Η παγκόσμια εταιρεία του κρητικού μεγιστάνα Ευτύχιου Βλαχάκη φτιάχνει κι εδώ μονάδα παραγωγής
Είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία που πουλάει προϊόντα σε 62 χώρες, και θα συνεχίσει να επεκτείνει τη διανομή και τις πωλήσεις.
Πουλάμε τα προϊόντα μας σε καταστήματα και μέσω διαφόρων διαύλων ηλεκτρονικού εμπορίου.” λέει η κόρη του ιδρυτή Kelly Vlahakis
Συνέντευξη της Kelly Vlahakis στον Ηλία Γ. Μπέλλο
“Στόχος μου είναι να ανοίξω μια μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας αλλά και θα προμηθεύεται πρώτες ύλες, συσκευασίες, κουτιά και από ελληνικές επιχειρήσεις”. Αυτό δηλώνει μιλώντας στο capital.gr η κρητικής καταγωγής πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της αμερικανικής εταιρείας παραγωγής και εμπορίας φιλικών στο περιβάλλον απορρυπαντικών, Earth Friendly Products, Kelly Vlahakis-Hanks.
Κόρη του εκλιπόντα πλέον ιδρυτή της εταιρείας , του κρητικού Ευτύχιου Βλαχάκη, πιο γνωστού στην ελληνοαμερικανική κοινότητα ως Van Vlahakis ελέγχει πέντε μονάδες παραγωγής στις ΗΠΑ και εξάγει τα προϊόντα της (άνω των 150 κωδικών) σε 60 χώρες, και τα τελευταία χρόνια, και στην Ελλάδα. Ο όμιλος πραγματοποιεί πωλήσεις άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως. Το project της ελληνικής επένδυσης πρώτο-συζητήθηκε το 2013 οπότε και ο Van Vlahakis προχώρησε στη δημιουργία ελληνικής θυγατρικής, άνοιξε γραφεία στην Αθήνα και ξεκίνησε τις επαφές για την δημιουργία παραγωγικής μονάδας.
Όμως έφυγε από τη ζωή χωρίς να προλάβει να ολοκληρώσει το εγχείρημά του. Τώρα είναι η κόρη του Kelly Vlahakis-Hanks αυτή που μετά από την ανάληψη του έλεγχου της εταιρείας επανέρχεται για να κάνει το όνειρο του ιδρυτή του ομίλου πραγματικότητα και να προχωρήσει την επένδυση στην Ελλάδα. Η Earth Friendly Products αποτελεί την μετεξέλιξη της Venus Laboratories (η οποία λειτουργεί ακόμα ως holding) που ίδρυσε το 1967 ο Κρητικός επιχειρηματίας που μετανάστευσε to 1953 σε ηλικία 18 ετών στις ΗΠΑ για να αναζητήσει μια καλύτερη τύχη.
Έχετε επενδυτικά πλάνα για την Ελλάδα; Πόσο σημαντική είναι για εσάς η ελληνική αγορά;
Η Ελλάδα είναι σημαντική για την Earth Friendly Products επειδή είναι σε στρατηγικό σημείο για την εξυπηρέτηση της αγοράς της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής (ΕΜΕΑ). Έχουμε πολλές εργασίες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, και η Ελλάδα είναι ο ιδανικός κόμβος διανομής για τις περιοχές αυτές. Διατηρώ στην Ελλάδα, ένα παγκόσμια γραφείο πώλησης, και θα ήθελα πολύ να επενδύσω περαιτέρω στη χώρα. Στόχος μου είναι να ανοίξω μια μονάδα παραγωγής στην Ελλάδα που θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας αλλά και θα προμηθεύεται πρώτες ύλες, συσκευασίες, κουτιά και από ελληνικές επιχειρήσεις.
