Κίνητρα για αγορά νέων ΙΧ αυτοκινήτων
Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να κατατεθεί στην Βουλή φορολογικό νομοσχέδιο για την παροχή κινήτρων στην αγορά νέων αυτοκινήτων. Σύμφωνα με πληροφορίες ένα από τα κίνητρα θα είναι και η μείωση του τέλους ταξινόμησης όλων των αυτοκινήτων Ιδιωτικής Χρήσεως έως δύο λίτρων κατά 50%.
Το δεδομένο είναι πως η αγορά νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα έχει πλέον ξεπεράσει το “πάγωμα” και βαδίζει ολοταχώς προς την πλήρη καταστροφή. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις έκαναν βουτιά 60% αφού ο αριθμός των καινούργιων επιβατηγών Ι.Χ. έπεσε στα 9.500 έναντι 23.000 τον Νοέμβριο του 2009. Στελέχη της αγοράς λένε ότι η κατάρρευση των πωλήσεων είναι πιθανό να δημιουργήσει επιπλέον προβλήματα, ακόμη και σε ομίλους οι οποίοι έως τώρα έχουν αντιμετωπίσει την όλη κατάσταση μόνο με απολύσεις προσωπικού.
Εκφράζουν ακόμη φόβους ότι, αν δεν σταματήσει ο κατήφορος, αρκετές εταιρείες μπορεί να μην υπάρχουν τη νέα χρονιά. Μέσα σε αυτό το κλίμα λοιπόν το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, σύμφωνα με δημοσιεύματα, αποφασίζει να καταθέσει στην Βουλή το mini φορολογικό νομοσχέδιο για την τόνωση της αγοράς.
Για την κατάσταση όμως που επικρατεί στην συγκεκριμένη επιχειρηματική δραστηριότητα αποκαλυπτικός είναι ο διάλογος που είχαμε με τον γνωστό Χανιώτη ιδιοκτήτη αντιπροσωπείας αυτοκινήτων κ.Μιχάλη Φαραντάκη στον οποίο όταν του είπαμε πως αναμένεται την επόμενη Δευτέρα η κατάθεση του νομοσχεδίου στην Βουλή προβλέποντας και την μείωση κατά 50% των τελών ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων έως 2 λίτρων σχολίασε : « Από το στόμα σας και στου Θεού το αυτί. Γιατί τώρα πια μόνο από τον Θεό μπορούμε να ελπίζουμε κάτι. Τρείς μήνες τώρα αυτό το θέμα λέγεται και αμφιλέγεται. Επιτέλους ας καταλήξουν κάπου. Φθηνότερα ή ακριβότερα, το θέμα είναι να λήξει αυτή η υπόθεση για να ξέρουμε και εμείς τι θα πούμε στους πελάτες μας για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση».
Στο ερώτημα για το αν υπάρχουν ακόμη πελάτες που να ενδιαφέρονται να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο, ο κ.Φαραντάκης απάντησε : « Ουσιαστικά δεν υπάρχουν πελάτες, αλλά ορισμένοι περιμένουν την απόφαση της κυβερνήσεώς μας για να αποφασίσουν. Εμείς έχουμε ειδικές προσφορές και μάλιστα δελεαστικές, αλλά οι ελάχιστοι πλέον αγοραστές περιμένουν μην τυχόν και κάτι επιπλέον γίνει».
Σε ότι αφορά στο κατά πόσο η μείωση κατά 50% των τελών ταξινόμησης αποτελεί ένα σημαντικό δέλεαρ για την τόνωση της αγοράς αυτοκινήτων ο κ.Φαραντάκης επεσήμανε πως « δεν είναι κάτι το σημαντικό. Στα μικρά αυτοκίνητα για τα οποία ενδιαφέρεται το 90% των υποψήφιων αγοραστών η διαφορά θα είναι από 300 έως και 600 ευρώ. Δεν είναι δέλεαρ αυτό για να αγοράσει κάποιος αυτοκίνητο».
Πάντως επιπλέον μικρή ελάφρυνση αναμένεται να υπάρξει με τις αλλαγές που θα προβλέπονται στον φόρο πολυτελείας καθώς επαναδιαμορφώνονται οι εργοστασιακές αξίες των αυτοκινήτων με αξίες πλέον, από 20.000 ευρώ και άνω και όχι από 15.000 ευρώ που ισχύει σήμερα, κάτι που σημαίνει πως ίσως να μειωθούν οι τιμές σε ορισμένα μοντέλα. Όμως στελέχη της αγοράς τονίζουν πως στο γενικότερο κλίμα με τις περικοπές στους μισθούς και την οικονομική αβεβαιότητα τα όποια κυβερνητικά μέτρα δεν θα έχουν το παραμικρό αποτέλεσμα εάν και οι τράπεζες δεν ανοίξουν τα χρηματοκιβώτιά τους τα οποία έχουν πλέον σφραγίσει ακόμη και για χορήγηση δανείων για αγορά μοτοσικλετών.
[Νέος Κύρηκας]