Στο σφυρί για 7 δισ. ευρώ τα ακίνητα και οι συμμετοχές του Δημοσίου
Μία µόλις µέρα µετά την ψήφιση του πολυνοµοσχεδίου και την ίδια ώρα που διαδηλώσεις συντάραζαν το κέντρο της Αθήνας, εννέα υπουργοί συνεδρίαζαν και λάµβαναν αποφάσεις για τα επόµενα βήµατα εφαρµογής του Μνηµονίου, που περιλαµβάνουν ένα πρόγραµµα ιδιωτικοποιήσεων ύψους 7 δισ. ευρώ µέσα σε τρία χρόνια, εκ των οποίων το 1 δισ. ευρώ πρέπει να αντληθεί το 2011.
Ενα πρόγραµµα που, εφόσον ολοκληρωθεί σύµφωνα µε τον σχεδιασµό του, θα οδηγήσει στην είσοδο ιδιωτών µε παραχώρηση και του µάνατζµεντ στα Ταχυδροµεία, τα – ώς τώρα – κρατικά λαχεία, τον Ιππόδροµο και τις αµυντικές βιοµηχανίες, στην παραχώρηση σε ιδιώτες της εκµετάλλευσης λιµανιών και αεροδροµίων, στην τοποθέτηση ιδιωτικών συµφερόντων στο φυσικό αέριο και βεβαίως στην αξιοποίηση, µε παραχώρηση για ορισµένο χρόνο ή πώληση, της τεράστιας ακίνητης περιουσίας του ∆ηµοσίου. Ανάµεσα στα ακίνητα προς αξιοποίηση περιλαµβάνεται ακόµη και ένα νησί, το Πρασονήσι Ρόδου. Στο κάδρο µπαίνουν και οι εταιρείες ύδρευσης µε την προσεκτικά διατυπωµένη απόφαση για «αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου», που µπορεί να οδηγήσει οπουδήποτε. Σύµφωνα µε την ανακοίνωση της κυβέρνησης, θα διαφυλαχθεί το δηµόσιο συµφέρον και ο έλεγχος σε τοµείς στρατηγικής και εθνικής σηµασίας.
Μήνυµα αποφασιστικότητας. Η δέσµευση έναντι της τρόικας προέβλεπε ότι το πρόγραµµα αποκρατικοποιήσεων της τριετίας θα αποφασιζόταν ώς το τέλος του 2010 και αυτό έγινε προχθές. Ετσι, η κυβέρνηση έστειλε στην τρόικα και στις αγορές µήνυµα αποφασιστικότητας και πιστής εφαρµογής του Μνηµονίου, προκειµένου να µη ρισκάρει την εκταµίευση της δόσης του ∆εκεµβρίου – Ιανουαρίου, αλλά και – κυρίως – την έγκριση της επόµενης. Η ∆ΕΑΑ συνεδρίασε σε διευρυµένη σύνθεση, µε τα µόνιµα µέλη της, τους υπουργούς Οικονοµικών Γ. Παπακωνσταντίνου, Περιφερειακής Ανάπτυξης Μ. Χρυσοχοϊδη και Εργασίας Λ. Κατσέλη, καθώς και τους επιµέρους αρµόδιους υπουργούς Εθνικής Αµυνας Ε. Βενιζέλο, Περιβάλλοντος Τ. Μπιρµπίλη, Υποδοµών και Μεταφορών ∆. Ρέππα, Επικρατείας Χ. Παµπούκη, Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. ∆ιαµαντίδη και τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισµού και Τουρισµού Τ. Χυτήρη.
Οι αποφάσεις της ΔΕΑΑ προβλέπουν ειδικότερα τα εξής:
Αξιοποίηση του τέως αεροδροµίου του Ελληνικού: Η διαδικασία επιταχύνεται µε τη µέθοδο fast track. Συγκροτείται φορέας ειδικού σκοπού, η Ελληνικόν Α.Ε., στον οποίο περιέρχεται η διαχείρισή της και προσλαµβάνονται χρηµατοοικονοµικοί και τεχνικοί σύµβουλοι. Στη ∆ιυπουργική δεν ελήφθησαν αποφάσεις για το αν θα προκηρυχθεί διεθνής διαγωνισµός ή θα γίνει διακρατική συµφωνία. Οπως είναι γνωστό, ενδιαφέρον για το Ελληνικό έχει εκδηλώσει στον Πρωθυπουργό προ διµήνου περίπου ο εµίρης του Κατάρ.