Μπορούμε να πάρουμε σχεδόν όλα όσα χρειαζόμαστε για την κατασκευή των προϊόντων μας σε τοπικό επίπεδο στην Ελλάδα. Ένα από τα κύρια επιφανειοδραστικά προϊόντα είναι κατασκευασμένο από λάδι καρύδας, το οποίο εμείς προμηθευόμαστε από τη Νοτιοανατολική Ασία. Ωστόσο, οι χημικοί μας αυτή τη στιγμή εργάζονται για την εξαγωγή ενός επιφανειοδραστικού από το ελαιόλαδο, το οποίο θα δημιουργήσει ακόμη περισσότερες ευκαιρίες να το προμηθευτούμε από την Ελλάδα. Έχω συναντηθεί με έναν αριθμό προμηθευτών για να συζητήσουμε για τις ευκαιρίες να προμηθευόμαστε πρώτες ύλες σε τοπικό επίπεδο. Η τρέχουσα οικονομική κατάσταση είναι δύσκολη, αλλά είμαι αισιόδοξη ότι οι συνθήκες είναι σωστές για εμάς να κατασκευάσουμε στην Ελλάδα στο μέλλον. Η ελληνική αγορά όμως είναι πολύ σημαντική για μένα και για έναν πρόσθετο σημαντικότατο λόγο: γιατί είναι η πατρίδα του πατέρα μου.
Σκοπεύετε να επεκτείνετε τις δραστηριότητες σας σε άλλες αγορές;
Είμαστε μια παγκόσμια εταιρεία που πουλάει προϊόντα σε 62 χώρες, και θα συνεχίσει να επεκτείνει τη διανομή και τις πωλήσεις. Πουλάμε τα προϊόντα μας σε καταστήματα και μέσω διαφόρων διαύλων ηλεκτρονικού εμπορίου. Το ηλεκτρονικό εμπόριο θα είναι ένας σημαντικός τομέας ανάπτυξης για μας το επόμενο έτος και θα μας δώσει περαιτέρω πρόσβαση στις παγκόσμιες αγορές. Όσον αφορά τις παραγωγικές δραστηριότητες, σήμερα λειτουργούν πέντε εργοστάσια στις Ηνωμένες Πολιτείες: στην Καλιφόρνια, στην Ουάσινγκτον, στο Ιλινόις, στο Νιου Τζέρσεϋ και στη Φλώριδα. Το εργοστάσιο της Καλιφόρνια κατασκευάζει προϊόντα για την αγορά της Ασίας και οι εγκαταστάσεις του Νιου Τζέρσεϋ κατασκευάζουν προϊόντα για την αγορά της ανατολικής Ευρώπης της Εγγύς Ανατολής και της Αφρικής (EMEA) . Έχουμε σχέδια για την επέκταση των δραστηριοτήτων μας σε περιοχές εκτός των ΗΠΑ, καθώς οι αγορές ωριμάζουν σε ένα επίπεδο που θα υποστηρίξουν την ενίσχυση της μεταποίησης.
Τι θα είχατε να συμβουλέψετε όλους εκείνους τους νέους Έλληνες επιχειρηματίες που θα ήθελαν μια διαδρομή σαν της δικής σας οικογένειας;
Η συμβουλή μου προς τους νέους Έλληνες επιχειρηματίες είναι να θυμούνται ότι το πιο σημαντικό προτέρημα για έναν επιτυχημένο επιχειρηματία είναι η επιμονή. Δεν υπάρχουν παρακάμψεις και δεν υπάρχει κανένα υποκατάστατο της σκληρής δουλειάς, της αφοσίωσης και της επιμονής. Θα πρέπει να επιμείνουν ακλόνητοι στις πεποιθήσεις τους, όπως έκανε ο πατέρας μου, παρά τα εμπόδια. Ο πατέρας μου, ο Ευτύχιος “Van” Βλαχάκης, ήρθε στις Ηνωμένες Πολιτείες με 22 δολάρια στην τσέπη του, δεν μπορούσε να μιλήσει αγγλικά και αναγκάζονταν να ζει σε ένα καταφύγιο αστέγων για να επιβιώσει. Ο ίδιος, όμως, διατήρησε την πεποίθησή του ότι θα μπορούσε να πετύχει και επέμενε, κερδίζοντας το πτυχίο στη Χημεία από το Roosevelt University και πωλώντας ασφαλέστερα προϊόντα καθαρισμού από το γκαράζ -όπου ξεκίνησε την επιχείρησή του- τελικά την εξέλιξε σε μια επιτυχημένη παγκόσμια εταιρεία.
