Αποχώρησε η Εθνική Τράπεζα από το σχέδιο για το αεροδρόμιο Καστελίου

Άλλο ένα πλήγμα στη διαδικασία κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου. Από το 2009 είχαν συνάψει σύμβαση με θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας για να προχωρήσουν τα τεύχη δημοπράτησης του αεροδρομίου Καστελίου και δεν έκαναν απολύτως τίποτε! Και μόλις τώρα , όπως γράφει σήμερα η ‘Πατρίδα’, το υπουργείο Υποδομών ‘έλυσε’ την σύμβαση αφού το ζήτησε η ίδια η Τράπεζα που δεν είχε προσφέρει- ή δεν της δόθηκε η ευκαιρία- ούτε μία υπηρεσία…

Η προχειρότητα, η βιασύνη και η έλλειψη βασικών μελετών (κυρίως της οικονομοτεχνικής που πρόσφατα ζήτησε και η ΕΤΕπ) αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά με την υπόθεση της Εθνικής Τράπεζας η οποία είχε αναλάβει από τον Ιούλιο-Αύγουστο του 2009, αλλά δεν έκανε απολύτως τίποτα-προφανώς γιατί δεν είχε αντικείμενο!

Στην απόφαση που υπογράφεται από τον υπουργό κ.Ρέππα αναφέρεται: «Αποδεχόμαστε την μετά από αίτημα του Συμβούλου λύση της από 5-8-2009 Σύμβασης παροχής υπηρεσιών του Εξειδικευμένου Επιχειρηματικού Οργανισμού «ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ (Ε.Τ.Ε. Α.Ε.)», για την υποβοήθηση της ΕΥΔΕ / Μ-Κ ΕΠΠ στις απαιτούμενες ενέργειες για την κατάρτιση των Τευχών Δημοπράτησης και τη διενέργεια του Διαγωνισμού για την ανάθεση του Αεροδρομίου Καστελλίου Ν. Ηρακλείου Κρήτης, αζημίως για τα δύο συμβαλλόμενα μέρη» Το…αζημίως προκύπτει βέβαια γιατί όπως εξηγεί στην ίδια απόφαση …’Κατά το διαρρεύσαν χρονικό διάστημα δεν παρασχέθηκαν οποιεσδήποτε υπηρεσίες από τον Σύμβουλο, ούτε κατεβλήθη σε αυτόν οποιαδήποτε σχετική αμοιβή, όπως άλλωστε αναφέρεται στο από 1-2-2011 έγγραφό του’

Με το τελευταίο έγγραφο η θυγατρική εταιρεία της Τράπεζας ζητούσε να διαλυθεί η σύμβαση αφού για μήνες δεν είχε αντικείμενο, δεν είχε πάρει βεβαίως αμοιβή και στην ουσία δεσμευόταν για ένα έργο…φάντασμα. Τίποτα από όσα είχε πει η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε γίνει, ενώ και η σημερινή κυβέρνηση από το 2009 που ανέλαβε ουδέν έπραξε!

Τώρα εμφανίζεται το υπουργείο Υποδομών να προετοιμάζεται ζητώντας από Ορκωτούς εκτιμητές να δώσουν τα φώτα τους για την αξία της γής, τα οικονομικά στοιχεία που είχε ζητήσει και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ παράταση του διαγωνισμού φέρονται να έχουν ζητήσει και εταιρείες όπως: -η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΩΝ

  • η J&P
  • η γαλλική VINCI CONCESSIONS
  • η ARCHIRODON GROUP INC (ελληνική κατασκευαστική εταιρεία που έχει αναπτύξει σημαντικές δραστηριότητες εδώ και πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή και στα ΗΑΕ.

