«Πόλεμος» Google-Facebook στα «ψεύτικα» ειδησεογραφικά σάιτ

trollΜετά τον… χαμό που προκλήθηκε κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου στις ΗΠΑ, όταν οι χρήστες του διαδικτύου «πλημμυρίζονταν» από «ειδήσεις» που ούτε ειδήσεις ήταν ούτε προέρχονταν από «κανονικά» ΜΜΕ, τα δύο «μεγαθήρια» της πληροφορικής, η Google και το Facebook αποφάσισαν να βάλουν τέλος στις πρακτικές διασποράς ψευδών ειδήσεων μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες τους.

Συγκεκριμένα, η Google ανακοίνωσε ότι θα αλλάξει την πολιτική της, προκειμένου να αποκλείσει ιστοχώρους που παρουσιάζουν ψευδείς ή παραπλανητικές ειδήσεις από το να διαφημίζονται μέσω του προγράμματος AdSense, ενώ και το Facebook ήδη ξεκαθάρισε ότι απαγορεύει να διαφημίζεται στην πλατφόρμα του ψευδές και παραπλανητικό περιεχόμενο, όπως ψευδείς ειδήσεις.
Δεδομένου ότι, ειδικά στις ΗΠΑ, έρευνες έχουν δείξει ότι η βασική πηγή πληροφόρησης των πολιτών είναι οι διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, με πρώτο και καλύτερο το Facebook, ενώ και το Google έχει πέσει «θύμα» της προώθησης ψευδών ειδήσεων, καθώς «πονηροί» ιδιοκτήτες των σχετικών σάιτ κατόρθωσαν να… βραχυκυκλώσουν τον αλγόριθμο της μηχανής αναζήτησης.
Facebook, Google και Twitter δέχονται πυρά ότι με το να μην φιλτράρουν το περιεχόμενό τους επέτρεψαν στον Ντόναλντ Τραμπ και τους οπαδούς του να διασπείρουν… τερατολογίες, αλλά και να επηρεάζουν το κλίμα στις εκλογές. Έτσι, τα δημοφιλή εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης επιχειρούν τουλάχιστον να κόψουν την πρόσβαση των διασπορέων ψευδών ειδήσεων σε εισόδημα από διαφημίσεις.
topontiki.gr