Για να δεσμεύσεις την ενέργεια και τους πόρους που απαιτούνται για να χτιστεί μια επιτυχής επιχείρηση, θα πρέπει να κάνεις τη δουλειά με πάθος. Το να κάνεις κάτι που επιπλέον είναι κοινωνικά υπεύθυνο δίνει επιπλέον δύναμη.
Πως εισπράττετε εσείς, στις διαπροσωπικές επαγγελματικές και κοινωνικές σας επαφές, την εντύπωση που υπάρχει στο εξωτερικό για την Ελλάδα;
Απ.: Στους προσωπικούς και επαγγελματικούς μου κύκλους επαφών, υπάρχει μεγάλη ευλάβεια για τον ελληνικό πολιτισμό, την ιστορία, τη φιλοσοφία, φαγητό και μουσική. Υπάρχει σεβασμός και θαυμασμός όχι μόνο για τα επιτεύγματα των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και για τη συμβολή της σύγχρονης Ελλάδα, του πολιτισμού, τη ζεστασιά των ανθρώπων της, και τη δύναμη του χαρακτήρα μέσα από τις πολιτικές και στρατιωτικές στιγμές του 20ου αιώνα αλλά και τις οικονομικές μάχες του 21ου αιώνα
Δυστυχώς, κατά τη διάρκεια της πρόσφατης οικονομικής κρίσης, τα μέσα μαζικής ενημέρωσης απεικόνισαν την Ελλάδα ως επικίνδυνη και χαοτική. Πάντα ψάχνω ευκαιρίες για να υπενθυμίσω στους επιχειρηματίες που ανήκουν στο κύκλο επαφών μου για τα οφέλη να αναπτύξεις επιχειρηματική δραστηριότητα στην Ελλάδα, και να ενθαρρύνω εκείνους από τον προσωπικό μου κύκλο να επισκεφθούν την Ελλάδα και να μοιραστούν τις θετικές τους εμπειρίες με τους άλλους, για να αντισταθμιστεί η αρνητική δημοσιότητα.
Μπορούν καινοτόμα προϊόντα να βρουν χώρο στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης;
Η καινοτομία είναι κεντρικής σημασίας για τη μακροπρόθεσμη, βιώσιμη οικονομική ανάπτυξη. Η καινοτομία καθιστά δυνατή τη συνέχιση της ανάπτυξης στις οικονομίες σε έναν κόσμο πεπερασμένων πόρων. Στη Earth Friendly Products είμαστε συγκεντρωμένοι στην καινοτομία. Είμαστε, επίσης, επικεντρωμένοι στα καινοτόμα κανάλια πωλήσεων, συμπεριλαμβανομένης της επέκτασης στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στα κινητά τηλεφώνα. Το γραφείο μας στην Αθήνα είναι το σπίτι της ανάπτυξης του ψηφιακού τμήματος, όπου χτίζουμε το δίκτυο μας, τις πλατφόρμες για τα κινητά και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι το μέλλον της λιανικής ανάπτυξης, και η ψηφιακή ομάδα μας στην Ελλάδα είναι ένα κρίσιμο κομμάτι του ομίλου.
Τι σας ανησυχεί περισσότερο στην επιχειρηματική σας δραστηριότητα;
Το πράγμα που με φοβίζει περισσότερο είναι το “greenwashing”, που εξακολουθεί να είναι τόσο διάχυτο στην αγορά και προκαλεί σύγχυση για τους καταναλωτές. Έτσι, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν το μάρκετινγκ δόλια για να προωθήσουν τα προϊόντα τους ως φιλικά προς το περιβάλλον ή ασφαλή για την ανθρώπινη υγεία. Πιστεύουμε ακράδαντα στην ανάγκη για διαφάνεια και ενημέρωση για τα συστατικά των προϊόντων, και εργαζόμαστε ακούραστα για να βοηθήσουμε τους καταναλωτές στο να εκπαιδεύσουν τον εαυτό τους και να απαιτούν από όλα τα καταναλωτικά προϊόντα να γνωστοποιούν τα συστατικά στις ετικέτες τους.
capital.gr/Αγώνας της Κρήτης