Χρ.Σπίρτζης: Αυτοκινητόδρομος από την Κίσαμο ως τη Σητεία – Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου ΒΟΑΚ

Ο υπουργός επανέλαβε τα περί μη καταβολής διοδίων από τους μόνιμους κατοίκους της Κρήτης

Τη διαβεβαίωση πως προχωρούν όσα όσα η κυβέρνηση έχει πει, έδωσε από την Περιφέρεια Κρήτης, σήμερα, ο υπουργός Υποδομών & Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως είπε, τις επόμενες μέρες θα παραδοθούν προς χρήση τέσσερα έργα : 
το τμήμα Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσσαράς, η γέφυρα στο Χαμάζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη. “Ο Αποσελέμης λύνει το πρόβλημα ύδρευσης δύο νομών για τρία χρόνια” – είπε ο κ.Σπίρτζης, υπογραμμίζοντας ότι εκκρεμούν οι αγωγοί διασύνδεσης, καθώς επίσης και τα δίκτυα τα οποία πρέπει να “τρέξουν” οι Δήμοι.

Για τον ΒΟΑΚ ανέφερε πως υπάρχουν όλα τα εργαλεία για να συνεχιστούν οι διαγωνισμοί, ενώ τόνισε το “χρόνο ρεκόρ” στον οποίο έγιναν οι τεχνικές μελέτες.

Αναφορικά με το θέμα των διοδίων, επανέλαβε ότι τα αυτοκίνητα των μονίμων κατοίκων δεν θα πληρώνουν διόδια!

Μιλώντας για το σχεδιασμό για το νέο Βόρειο Οδικό Άξονα του νησιού, ο κ.Σπίρτζης μίλησε για αυτοκινητόδρομο από την Κίσσαμο ως τη Σητεία και παρέπεμεψε σε μετρήσεις και προβλέψεις, έρευνες και απογραφές, την καταγραφή κυκλοφοριακών φόρτων, τη συλλογή δεδομένων που έγινε αλλά και τις μετρήσεις με αυτογραφικά μηχανήματα. Όλα αυτά τα στοιχεία που μελετήθηκαν από το καλοκαίρι του 2018 ως το Νοέμβριο του ίδιου έτους, συνδυάζονται με το δεδομένο της υψηλής κυκλοφορίας από τους επισκέπτες της Κρήτης κι έτσι … “Μπορούμε με μεγάλη ασφάλεια να έχουμε μια σοβαρή ρεαλιστική προσέγγιση” – είπε ο υπουργός.

Ο κ.Σπίρτζης αναφερόμενος στα δεδομένα, είπε ότι μεγαλύτερη κυκλοφορία καταγράφεται στο δρόμο Γαζί – Ανώγεια – Ηράκλειο -γύρω στις 23.000 οχήματα ημερησίως αλλά και στον Καρτερό με το αντίστοιχο νούμερο να αγγίζει τις 34.000.

“Αν πηγαίναμε με τη νεοφιλελεύθερη λογική, σαν κι αυτή της ΝΔ, δε στέκει να μπουν διόδια! Δεν έχει λογική!” – είπε σχολιάζοντας το δεδομένο της κυκλοφορίας κάτω των 20.000 οχημάτων στα υπόλοιπα τμήματα του οδικού δικτύου.

Αναφορικά με τη χρηματοδότηση για τα 181 χλμ. του ΒΟΑΚ που επιλέγησαν τελικά, μετά και τις μετρήσεις, έναντι του μικρότερου δρόμου που θα είχε μεγαλύτερο κόστος, ο κ.Σπίρτζης έκανε λόγο ένα βιώσιμο έργο παραχώρησης, που θα υλοποιηθεί. “Το σενάριο που επιλέξαμε είναι ελκυστικό για τους επενδυτές” – είπε, παραδεχόμενος ότι το έργο αυτό θα έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολλά χρόνια. “Μαζί με το αεροδρόμιο Καστελλίου θα αναβαθμίσουν σε όλα τα επίπεδα το νησί” – είπε ο Χρ.Σπίρτζης, προσθέτοντας πως “πρέπει να πάμε σε μια νέα εποχή για την Κρήτη, γιατί το αξίζει”.

