision στην πραγματική της διάσταση»;
“Καθόλου. Αυτό ήταν το μότο μας όλο το διάστημα που δουλεύαμε γι αυτή την ιστορία. Αυτό που κάναμε ήταν άλμα. Μπορεί κάποιοι να μην ήταν έτοιμοι να το δεχθούν. Νιώθω πως ένα κομμάτι των ανθρώπων που βγαίνει και το κατακρίνει δεν ήταν έτοιμο γι αυτή την αλλαγή. Δεν μπορούν να ξεπεράσουν την γκλαμουριά του παρελθόντος με τα ουίσκι και τα πούρα και να δεχθούν ένα γυμνό πλατό. Σίγουρα δεν υπήρχαν τα χρήματα για χλιδή. Αλλά και τα χρήματα να υπήρχαν πάλι αυτό θα κάναμε. Ο προσανατολισμός ήταν αυτή τη χρονιά το στήσιμο να είναι λιτό, από άποψη. Άλλωστε πάνω σε αυτό σκεπτικό είπα κι εγώ το ναι. Αν πήγαινα να κάνω σκετς χιουμοράκι και να διαχειριστώ την ελαφρότητα, επειδή είναι κάτι που δεν μου ταιριάζει θα λέγανε «Μα τι κάνει η Αρώνη, αφού δεν το έχει.». Ήμουνα συνεπής. Γι αυτό και δεν μετανιώνω. Δεν κατάλαβα γιατί να μετανιώσω. Έδωσα ένα στίγμα. Είπαν ακόμη ότι είμαι ενοχική πως δεν πίστευα αυτό που έκανα, πως ένιωθα άβολα.
Κάθε άλλο. Όλοι ξέραμε από την αρχή τι θέλαμε να κάνουμε. Και αυτό κάναμε. Και μέσα σε αυτό το συγκεκριμένο μπόρεσα κι εγώ να κινηθώ δημιουργικά. Είπα την αλήθεια, χωρίς ενοχικά σύνδρομα”.\
-Με τον Αλκαίο τι έγινε;
“Επειδή κατηγορήθηκα και γι αυτό. Ότι καιν καλά δεν προσκαλέσαμε τον Αλκαίο. ΜΕ το Γιώργο ήμασταν τέσσερις μέρες στα τηλέφωνα. Στη σκαλέτα της εκπομπής είχαμε στηρίξει την έναρξη του προγράμματος πάνω του. Θέλαμε να μην πάμε στην πεπατημένη παρουσιάζοντας ένα κομμάτι σε βίντεο από την περσινή συμμετοχή του, αλλά να βγει και να τραγουδήσει live. Είχαμε κλείσει λυράρηδες να τον συνοδεύουν. Όμως τέσσερις μέρες πριν από την Τετάρτη ο ίδιος από τη Μήλο μας είπε πως δεν είχε χρόνο να κάνει πρόβες και ότι θα ήταν καλύτερο να μην εμφανιστεί, αφού υπήρχε σε εκκρεμότητα κι ένα επαγγελματικό του ταξίδι στο Λονδίνο, νομίζω. Γιατί με κατηγορούν. Η ίδια δεν αναφέρθηκα στην περσινή συμμετοχή και είπα πόσο καλά πήγε; Ο Τουλιάτος δεν έπαιξε διασκευασμένο το κομμάτι του; Κι εγώ μάλιστα συμμετείχα στην ορχήστρα παίζοντας κρουστά;”
[zappit]