Η πρώτη επαφή

Στο μεταξύ την πρώτη τους ‘επίσημη’ συνάντηση με το δήμαρχο Μινώα Πεδιάδος κ.Καλογεράκη είχαν τα μέλη της πρωτοβουλίας πολιτών κατά του αεροδρομίου Καστελίου που ζήτησαν για μια ακόμη φορά ο δήμος να ταχθεί στο πλευρό τους. Τα μέλη της Πρωτοβουλίας κατέθεσαν υπόμνημα στο δήμαρχο υποστηρίζοντας ότι «η λειτουργία του αεροδρομίου θα προκαλέσει καταστροφή, και μάλιστα χωρίς επιστροφή, στη γη σε ακτίνα 18 και πλέον χιλιομέτρων, καθώς και στον αέρα και στον υδροφόρο ορίζοντα, καθιστώντας απαγορευτική τη καλλιέργεια, αλλάζοντας δραματικά τον παραγωγικό και τον κοινωνικό ιστό με τεράστιες και πολλαπλές αρνητικές επιπτώσεις για τους κατοίκους του Δήμου’

Αναφέρθηκαν στη ρύπανση που θα προκληθεί , στις συνέπειες στη γεωργία και στις στις μελλοντικές γενιές.

« Όπως γνωρίζετε, η Πεδιάδα είναι από τις πλουσιότερες περιοχές σε φυσικούς πόρους της Κρήτης και ιδανική περιοχή ανάπτυξης ποιοτικού πρωτογενούς τομέα (γεωργία, κτηνοτροφία) και άλλων ήπιων επωφελών δραστηριοτήτων (π.χ. εναλλακτικές μορφές τουρισμού) δεδομένα που έχουν μείνει αναξιοποίητα, λόγω και της συζήτησης που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια για το αεροδρόμιο. Ήδη αρκετοί άνθρωποι αποφεύγουν να εγκατασταθούν, να δραστηριοποιηθούν και να επενδύσουν στην περιοχή εξαιτίας της επικείμενης «απειλής».’ Ανέφεραν.

Υποστήριξαν επίσης ότι:

  • το αεροδρόμιο θα βλάψει ανεπανόρθωτα, όχι μόνο την Πεδιάδα μεγάλο μέρος της ενδοχώρας του Ηρακλείου,
  • η σκοπιμότητα του έργου, η βιωσιμότητα και η ωφέλεια από το προτεινόμενο αεροδρόμιο αμφισβητείται έντονα και μάλιστα από τους ειδικούς
  • το αεροδρόμιο αναφέρεται και εξυπηρετεί ένα είδος άγριας και καταστροφικής εντέλει ανάπτυξης, ξένης προς την Κρήτη, η οποία προωθείται προς όφελος των ολίγων και ξένων και όχι των κατοίκων του νησιού

Και τονίζουν ότι ο Δήμος οφείλει να προστατεύσει τους πολίτες του από τον επικείμενους περιβαλλοντικούς και άλλους κινδύνους, που συνεπάγεται η κατασκευή και λειτουργία του προτεινόμενου αεροδρομίου, ζητούμε :

  1. Να υποστηρίξετε την προσφυγή ακύρωσης της ΚΥΑ με την οποία εγκρίθηκε η ΜΠΕ του έργου, την οποία έχει καταθέσει στο ΣΤΕ ο πρώην Δήμος Καστελλίου.
  2. Να επιδιώξετε την καταγραφή της παρούσας κατάστασης όσον αφορά τα επίπεδα των ρύπων στην ευρύτερη περιοχή.
  3. Να προωθήσετε την εκπόνηση στρατηγικού πλάνου πραγματικής ανάπτυξης για την περιοχή, το οποίο να μην αναφέρεται και να μη στηρίζεται στο σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο. Η ανάπτυξη της περιοχής, με το ιδιαιτέρως πλούσιο μάλιστα δυναμικό που διαθέτει, είναι παράδοξο έως ανόητο να στηρίζεται σε αυτή την προοπτική.
  4. Να επιδιώξετε την σε βάθος ενημέρωση των πολιτών όσον αφορά τις βλαβερές συνέπειες από την κατασκευή και λειτουργία του αεροδρομίου και να ενισχύσετε τις σχετικές δραστηριότητες.

[ΠΑΤΡΙΣ]