Τεύχη δημοπράτησης και αλλαγή όρων για το αεροδρόμιο στο Καστέλι

aer kastelliΣτην τελική ευθεία μπαίνει η δημοπράτηση για την κατασκευή του πολύπαθου αεροδρομίου Καστελίου στο Δήμο Μινώα.

Όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη από το υπουργείο Υποδομών, η συνολική επένδυση του έργου φθάνει τα 850 εκατομμύρια ευρω ενώ ο επενδυτής θα είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρόνιων ανέργων για την κατασκευή του έργου.

Την ερχόμενη Δευτέρα θα κατατεθούν τα τεύχη δημοπράτησης ενώ η καταλυτική ημερομηνία για την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών είναι η 23η Φεβρουαρίου 2016.

Με τη νέα διαγωνιστική διαδικασία:

.Προσαυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%. Δηλαδή, ενισχύεται η βαθμολογία και επιβραβεύεται ο διαγωνιζόμενος, ο οποίος θα ζητήσει το μικρότερο ποσό της κρατικής χρηματατοδοτησης η οποία ανέρχεται στα 220 εκατομμύρια ευρω.

.Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία στην επένδυση: αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% έως 55% το οποίο θα μεταβιβάσουν οι διαγωνιζόμενοι μετά την κατακύρωση της σύμβασης παραχώρησης.

.Αυξάνεται από 1% σε 2% το πρόσθετο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα.

.Τροποποιείται ο τρόπος επιλογής του Ανεξάρτητου Μηχανικού αφού ισχυροποιείται η συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν. Το Δημόσιο θα επιλέγει τον Ανεξάρτητο Μηχανικό με ανοιχτό διαγωνισμό. Ο προϋπολογισμός της προαναφερθείσας σύμβασης θα ανέρχεται σε 10 εκατομμύρια ευρω, ενώ κάθε διαγωνιζόμενος θα περιλάβει στην προσφορά του και την αμοιβή του Ανεξάρτητου Μηχανικού.

.Θα υπάρξει υποχρεωτική καταβολή ύψους 15 εκατομμυρίων ευρω προς το Δημόσιο εκ μέρους του παραχωρησιουχου, καταβλητέο στην έναρξη περιόδου παραχώρησης.

.Στη Ζώνη Εμπορικών Χρήσεων θα κατασκευαστεί σε έκταση 10 στρεμμάτων συνεδριακός –εκθεσιακός χώρος ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων.

«Με την απόφαση αυτή, κλείνει ένας σημαντικός κύκλος παρεμβάσεων και αλλαγών στη δομή του διαγωνισμού», επεσήμανε μεταξύ άλλων, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. «Πιστεύουμε ότι τα έργα παραχώρησης δεν μπορούν να εφαρμοστούν, χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες της τοπικής κοινωνίας».

 

tanea.gr