Αξιοποίηση άµεσα άλλων 12 τουλάχιστον µεγάλων ακινήτων : Μεταξύ αυτών ο τουριστικός λιµένας Βουλιαγµένης, οι Αλυκές Αναβύσσου, το Αφάντου Ρόδου κ.ά. Για τον σκοπό αυτόν συγκροτούνται Οµάδες ∆ιοίκησης Εργου. Η Καταγραφή ώς τον Ιούνιο του 2011 της ακίνητης περιουσίας του ∆ηµοσίου από οµάδα εξειδικευµένων συµβούλων που θα προσληφθεί άµεσα.
Πρόσληψη συµβούλων. Αµεση πρόσληψη χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων για:
– Επέκταση της σύµβασης παραχώρησης του ∆ιεθνούς Αερολιµένα Αθηνών και αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ένα πακέτο µετοχών του ∆ηµοσίου ίσως πωληθεί.
– Αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου σε ∆ΕΠΑ και ∆ΕΣΦΑ. Ουσιαστικά προωθείται η ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΠΑ, αν και δεν έχει αποφασιστεί αν θα δοθεί πλειοψηφικό πακέτο. Σύµβουλοι έχουν ήδη οριστεί – και αποµένει η τυπική πρόσληψή τους – οι τράπεζες UBS, Rothschild και Alpha Bank.
– Aναζήτηση στρατηγικού εταίρου στα Ελληνικά Αµυντικά Συστήµατα (ΕΑΣ).
Αναζήτηση χρηµατοοικονοµικών και νοµικών συµβούλων (εντός του πρώτου τριµήνου του 2011) για:
-Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΕΥ∆ΑΠ και την ΕΥΑΘ. Η ∆ιυπουργική δεν αποφάσισε αν και τι είδους αποκρατικοποίηση θα γίνει, προφανώς έπειτα µετά από διαχωρισµό του δικτύου από την εκµετάλλευση.
– Την είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα ΕΛ.ΤΑ. – Τη µετοχοποίηση και είσοδο στρατηγικού επενδυτή στα κρατικά λαχεία. (Εθνικό, Λαϊκό, Ξυστό).
– Την παράταση της σύµβασης παραχώρησης του ΟΠΑΠ και τη διαχείριση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου.
– Τον διαχωρισµό των λειτουργιών του Ταµείου Παρακαταθηκών και ∆ανείων. Οπως είναι γνωστό, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει να διαχωρίσει το τραπεζικό τµήµα του Ταµείου και να το εντάξει πιθανώς σε κρατική τράπεζα, όπως το Ταχυδροµικό Ταµιευτήριο ή η ΑΤΕ.
– Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου (σ.σ. ουσιαστικά την πώληση) στη βιοµηχανία ΛΑΡΚΟ.
– Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εχει αποφασιστεί, ως γνωστόν, η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αµέσως µόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωση του ΟΣΕ.
– Την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Ενδιαφέροντες θεωρούνται οι σιδηροδροµικοί σταθµοί Αθήνας (σταθµός Λαρίσης)
και Θεσσαλονίκης, το εµπορευµατικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου, εκτάσεις πρόσφορες για φωτοβολταϊκά συστήµατα κ.ά.
– Το αεροδρόµιο στο Καστέλλι Κρήτης και την αξιοποίηση του αεροδροµίου Ηρακλείου «Ν.Καζαντζάκης».
– Την είσοδο στρατηγικών επενδυτών στα άλλα περιφερειακά αεροδρόµια της χώρας µέσω συµβάσεων παραχώρησης.
-Την αναζήτηση στρατηγικού επενδυτή στον Ο∆ΙΕ (Ιππόδροµος).
– Την πώληση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο καζίνο της Πάρνηθας.
– Την επέκταση συµβάσεων παραχώρησης στην Αττική και την Εγνατία Οδό.
– Την αξιοποίηση του Φάσµατος Συχνοτήτων και του Ψηφιακού Μερίσµατος.
– Την αξιοποίηση της συµµετοχής του ∆ηµοσίου στο αττικό λιµενικό σύστηµα (αναφέρεται στην απορρόφηση των λιµανιών της Αττικής από το λιµάνι του Πειραιά).
– Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για λιµάνια και ιδιαίτερα για 11 περιφερειακούς οργανισµούς λιµένων.
– Τη µελέτη στρατηγικής και συµβάσεων παραχώρησης για 850 περιφερειακούς λιµένες.www.newscode.gr
http://www.newscode.gr/oikonomia/story/sto-sfuri-gia-7-dis.-euro-ta-akinita-tou-dimosiou