Φθηνό αυτοκίνητο, αντίδοτο στην οικονομική κρίση!
Τρόπους για την αναθέρμανση της «παγωμένης» αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και την προσέλκυση έμμεσων φόρων αναζητεί η κυβέρνηση εξετάζοντας διάφορα σενάρια.
Οι προτάσεις του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) για πρόγραμμα αυτοχρηματοδοτούμενης απόσυρσης, προκειμένου να σταματήσει η κατρακύλα του κλάδου (το πρώτο δεκαπενθήμερο του Οκτωβρίου ταξινομήθηκαν μόλις 3.692 οχήματα, ενώ η αγορά συνολικά επιβραδύνεται σε ένα ποσοστό που φτάνει το 65%) φαίνεται να μην παίρνει το «πράσινο φως» από την κυβέρνηση, ωστόσο οι συνθήκες είναι πιο ώριμες από ποτέ για την ελάφρυνση της φορολόγησης των αυτοκινήτων.
Δεν είναι μόνο οι αντιπροσωπείες που έχουν διαφυγόντα κέρδη από μια συρρικνωμένη αγορά, αλλά και το ίδιο το κράτος που βλέπει να μην εισέρχονται στα ταμεία του τα προϋπολογισμένα έσοδα από τον κλάδο του αυτοκινήτου.
Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Οικονομικών, η κυβέρνηση μελετά τρόπους για την τόνωση της αγοράς χωρίς να επιβαρυνθεί ο κρατικός προϋπολογισμός και φαίνεται ότι επιλέγει τη μείωση της φορολόγησης των ΙΧ έως τα 2.000 κυβικά εκατοστά. Και η όποια απώλεια φόρων θα ισοσκελιστεί για τα κρατικά ταμεία από την αναμενόμενη αύξηση των πωλήσεων.
Το σενάριο που εξετάζεται είναι το εξής: μείωση των τελών ταξινόμησης, που ανάλογα με τον κυβισμό του ΙΧ κυμαίνεται από 5% έως 50%, και μετακύλιση του φόρου πολυτελείας σε μεγαλύτερη εργοστασιακή αξία (θυμίζουμε ότι τώρα ξεκινά από τα 15.000 ευρώ για τα καινούργια και από τα 11.000 ευρώ για τα μεταχειρισμένα). Εδώ τα μεγαλύτερα οφέλη θα προκύψουν στα αυτοκίνητα άνω των 1.600 κ.εκ. και, απ’ ό,τι φαίνεται, αυτός είναι και ο στόχος της κυβέρνησης, καθώς σε αυτές τις κατηγορίες υπάρχουν μεγαλύτεροι φορολογικοί συντελεστές, άρα και περιθώρια εσόδων για το κράτος.
Χωρίς κανένας να μπορεί να ξεκαθαρίσει το πόσο θα μειωθεί το τέλος ταξινόμησης ή πόσο θα ανέβουν οι εργοστασιακές αξίες αναφορικά με τον φόρο πολυτελείας, πληροφορίες μάς αναφέρουν ότι:
- Το ειδικό τέλος ταξινόμησης θα μειωθεί κλιμακωτά, καθώς, όπως μας ανέφεραν χαρακτηριστικά καλά πληροφορημένες πηγές, είναι δύσκολο ο χαμηλότερος συντελεστής (5%) να μειωθεί ακριβώς στο ίδιο ποσοστό με τον μεγαλύτερο (50%).
- Η εργοστασιακή αξία των καινούργιων αυτοκινήτων, που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, θα αυξηθεί από τα 15.000 ευρώ σε πάνω από 20.000 ευρώ και η όποια επιβάρυνση αυτών των αυτοκινήτων θα ισοσκελιστεί από τη μείωση του τέλους ταξινόμησης, που αναλογικά θα είναι μεγαλύτερη.
100 έως 3.800 ευρώ τα οφέλη για τον καταναλωτή
Αυτό που ενδιαφέρει τον υποψήφιο αγοραστή είναι το πόσο τελικά θα φτηνύνουν τα αυτοκίνητα από τα νέα μέτρα που σχεδιάζει κυβέρνηση.
Πληροφορίες μας από το υπουργείο Οικονομικών αναφέρουν ότι πρόκειται να επιλεγεί η κλιμακωτή μείωση του τέλους ταξινόμησης και θα ξεκινά από το 10% και θα φτάνει το 50% για αυτοκίνητα με κυβισμό έως 2.000 κ.εκ.
Οι συντελεστές που θα προκύψουν θα είναι σημαντικά μειωμένοι από τους ισχύοντες στις κατηγορίες από 1.600 κ.εκ. και πάνω, καθώς, όπως παρατηρείτε και στον σχετικό πίνακα, πέφτουν από το 30% στο 18% στην κατηγορία 1.601-1.800 κ.εκ. και από το 40% στο 20% για τα ΙΧ κυβισμού από 1.801-2.000 κ.εκ.
Βεβαίως σε αυτήν την κατηγορία θα πρέπει να συνυπολογίσουμε και τα οφέλη που θα προκύψουν από την απαλλαγή του φόρου πολυτελείας για τα ΙΧ άνω των 1.600 κ.εκ.
Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα, οι μειώσεις των τιμών που θα προκύψουν από τη μείωση των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης είναι από 100 ευρώ στα αυτοκίνητα 1.000 κ.εκ., 200 ευρώ στα 1.200σάρια, 400 ευρώ στα 1.400σάρια, 1.000 ευρώ στα 1.600σάρια, 2.000 ευρώ στα 1.800σάρια, παίρνοντας ως δεδομένα τη μέση τιμή αυτοκίνητου της κατηγορίας.
Απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας
Ειδικά η κατηγορία από τα 1.600-1.800 κ.εκ. θα έχει επιπλέον οφέλη, που θα προκύψουν από τη μετακύλιση του φόρου πολυτελείας.
Έτσι στα 1.600σάρια στα 1.000 ευρώ θα πρέπει να προσθέσουμε άλλα περίπου 1.200 ευρώ που θα είναι η απαλλαγή από τον φόρο πολυτελείας, ενώ και σε κάποια 1.800σάρια θα έχουμε επιπλέον όφελος τουλάχιστον 1.800 ευρώ.
Αυτό το σενάριο ακούγεται ευεργετικό για την αγορά, ωστόσο το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν αυτοκίνητα έως τα 1.400 κ.εκ., για προφανείς λόγους (καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, τιμές αγοράς).
Η κυβέρνηση θα πρέπει να εξετάσει το ενδεχόμενο να υπάρξουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε αυτές τις κατηγορίες, καθώς ήδη το όφελος των 100-400 ευρώ, που αναμένεται να προκύψει από τα σχεδιαζόμενα μέτρα, το προσφέρουν ήδη οι αντιπροσωπείες για να μη χάσουν την πώληση.
[pressgr.com]