Αναφερόμενος στις πρόσφατες καταστροφές από την κακοκαιρία είπε ότι “οι υποδομές δεν είχαν τύχει της επιμέλειας που έπρεπε να έχει το νησί και οι Κρητικοί”.

Αναφορικά με την αξιολόγηση των προσφορών, ανέφερε πως στόχος είναι οι διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί το αργότερο, το Φθινόπωρο του 2019. “Δεν κατεβάζουμε τα μολύβι. Είμαστε βέβαιοι ότι θα κερδίσουμε και θα συνεχίσουμε τον ΒΟΑΚ – είπε.

Ο προϋπολογισμός και για τα τρία τμήματα του ΒΟΑΚ θα ανέλθει στα 1,7 δις. ευρώ και το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του φτάνει τα 4-5 χρόνια.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά – Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά – Χερσόνησος και ζήτησε παράλληλα από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι.

Στην τοποθέτησή του κατά τη συνέντευξη τύπου στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου, όπου ο Υπουργός Υποδομών παρουσίασε τις εξελίξεις στον ΒΟΑΚ, ο κ. Αρναουτάκης, τόνισε:

«Είναι ιδιαίτερα θετικό ότι υπογράφηκε την προηγούμενη εβδομάδα η οριστική χάραξη του ΒΟΑΚ που βρίσκει σύμφωνη την Περιφέρεια, διότι ικανοποιεί το αίτημα που είχε διατυπώσει με επιστολή της η Περιφέρεια», υπενθυμίζοντας την επιστολή με την οποία μαζί με τον ΟΑΚ ζητούσε να μην υπάρχει χάραξη που να καθυστερήσει το έργο και ουσιαστικά να ανακύψει ενδεχόμενο ματαίωσης του λόγω υπέρογκου κόστους και αδυναμία χρηματοδότησης. «Επίσης είχαμε ζητήσει ως Περιφέρεια Κρήτης ο ΒΟΑΚ να εκτείνεται από την Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία και τώρα βλέπουμε πως το κομμάτι μέχρι Κίσσαμο περιλαμβάνεται στα 32 πρόσθετα χιλιόμετρα με την απόφαση αυτή», σημείωσε ο Περιφερειάρχης. 

Αναφορικά με το νομό Λασιθίου και το τμήμα από το Καλό Χωριό Αγίου Νικολάου μέχρι την Σητεία, ζήτησε από τον Υπουργό να δοθεί εντολή στις Υπηρεσίες να τρέξουν οι μελέτες από τον Άγιο Νικόλαο ως τη Σητεία, σημειώνοντας πως από Παχιά Άμμο μέχρι Ιεράπετρα είναι ώριμη η μελέτη. «Θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα από το Καλό Χωριό μέχρι γέφυρα Φρουζή, γιατί πιστεύουμε πως αν πάει ο δρόμος μέχρι Παχιά Άμμο ή μέχρι και το Καβούσι, τότε θα λύσει πολλά μεγάλα προβλήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να το δείτε αυτό για να μην είναι υπάρχει καμιά αδικία απέναντι στο Λασίθι. Ζητήθηκαν μάλιστα δύο εκ. ευρώ για να προχωρήσουν οι μελέτες του δρόμου μέχρι τη Σητεία και θέλουμε να προχωρήσει η διαδικασία αυτή και να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για να μπορούν να προχωρήσουν μετά και τα έργα», τόνισε ο Περιφερειάρχης. 

Να σημειωθεί ακόμα πως ο Περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον Υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ. ευρώ. διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε – Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.

Το σενάριο που επιλέχθηκε για το ΒΟΑΚ

Ο κ.Σπίρτζης τάχθηκε κατά της λογικής του “μικρού δρόμου” που προτάσσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εξηγώντας ότι ένα μικρότερο έργο θα χρειαζόταν περισσότερες σήραγγες άρα θα συνιστούσε μεγαλύτερο κόστος.

Τελικά όπως είπε, επιλέχθηκε η επιλογή των 105 νέων χιλιομέτρων με διπλή διατομή, με 24 χιλιόμετρα σήραγγες, 18 χιλιόμετρα γέφυρες και παραχώρηση για 35 χρόνια.

cretalive.gr